امام جمعه تبریز: فداکاری خانواده‌های جانبازان قابل ستایش است

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تجلیل از خدمات بی مانند همسران، مادران، پدران و فرزندان جانبازان هشت سال دفاع مقدس، گفت: فداکاری و تحمل رنج مراقبت از جانبازان توسط این خانواده‌ها قابل ستایش است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم عصر چهارشنبه در دیدار با سه نفر از جانبازان ۷۰ درصد تبریزی به مناسبت روز جانباز، افزود: امروز برابر با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، ماموریت یافتم تا ضمن تقدیم سلام رهبر معظم انقلاب، جویای احوال شما باشم.

وی اظهار کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلفی در جبهه‌های نبرد حاضر شده و به درجه جانبازی نایل گشتند که این برای همه ما، نظام جمهوری اسلامی و البته خانواده‌هایشان افتخاری بس بزرگ است که چنین فرزندانی در دامن میهن اسلامی تربیت کرده تا برای دفاع از آب و خاک و ناموس ملت اعضای بدن خود را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام آل هاشم بر رفع مشکلات عدیده جانبازان به خصوص در حوزه درمانی تاکید و اضافه کرد: بدون تردید هر گام برای برطرف ساختن مشکلات این عزیزان و خانواده های آنها اقدامی بسیار مثبت و دارای اجر دنیوی و اخروی است که همه به خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا ماموریت اصلی را دارد.

امام جمعه تبریز: فداکاری خانواده‌های جانبازان قابل ستایش است

وی ادامه داد: آرزو می‌کنیم خداوند به همه جانبازان صحت و سلامتی و به خانواده های محترم صبر و حوصله دهد، چون اعضای خانواده مثل پرستار از این یادگاران دوران دفاع مقدس مراقبت می‌کنند و خدا به ایشان هم پاداش و جزای خیر خواهد داد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه تبریز ابتدا در منزل جانباز ۷۰ درصدی جلیل حاجی نوری متولد دوم خرداد ۱۳۴۶ حضور یافت که وی به عنوان پاسدار در جبهه‌ها حاضر شده و به تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه سر دچار جراحت و به فیض جانبازی نائل آمد.

«مجید ضیاء آذر» دیگر جانباز ۷۰ درصدی متولد ۱۴ فروردین ۱۳۴۳ بود که امام جمعه تبریز با او دیدار کرد، وی که به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرده بود دو بار ابتدا در ۲۱ خرداد ۱۳۶۱ و سپس در ۱۲ مهر همان سال و در عملیات مسلم بن عقیل در سومار از ناحیه پشت گردن، جمجمه و دست، پا و شانه چپ مجروح گردید.

جانباز ۷۰ درصدی «محمدرضا بازگشا» ۶۵ ساله که به عنوان پاسدار عضو سپاه به جبهه‌ها اعزام شده بود، در سه نوبت به تاریخ ۲۱ اردیبهشت و ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۶۱ و سپس ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در جریان عملیات‌های بیت المقدس، رمضان و بدر مورد اصابت ترکش دشمن بعثی قرار گرفت و از ناحیه سر، زانوی پای چپ، پهلوی چپ و موج انفجاری مفتخر به مدال جانبازی شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۴ هزار نفر جانباز تقدیم میهن کرده است که ۳۷۱ نفر آنها بالای ۷۰ درصد درجه جانبازی هستند.

تعداد شهدای این استان در دوران دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۴۳ و تعداد آزادگان یک هزار و ۹۰۰ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha