۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85387529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی بروجرد به حالت آماده باش درآمدند

بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر ورود سامانه بارشی به منطقه به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری بروجرد افزود: با توجه به اینکه در ۲ روز آینده براساس اعلام هواشناسی بارش های سیل آسا در پیش داریم باید تمهیدات لازم برای مقابله با این بحران توسط مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان اندیشیده شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل شهرستان بروجرد جهت مقابله با حوادث احتمالی در بارندگی پیش رو افزود: پیش‌بینی می شود با ورود این سامانه به آسمان شهرستان حدود ۷۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

فرماندار بروجرد بیان کرد: در زمان بحران تمام تجهیزات، نیروهای ادارات شهرستان در اختیار مجموعه مدیریت بحران بروجرد هستند.

مرادی تاکید کرد: جهاد کشاورزی و اداره منابع آب شهرستان به ساکنان و کشاورزان حاشیه رودخانه ها اطلاع رسانی های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: بخشداران مرکزی، اشترینان و شیرروان باید اهالی روستاها و مناطق حاشیه را از وقوع احتمالی سیل آگاه کنند و نسبت به باز بودن کانالهای آبرسانی و پل ها اقدامات لازم را انجام دهند. فرماندار بروجرد ادامه داد: امکانات و تجهیزات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و خیابانها در شهر و روستا توسط شهرداری و راهداری مهیا شود.

سرپرست اداره هواشناسی بروجرد گفت: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها، احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست.

مجتبی امینی با بیان اینکه ۱۳۵.۶ میلی‌متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون در این شهرستان ثبت شد، افزود: میزان بارندگی مشابه سال زراعی گذشته در مدت مشابه ۱۳۷.۵میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha