۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85387551
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش مهاجرت غیرقانونی، مانع رکود اقتصادی در آمریکا شده‌ است

تهران- ایرنا- دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد که مجوز کار ارائه شده از سوی وزارت امنیت داخلی به مهاجران غیرقانونی در این کشور سبب رونق اقتصادی غیرمنتظره‌ و ممانعت از رکود در ایالات‌متحده شده‌ است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن‌تایمز، در بحبوحه جنجال بر سر امنیت مرزی و استیضاح «آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا به دلیل هجوم مهاجران از مرز مکزیک، این وزارتخانه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی، سه میلیون و ۵۰۰ هزار مجوز کار به مهاجران داده‌ است.

بر اساس اعلام وزارت امنیت داخلی، دولت «جو بایدن» در سال گذشته با ارائه این میزان مجوز کار به مهاجرانی که بسیاری از آنها در مرز دستگیر و سپس آزاد شده‌اند، رونق اقتصادی غیرمنتظره‌ای ایجاد کرده است.

مطابق اعلام دفتر بودجه کنگره، افزایش شمار مهاجران در دوران ریاست جمهوری بایدن توانسته از آنچه که برخی از تحلیلگران رکود صد درصدی دانسته بودند، جلوگیری کند.

دفتر بودجه کنگره تخمین زده که نیروی کار در دهه آینده، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیشتر شود و اقتصاد آمریکا را رونق دهد. این امر متعاقبا تولید ناخالص داخلی را ۷ تریلیون دلار بیشتر و به درآمد فدرال هم یک تریلیون دلار می افزاید.

«فیلیپ سوگل» مدیر دفتر بودجه روز چهارشنبه در همین زمینه خطاب به نمایندگان کنگره گفت: کارگر بیشتر به معنای تولید بیشتر است و این امر به نوبه خود سبب رشد درآمد می شود.

دفتر بودجه کنگره همچنین پیش بینی کرده که در سال‌جاری، سه میلیون و سیصد هزار مهاجر جدید وارد کشور شوند. براساس برآوردها، از این میان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آنها مهاجران غیرقانونی هستند که یا از مرز بدون روادید عبور می کنند و یا از طریق استفاده قانونی دولت بایدن از اختیارات "آزادی مشروط" وارد این کشور می شوند.

این نهاد فدرال همچنین اعلام کرده که مهاجرت پس از سال ۲۰۲۶ کاهش می یابد، اما هنوز ۷۰ درصد از رشد کل جمعیت آمریکا را برعهده دارد.

به گفته کارشناسان، این امر می تواند اصول اصلی حزب جمهوری خواه تحت نفوذ «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور را به چالش بکشد؛ حزبی که به طور فزاینده مهاجرت را نفی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha