پنج هزار و ۳۵۰ تن نخاله ساختمانی در آذربایجان‌غربی ساماندهی شد

ارومیه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: پنج هزار و ۳۵۰ تن نخاله ساختمانی از ابتدای سال جاری در استان ساماندهی شده است.

حسین مجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: رهاسازی پسماندهای شهری در معابر عمومی و حاشیه شهر عواقب زیست محیطی دارد که برای رفع این معضل، دستگاه‎های مربوطه موظف به جانمایی مکان‌های مناسب جهت تخلیه زباله‌های ساختمانی در بازه زمانی کوتاه شده اند.

وی با بیان اینکه دادستانی در راستای احیای حقوق عامه و تامین سلامت همه جانبه مردم از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند، بیان کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ذاتی دستگاه قضایی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان است که بی تردید در این خصوص هیچگونه اغماض و مماشات در کار نخواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه افزود: رهاسازی این گونه پسماندهای شهری در معابر عمومی، کنار ساختمان‌ها یا حاشیه شهر علاوه بر ایجاد منظر زشت باعث اختلال در عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه، آلودگی هوای اطراف و حوادث مختلف می‌شود.

به گزارش ایرنا، با ساخت و ساز، توسعه شهری و همچنین ترمیم ساختمان‌های داخل شهری، نخاله‌های ساختمانی زیادی تولید می‌شود که متاسفانه تمامی آنها در کناره‌های ورودی شهر یا زمین‌های خالی تخلیه می‌شود.

با وجود اطلاع رسانی این موضوع از رسانه‌های مختلف متاسفانه شاهد تغییر رفتار در این زمینه نبودیم که دادستانی تصمیم به ورود به این موضوع را گرفت تا در نهایت موضوع نخاله های ساختمانی از منظر قوه قضاییه حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha