طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار سه شهر مازندران با حضور وزیر ارتباطات به بهره‌برداری رسید

ساری- ایرنا - همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار شهرهای بابل، بابلسر و نکا به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فیبر نوری شهر های نکا، بابلسر و ساری در ارتباط وبیناری عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جلسه شورای اداری مازندران با منزل شهید غلامرضا مرادیان به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این آیین تست سرعت اینترنت را انجام داده و اعلام کردند که سرعت اینترنت از ۱۰ مگابیت بر ثانیه با راه اندازی فیبر نوری به ۹۴۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

همچنین با دستور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰ سایت نسل پنجم ارتباطی ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل در شهر ساری به عنوان اینترنت نسل پنجم 5Gدر مرکز استان به بهره‌برداری رسیده است.

فراهم کردن اینترنت و شبکه پُرسرعت، با کیفیت و امن در مناطق مختلف کشور به عنوان یکی از راهبردهای کلیدی دولت سیزدهم به منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات بشمار می‌رود که برای تحقق این امر، طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها با هدف اتصال تمام ساختمان‌های کشور با فیبر به شبکه ارتباطی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

دولت سیزدهم بر مبنای این تحلیل و بر اساس مصوبات بالا دستی از جمله مصوبه شورای عالی فضای مجازی که تاکید دارد تا افق ۱۴۰۴، باید ۸۰ درصد خانوارها به سرعت میانگین ۲۵ مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند، به جای انتخاب فناوری‌های در آستانه منسوخ شدن از جمله VDSL، به سراغ یک پروژه راهبردی و البته دشوار یعنی فیبر نوری منازل و کسب و کارها رفته است.

استان مازندران نیز همسو با رویکرد دولت، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار شهرهای بابلسر، بابل و نکا به بهره‌برداری رسیده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، تا پایان سال آینده آن تمامی شهرهای استان از فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار سه شهر مازندران به بهره‌برداری رسید

افزایش ۲۱ درصدی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند و پرسرعت مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه در حوزه ارتباطات، ۲ ابر پروژه بر اساس اسناد بالادستی در سطح این استان در حال اجراست که یکی از این طرح های مهم زیرساختی، در توسعه ارتباطات روستایی است.

اسماعیل اعزی در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اعلام اینکه در راستای اجرای فیبرنوری در ۱۳ شهرستان با یکهزار و ۷۸۸ کیلومتر طول مجوز لازم دریافت شده است، افزود : در دولت سیزدهم ۳۵۲ کیلومتر از این فیبر نوری انجام شد و این در حالیست که این رقم در ابتدای فعالیت دولت مردمی ۹۲ کیلومتر بود اما اکنون به ۲۲۶ کیلومتر برای هشت شهرستان ارتقا یافت و در حال اجراست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شبکه اتصال دکل های ارتباطی به شبکه ملی اطلاعات، اتصال اینترنت پرسرعت روستایی است، تصریح کرد : در حال حاضر ۱۹۴ روستای مازندران با بیش از سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح اتصال ۱۸۳ روستای مازندران به اینترنت پرسرعت با هفت هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با عنوان اینکه یکی از ابر پروژه های دیگر که بسیار پیگیر آن هستیم، فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهری است، خاطرنشان کرد : در حال حاضر از ۲۲ شهرستان این استان، ۱۸ شهرستان ابلاغیه دارد که اکنون در ۱۰ شهرستان این طرح در دست اقدام است.

اعزی اظهار کرد : این پروژه ها زیرساخت کشور را برای ۵۰ سال آینده در توسعه اینترنت پرسرعت بیمه خواهد کرد و البته که هزینه بالایی نیز به همراه خواهد داشت.

وی، ارائه خدمات دستگاه های دولتی را یکی از طرح های مورد بررسی عنوان کرد و گفت: از مجموع ۹۴۰ دفتر پیشخوان در سطح استان، ۱۶۴ دفتر در دولت سیزدهم در حوزه روستایی ایجاد شده است.

اعزی با اشاره به فعالیت ۳۶۱ دفتر پیشخوان در مناطق شهری مازندران، عنوان کرد که در دولت مردمی سیزدهم ۱۷۹ دفتر پیشخوان در روستاهای مازندران ایجاد و راه اندازی شد و میانگین پیشرفت در ارائه خدمات به مردم در حوزه شهری ۴۹ و در حوزه روستایی نیز ۶۹ درصد بوده است.

وی اقتصاد دیجیتال را به عنوان یکی دیگر از طرح های در دست اقدام در مازندران عنوان کرد و گفت که همسو با اجرای این طرح، ‌ ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان پرداخت شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، میزان اعتبار تخصیص یافته به این نهاد در سالجاری را بیش از ۳۵۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با تلاش همکاران با افتتاح برخی طرح ها با اشتالزایی ۱۹۱ نفر، ۳۹۳۶ میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

اعزی گفت: در بخش اقتصاد خرد روستا، پست بانک یک بانک تخصصی در حوزه روستایی است و هم اکنون ۱۵ شعب شهری و ۴۱۴ باجه بانکی روستایی در استان مازندران فعال است. وی ادامه داد: در ۲۰ سفر گذشته استاندار مازندران به شهرستان ها، ابلاغ ۱۳۶ روستا اخذ شد که از این تعداد، ۴۷ روستا با یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وی خاطرنشان کرد : در حوزه فیبر نوری نیز تاکنون برای ۱۲ شهرستان پروژه طراحی انجام شد که از این پروژه ۲۲۶ کیلومتر حفاری انجام و یا در حال اجراست.

وی تصریح کرد: امروز ضریب نفوذ اینترنت پهن باند و پرسرعت از ۱۱۵ ابتدای دولت سیزدهم اکنون به ۱۳۷ درصد رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha