استاندار کرمان: قاچاق سوخت در استان گسترش پیدا کرده است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه قاچاق به ویژه در حوزه سوخت در این استان گسترش پیدا کرده است، گفت: تلاش زیادی برای جلوگیری از قاچاق انجام و ماموریت‌هایی در این زمینه برای دستگاه‌ها مشخص شده است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر چهارشنبه با اشاره به اینکه طرح کُدینگ برای ساماندهی عرضه سوخت به ویژه در توزیع بنزین در استان کرمان انجام شده است، افزود: اجرای این طرح عملکرد کارت‌های مهاجر را کنترل کرد.

وی اظهار کرد: بخشی از سوخت قاچاق از استان کرمان خارج می‌شود و بخشی هم از دیگر استان‌هاست که از کرمان خارج می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: قاچاق سوخت از نظر اقتصادی عدد بزرگی است و مشکلاتی برای پاسخ دادن به نیاز مردم و شارژ این سوخت ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: قاچاق سوخت در استان کرمان آسیب فرهنگی جدی وارد کرده است.

فداکار افزود: در مناطق جنوب استان کرمان جوانانی که وارد کار قاچاق سوخت شده‌اند با توجه به سود کاذبی که دارد به انجام کارهای دیگر نمی‌پردازند و بعضی از کارها زمین مانده است.

وی ادامه داد: قاچاق سوخت خطراتی را برای فرد سوخت بر و مردم منطقه ایجاد کرده که باید طرحی نو برای کنترل قاچاق سوخت داشته باشیم تا بتوانیم در حد ممکن این معضل را کنترل کنیم.

استاندار کرمان گفت: شرکت نفت باید پمپ بنزین‌ها را تجهیز و ظرفیت‌ های قانونی برای دستگاه انتظامی ایجاد شود تا بتوانند با قاچاق سوخت برخورد قانونی کنند.

وی با بیان اینکه تعزیرات در شهرستان های جدیدالتاسیس ساختاری ندارد، اضافه کرد: این نهاد نیاز به حمایت دارد.

فداکار ادامه داد: شرکت نفت در گذشته در سهمیه های سوخت دخالت می کرد در حالی که مشخص کردن سهمیه ها با ادارات صمت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه کنترل سوخت مجموعه هایی که مصرف زیادی دارند امری لازم و ضروری است، ادامه داد: سوخت مصرفی نیروگاه های استان و سامانه شهرداری ها هم رصد می شود.

استاندار کرمان گفت: فراجا ظرفیت، امکان و اجازه برای انتقال سوخت‌های مکشوفه را ندارد، بنابراین تخلیه سوخت مکشوفه توسط پیمانکاران شرکت نفت انجام شود.

وی با بیان اینکه می توانیم مجوز شورای تامین برای ایست بازرسی سیار را صادر کنیم، افزود: باید کمک کنیم جلوی قاچاق سوخت گرفته شود زیرا برای مردم مشکل ایجاد می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: قاچاق با توجه به قرار گرفتن کرمان در کریدور شرق و غرب
از مشکلات اصلی این استان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: کشور برنامه های زیادی برای حذف معضل قاچاق در دستور کار داشت اما نتوانسته‌ایم مبارزه جدی و تاثیرگذاری با قاچاق داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قاچاچیان سیاست‌ها را دور زده اند و به اقتصاد کشور لطمه می زنند از طرفی طرح های سوخت هم زحمت زیادی بر دوش مردم می گذارند به عنوان مثال مردم برای مسافرت از کرمان به سیستان و بلوچستان با مشکل مواجه می‌شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: شرکت های راهسازی هم مشکل سوخت دارند و سهمیه قطره چکانی سوخت به این مجموعه های مصرف کننده را شاهد هستیم که باید خدمات به مردم بدهند.

وی ادامه داد: در حالی محدودیت به وجود می آید که قاچاقچی کار خودش را انجام می دهد و طرح ها باید به نحوی باشد که جلوی قاچاق را بگیریم و کمترین زحمت را برای مردم داشته باشد.
حجت الاسلام حمیدی گفت: باید طرح کامل، جامع و کارشناسی ارائه شود که جلوی قاچاق و قاچاقچی را بگیرد و کمترین زحمت را برای مردم و دستگاه های خدمت رسان ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha