۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85387827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزدهای انتخاباتی در انجام تبلیغات پایبند قانون باشند

خواف-ایرنا- رییس دادگستری خواف گفت: نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها در انجام تبلیغات انتخاباتی باید پایبند به موازین اخلاقی و قانونی باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر رحیمی روز پنج شنبه در جلسه هم اندیشی و توجیهی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار افزود: انجام تبلیغات انتخاباتی باید براساس ضوابط قانونی صورت پذیرد و قانون و رعایت موازین اخلاقی خط قرمز هر یک از نامزدهای این حوزه انتخابیه قرار گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی جرم است و در صورت وصول گزارش و راه اندازی این سری کاروانها ضابطان باید نسبت به توقیف خودروها اقدام کنند.

رییس دادگستری خواف تصریح کرد: با توجه به وضعیت جاده های مواصلاتی این منطقه و احتمال بروز حوادث، نامزدهای انتخاباتی از راه اندازی کاروان تبلیغاتی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی برای تهیه مکانهای تبلیغاتی توسط شهرداری‌ها اندیشیده شده، افزود: نامزدها، هواداران و مسوولان ستاد های انتخاباتی می‌توانند در فرصت زمان مجاز تبلیغات از این ظرفیت استفاده و تبلیغات را در محلهای تعیین شده نصب کنند.

رحیمی گفت: تبلیغات در محل های غیر مجاز علاوه بر ورود خسارت به افراد و منع قانونی، توسط کمیته های امحا جمع آوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر یک از نامزدها می توانند ستاد اصلی در مرکز شهرستان، ستادهای فرعی در شهرها و بخشها، ستاد بانوان و یک ستاد در فضای مجازی داشته باشند.

شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار با افزایش هفت نفر دیگر به ۴۵ داوطلب رسید.

از مجموع ۸۲ نفر داوطلب نمایندگی حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان بررسی شد، در نهایت ۴۵ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۷ نفر هم تایید و یا احراز نشد.

از مجموع ۱۴۳ هزار نفر واجدان شرایط اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ۹۴ هزار نفر مربوط به شهرستان خواف و ۴۹ هزار نفر شهرستان رشتخوار هستند.

هفت هزار و ۷۹۷ نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان خواف و رشتخوار را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

۲ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۴۵ شعبه اخذ رای دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان‌های خواف و رشتخوار هستند.

شهرستان‌های خواف و رشتخوار به طور مشترک یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند.

مرکز شهرستان مرزی ۱۶۰ هزار نفری خواف در ۲۶۷ کیلومتری و مرکز شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در ۲۰۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha