۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 80698612
T T
۰ نفر
فرماندار خواف: مردم شيعه و سني خواف در انتخابات نمره 20 مي گيرند

مشهد - فرماندار خواف گفت: با توجه به حضور پررنگ و حداكثري مردم شيعه و سني اين شهرستان از ساعات اوليه انتخابات تاكنون، به طور قطع آنان از اين امتحان نمره 20 مي گيرند.

'عبدالعلی جغتایی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از اعلام رسمی وزارت كشور برای آغاز رای گیری، مردم خواف بویژه زنان همراه با فرزندان كوچك خود در صف های مقابل شعب اخذ رای ایستاده بودند تا بتوانند هر چه سریعتر دین خود را به نظام ادا كنند.

وی گفت: با توجه به سوابق مشاركتی مردم شیعه و سنی شهرستان خواف در انتخابات، پیش بینی می شود هیچ فردی در این امتحان بزرگ غایب نشود و تمام واجدین شرایط در آن شركت كنند.

او اظهار داشت: طی بازدیدی كه از صبح امروز تاكنون از همه شعب اخذ رای اعم از شهری و روستایی خواف داشتم، صف های طویل در مقابل شعب همچنان رو به افزایش بود و گمان می رفت از طول آنها كاسته نمی شود.

وی گفت: بعد از ظهر امروز در برخی شعب اخذ رای روستایی شهرستان خواف با كمبود تعرفه انتخاباتی مواجه شدیم كه بلافاصله از طریق ستاد انتخابات مركز شهرستان این كمبود جبران شد.

او افزود: با توجه به افزایش جمعیت رای دهنده در ساعات پایانی انتخابات، احتمال كمبود تعرفه وجود دارد كه با تدابیر اتخاذ شده این كمبود به موقع برطرف خواهد شد.

فرماندار خواف گفت: 98 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در این شهرستان در نظر گرفته شده كه از این تعداد 32 شعبه ثابت شهری، یك شعبه سیار شهری، 44 شعبه ثابت روستایی و 21 شعبه سیار روستایی هستند.

جغتایی اظهار داشت: دو هزار نفر شامل اعضای هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی، عوامل حفاظتی و دست اندركاران شعب اخذ رای، برگزاری انتخابات را در شهرستان خواف برعهده دارند.

وی بیان كرد: جمعیت شهرستان خواف حدود 121 هزار و 800 نفر است كه از این تعداد حدود 55 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

او اظهار داشت: 517 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خواف نامزد شده اند كه از این تعداد 261 نفر برای شوراهای اسلامی روستاها و 27 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری انتخاب می شوند.

وی گفت: شهرستان خواف شامل پنج شهر و 80 روستای دارای شورای اسلامی می باشد./3

7489 /664