۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85388485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ائمه جمعه تهران: روز ۲۲ بهمن ملت ایران تبلیغات رسانه ای دشمن را ناکارآمد کرد

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستان‌های استان تهران در نماز جمعه این هفته خود با تحسین مردم برای شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اعلام کردند: تبلیغات رسانه‌های دشمن و از طرفی دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نتوانست عزم ملت ایران را در راستای اقتدار و عظمت در جهان سست کند.

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه و جماعات شهرستان های استان تهران در خطبه های نمازهای جمعه ضمن قدردانی از حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفتند: نامزدهای انتخابات در ایام تبلیغات در رفتار و گفتار خود دقت کنند و وعده ای ندهند که نتوانند به آن عمل کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس: نامزدهای انتخابات در رفتار و گفتار و وعده های خود دقت کنند

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران، اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، شهرستان پردیس را خوب بشناسید تا بتوانید خوب خدمت کنید و همچنین مسئول ستادها و رابطان نامزدها، تمامی منافع چهار شهر شهرستان پردیس را در تبلیغات ببینند.

وی ادامه داد: کاندیداها باید جایگاهی که می خواهند به دست بیاورند را بشناسند و بدانند که برروی صندلی هایی که ثمره خون شهیدان است می نشینند و قرار است به نمایندگی از مردم قانون وضع کنند و تصمیم بگیرند.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: نامزدها شهرستان ها را خوب بشناسند و برای رفع مسائل و مشکلاتش برنامه داشته باشند و بعد از رای آوردن علاوه بر عمل به وظیفه خود در مجلسین ، حضورشان در شهرستان خیر و برکت داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تشخیص اخبار درست و غلط در ایام انتخابات توضیح داد: به موازات انتخاباتی‌شدن حال و هوای جامعه، حجم بالایی از اخبار و اطلاعات انتخاباتی فضای ذهن مردم را فرا می‌گیرد این فراگیری، حساسیت‌های خاص خودش را دارد که یکی از آنها توجه به صحت و سقم این اخبار انبوه است.

امام جمعه شهرستان پردیس درباره بهترین راه و تنها راه تشخیص اخبار صحیح گفت: منبع‌شناسی و خبرشناسی به عبارتی دریافت خبر از منابع معتبر مانند خبرگزاری های رسمی بسیار موثر است.

حسینی بیان کرد: به‌طور کلی فریب‌خوردن‌ها وقتی اتفاق می‌افتند که چراغ تفکر انتقادی انسان خاموش باشد و گرفتار عوام‌زدگی گردد و تنها در مطالعه انتقادی است که ریزه‌کاری اخبار کشف و اخبار صحیح از اخبار جعلی تشخیص داده می‌شوند.

حسینی ضمن تقدیر از حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، توضیح داد:حضور میلیونی مردم بصیر ایران،قدرتی را به کشور ایران و چه ذلتی را به استکبار جهانی تزریق کرد و مردم با حضور باشکوه خود نشان دادند که تبلیغات رسانه‌های دشمن، وسوسه‌های خناسان و دشواری‌های اقتصادی و معیشتی نتوانست عزم ملت ایران سست نماید.

جنگ غزه نشانگر عبور دنیا از نظم باطل جهانی به نظم جدید است

وی با بیان اینکه جنگ غزه نشانگر عبور دنیا از نظم باطل جهانی به نظم جدید است، توضیح داد: آینده بشریت به دور از زر و زور و تزویر رقم خواهد خورد و این یکی از نگرانی‌های مهم اتاق‌های فکر غربی است و نقش پررنگ ایران در گذار از نظم باطل جهانی بسیار ستودنی است.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به برخی از اهداف صهیونیست‌ها در خصوص حمله به غزه اظهار داشت: باز شدن پرونده اخراج فلسطینی‌ها ، کم‌کردن فشار جمعیتی غزه علیه رژیم، ورود فلسطینی‌ها به مصر به‌عنوان یک کشور بزرگ و پرجمعیت عربی، تسلط کامل بر مرزهای غزه وتضعیف حماس جایگزینی برای سرنگونی با توجه به اینکه رژیم از سرنگونی حماس عاجز مانده است لذا با اشغال و محاصره می‌خواهد حماس را تضعیف کند برخی از اهداف صهیونیست ها است.

امام جمعه رودبارقصران:انتخابات مجلس خبرگان و مجلس نیز از جنس راهپیمایی ٢٢ بهمن است

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری در مسجد امام حسین علیه السلام فشم در خطبه اول ضمن توصیه مردم به تقوا گفت: استغفار دوای دردهاست یکی از نشانه های اهل تقوا استغفار دائمی آنان است. ماه رجب، شعبان و رمضان ماه استغفار و توبه است.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر بعنوان روز جوان افزود :همانطور که عمر یکبار داده می شود وتکرار شدنی نیست جوانی هم یکبار داده می‌شود و تکرار نمی شود.جوانان ما از نسل جوانان ٨سال دفاع مقدس اند، نسل سوم انقلاب از نسل اول اگر ایمانشان قوی تر نباشد ضعیفتر نیست.

امام جمعه رودبارقصران ادامه داد: جوانان امروزه با تمام وسوسه های شیطانی و شهوت رانی آماده جانفشانی درراه اهداف انقلاب اسلامی هستند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن با توطئه های سازمان یافته درصدد از بین بردن روحیه جوانان ایرانی است.لذا جوانان موتور حرکت تحول کشور هستند، تمام اکتشافات، اختراعات و پیروزی های عرصه های مختلف توسط جوانان رقم خورده است. جوانان حق طلب اند و اقتدا به حضرت علی اکبر (ع) کرده اند.

وی در خطبه دوم ضمن تشکر و سپاس و تعظیم در برابر ملت بزرگ ایران و مردم شریف منطقه رودبارقصران که با حضور گسترده خود در راهپیمایی ٢٢ بهمن شرکت کردند گفت :٢٢ بهمن باطل السحر دشمنان بود. دشمنان تبلیغ می کردند که مردم سرد شده اند مردم دین ستیز، انقلاب ستیز و نظام ستیز شده اند می گفتند مردم از نظام و رهبری فاصله گرفته اند، راهپیمایی ٢٢ بهمن دروغ آنها را اثبات کرد. راهپیمایی ٢٢ بهمن نشان داد هرچی دشمن متمرکز تر شود و فشار را بیشتر کند ملت ما قوی تر و با ایمان تر می شوند.

نیشابوری گفت :انتخابات مجلس خبرگان و مجلس نیز از جنس راهپیمایی ٢٢ بهمن است همانطور که حضور گسترده در راهپیمایی ٢٢ داشتیم باید در انتخابات هم حضور را کامل کنیم. شرکت در انتخابات نماد حمایت از اصل نظام است فراتر از اینکه به چه کسی رای می‌دهیم حضور حداکثری مهم است.پیش بینی می‌شود مردم حضور حداکثری داشته باشند زیرا در راهپیمایی ٢٢ بهمن این را نشان دادند.

وی در رابطه با ٢٩ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی توضیح داد: راه حل مشکلات اقتصادی (بیکاری،تورم، گرانی و غیره) عمل به اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه رودبارقصران در رابطه با اهداف رژیم اسرائیل در رفح گفت : اسرائیل چند هدف را دنبال می‌کند اول اخراج ساکنان فلسطین و رفح به مصر دوم تسلط کامل بر مرزهای غزه سوم تضعیف حماس و چهارم، فشار برای امتیازگیری در مذاکرات.

وی در رابطه با حملات و تخریب شورای نگهبان گفت: اینهایی که در گذشته تایید شدند و الان تایید نشدند نمی‌شود گفت وقتی حکم شورای نگهبان به نفع آنها بود بگویند خوب است و اگر آنها را ردکردند بگویند بد است. معیار قانون و احراز صلاحیت است. ما معتقدیم بعضی ها نه تنها رد صلاحیت می‌شوند بلکه باید برای محاکمه به قوه قضائیه معرفی شوند تا درس عبرتی شود.

امام جمعه دماوند :هر کس مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزد

حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: بزرگترین فایده شرکت در انتخابات، استحکام نظام مقدس ماست و رأی دادن شما در درجه اول رأی به جمهوری اسلامی و بعد رأی به نماینده مجلس است.

وی افزود: هر کس دانسته یا ندانسته مردم را از شرکت در انتخابات ناامید و منصرف کند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزد و دشمن را خوشحال می‌کند؛ امید دادن به آینده روشن و تلاش برای حل مشکلات، وظیفه همگانی و تکلیف خواص جامعه است.

امام جمعه دماوند گفت: دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و دوران جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و همه دوران‌های انقلاب اسلامی ما با حضور انقلابی و پرمعنای مردم در صحنه با موفقیت سپری شد و این مردم چقدر نجیب و شریف‌اند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: ما راه زیادی را آمده‌ایم و تا رسیدن به قله راه در پیش داریم؛ باید به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و در پیمودن بقیه راه تردید نکنیم که خداوند با صابران است؛ ما مشکلات اقتصادی داریم همان‌گونه‌ایم که خداوند با صابران است.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی بیان کرد: ما مشکلات اقتصادی داریم همانگونه که همه کشورها اینگونه هستند و مجلس و دولت و قوه قضاییه برای حل مشکلات اقتصادی باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم‌قسم شوند.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: یکی از سوالاتی که مردم از نمایندگان مجلس می‌پرسند این است که برای مهار تورم و رشد تولید چه کرده‌اند؟ باید از داوطلبان نمایندگی در مجلس بپرسیم که برای مهار تورم و رشد تولید چه برنامه‌ای دارید که قابل اجرا باشد؟

فتاح‌دماوندی افزود: از کسانی که می‌خواهند نماینده شوند سوال کنید که طرح شما برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی چیست؟ مردم از داوطلبان مجلس بپرسند برای کنترل قیمت اجاره منزل چه برنامه‌ای دارید؟ برای راه‌اندازی ساخت و ساز مسکن و برای خروج از رکود ساختمان سازی چه طرح عملیاتی دارید؟

وی گفت: مردم از داوطلبان مجلس بیشتر جنبه اقتصادی دارد و مردم از مشکلات اقتصادی گله‌مندند و نماینده مجلس باید پاسخگو باشد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: بودجه پیشنهادی دولت را مجلس تصویب و وزیران را مجلس تایید می‌کند؛ دولت را مجلس کنترل می‌کند و بر آن نظارت دارد، پس نقش نماینده مجلس بسیار بسیار مهم است؛ اگر دولت به قوانین عمل نکند، مجلس وظیفه پیگیری و تذکر دارد و اگر که قوانین ناقص باشد، مجلس باید اصلاح کند مجلس جایگاه بلند و مهمی دارد.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: داوطلب مجلس اگر اهل زد و بند و امتیاز گرفتن برای خود باشد، نمی‌تواند از حق ملت دفاع کند و نماینده باید چشم و دل سیر و قانع به روزی حلال و ساده زیست باشد؛ فردی که برای ورود به مجلس، قصد شیطانی خرید رأی با پول‌های کثیف را دارد و از حالا خود را باید برای ورود به جهنم آماده کند.

وی ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب دستور دادند که انتخابات باید سلامت داشته باشد؛ برای تامین سلامت انتخابات، مردم باید به ناظران و مجریان کمک کنند و موارد تخلف را گزارش دهند؛ مردم سوابق داوطلبان محترم را بررسی خواهند کرد.

حضور معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور در نماز جمعه پاکدشت
علی قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور روز جمعه با همراهی فاضل کارخانه فرماندار شهرستان پاکدشت با حضور در مقبره شهدای گمنام در مصلی امام خمینی (ره) ضمن قرائت فاتحه ،به جایگاه رفیع شهیدان، ادای احترام نمود.

معاون پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور پس از دیدار و گفتگو با امام جمعه شهرستان و جمعی از مردم گفت:نماز جمعه همانند سایر اجتماعات دینی حلقه اتصال مسئولین و مردم است و به برکت این نماز عبادی سیاسی،مشکلات مردمی پیگیری می شود.

علی قشقایی افزود: در این دولت، روزهای جمعه و پنجشنبه تعطیلی نیست، دولت سیزدهم خود را نوکر مردم می‌داند و برای رفع مشکلات، توان و تلاش خود را به کار گرفته است.

وی اظهار کرد: دشمن در سال‌های گذشته سعی داشته در عرصه‌های مختلف با عملیات روانی، فضاسازی رسانه‌ای و تزریق ناامیدی، سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی و پیشرفت کشور را هدف قرار دهد تا نقاط قوت را به نقطه ضعف بدل کند که مردم با حضور آگاهانه خود در تمامی عرصه‌ها، نقشه‌ها و توطئه های شوم دشمن را خنثی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha