۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 5411
کد خبر: 85130442
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح جامع پسماند در ارومیه نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد

ارومیه - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اجرای طرح جامع پسماند در شهر ارومیه نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت مردم دارد و مدیریت شهری باید در این راستا توجه جدی داشته باشد.

گلشن نوروزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه مدیریت شهری باید از پتانسیل‌های گوناگون برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا به مقصد انجام دهد تا مردم داوطلبانه از این اقدام، استقبال کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی رسانه ها به امر فرهنگ سازی ادامه داد: رسانه‌های گروهی و خبرنگاران بهترین ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله برای شهروندان هستند لذا باید از ظرفیت آن برای این مقوله مهم استفاده کنیم.

نوروزی با اشاره به حوزه زیست محیطی شهر ارومیه اظهار کرد: ۷۰ درصد پسماند شهرهای ما از نوع زباله تَر و آسیب زا هستند که تعادل اکوسیستم محیط زیست و بهداشت محیط را تهدید می‌کند و از این رو باید استانداردهای لازم در جمع آوری و دفن آنها رعایت شود.

وی اجرای طرح جامع را هزینه بر دانست و گفت: مجموعه مدیریت شهری باید هزینه‌های کلانی را برای مدیریت پسماند پرداخت کند و انتظار بازدهی درآمد در کوتاه مدت را نداشته باشد.

اجرای طرح جامع پسماند در ارومیه نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: باید بر اساس واقعیت‌ها در خصوص آینده شهر برنامه ریزی کامل داشته باشیم نه با رویا و تخیل پردازی‌ها چرا که شهر ارومیه اکنون به طرح‌های جدی و عملیاتی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری با استفاده از پتانسیل‌های گوناگون می‌تواند برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا به مقصد تاثیر بالایی داشته باشد که خواستار اجرای آن هستیم.

نوروزی با بیان اینکه نباید نسبت به فرهنگ سازی طرح جامع پسماند شهرستان ارومیه بی تفاوت بود، گفت: شهرداری ارومیه باید ضرر و زیان طرح جامع پسماند را قبل از اجرای طرح بررسی سپس با قدرت آن را اجرایی کند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: به کارگیری هر گونه روش و فناوری برای دفع پسماند، بدون بررسی و شناخت و امکان سنجی، مدیریت شهری را به نتیجه مطلوب سوق نمی‌دهد لذا بدون در نظر گرفتن فواید و مضرات ناشی از آن نمی‌توان به نتیجه رسید.

به گفته این عضو شورای شهر ارومیه، با وضعیت اقتصادی فعلی، زباله گردی معزلی است که با شعارهای آرمانی قابل حل نیست.

بیشتر بخوانید:

عدم بازیافت نخاله ساختمانی چالشی پیش روی مدیریت شهری ارومیه است

عضو شورا: شهرداری ارومیه طرح جامع پسماند را اجرا کند

گلشن نوروزی یادآور شد: آسیب‌های وارده از سمت پسماند در محیط اطراف شهرستان ارومیه باید سنجیده شود و از برنامه‌های ناپخته و غیرکارشناسی دوری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای پیشگیری باید در مقابل این خسارت‌ها ایستادگی نمود چرا که ایجاد محیط زندگی سالم برای مردم نوعی پیشگیری و کمک به بهبود اقتصادی است و تا وقتی از مشکلات ابتدایی عبور نکردیم نمی‌توان از طرح‌هایی صحبت کرد که عملی نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha