۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 85387045
T T
۱۹ نفر
منبع: کانون مدیریت فرایند ایران | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

"صلح و ثبات افغانستان" محور گفت‌وگوی اتحادیه اروپا با کشورهای آسیای‌مرکزی

تهران- ایرنا- نمایندگی اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی امروز (چهارشنبه) از برگزاری نشست نماینده ویژه این اتحادیه با نمایندگان ویژه کشورهای آسیای مرکزی با محوریت برقراری صلح و ثبات دائمی در افغانستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، نمایندگی اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: رزا اوتنبایوا نماینده ویژه این اتحادیه با نمایندگان ویژه کشورهای آسیای میانه در بیشکک پایتخت قزاقستان در زمینه صلح و ثبات بلندمدت در افغانستان گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، نشست یادشده در راستای هماهنگی بیشتر برای نشست آتی دوحه برگزار شده است.

سازمان ملل متحد قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن، نشستی در رابطه با وضعیت کنونی افغانستان با حضور نمایندگان ویژه شماری از کشورها، سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان زنان و نهادهای مدنی در دوحه پایتخت قطر برگزار کند.

قرار است در این نشست که با میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» بر اساس قطع‌نامه‌ ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گیرد.

پیشتر توماس نیکلسون نماینده‌ ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان، نشست دوحه را فرصت مهمی برای مذاکرات و گفت‌وگو در رابطه با کابل ارزیابی کرده بود.

منبع: کانون مدیریت فرایند ایران | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha