امامان‌جمعه استان تهران : منتخبان مردم با همدلی و تلاش زمینه حل مشکلات را فراهم‌کنند

تهران - ایرنا - ائمه جمعه و جماعات استان تهران با تشکر از مردم مومن و ولایتمدار کشور که در انتخابات شرکت کردند از نمایندگان و منتخبان مردم خواستند ضمن همدلی و همکاری، زمینه حل مشکلات موجود را رقم بزنند.

به گزارش ایرنا ، امامان جمعه شهرستانهای استان تهران تاکید کردند : نمایندگان مجلس باید با فعالیت‌های جهادی و انقلابی خود، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنند و نگذارند بیش از این مردم عزیزمان سختی بکشند.

امام جمعه شهرستان پردیس: درکار سیاسی از انجام محرمات اجتناب کنیم

امامان‌جمعه استان تهران : منتخبان مردم با همدلی و تلاش زمینه حل مشکلات را فراهم‌کنند


امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در امور شخصی از محرمات دوری می کنیم و در امور سیاسی هم باید از انجام محرمات اجتناب کرد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران اظهارداشت: بنا برمنویات رهبری تشکیل هر مجلس جدیدی حادثه‌ی شیرینی است، لکن این حادثه‌ی شیرین را می‌شود تلخ کرد.
وی افزود: سخنان اختلاف انگیز، دعوا به راه انداختن و ستیزه گری های دشمن پسند حادثه شیرین را تلخ می کند و مجلس کار آیی خود را از دست می دهد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: اکنون وقت آن رسیده که همه با عمل به سخن رهبری از آزمون ولایت‌پذیری سربلند بیرون بیاییم با توجه به اینکه یک شاخص عمده‌ی جمهوری اسلامی تشرع دست اندرکاران است.

حسینی با بیان اینکه جهادِ انتخابات ۱۱ اسفند آموزه ها عبرت های زیادی برای ما به همراه داشت: توضیح داد: دو راهبرد امنیت و سلامت با برنامه‌ریزی خوب مسئولان و مجریان، در همه سطوح و رده‌های برقراری امنیت انجام شد ودر بعد امنیتی علی‌رغم هجمه‌ها و تهدیدهای سنگین دشمنان داخلی و خارجی، شاهد یک انتخابات امن، به‌معنای واقعی آن بودیم.

وی ادامه داد: در موضوع سلامت نیز با وجود برخی از تخلفات در تبلیغات انتخاباتی- که باید ریشه‌یابی و علاج شود- شاهد انتخابات سالم با کمترین شکایت‌ها، در سطح ملی و کلان- بودیم.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: در بعد رقابتی هم به رغم فضاسازی‌های رسانه‌ای تا حدود زیادی رقابتی بود و از همه سلایق مختلف در آن شرکت داشتند و مشارکت خوب مردم در نوع خود یک جهاد بزرگ و حماسه‌ساز بشمار می‌آید.

حسینی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس نیز باید با فعالیت‌های جهادی و انقلابی خود، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنند و نگذارند بیش از این مردم عزیزمان سختی بکشند.

رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس به‌دنبال اهداف شوم خود است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: آزادی ۴۰ اسیر صهیونیستی، آزادی ۴۰۰ زندانی فلسطینی بدون آزادی زندانیان اصلی‌، آتش‌بس شش هفته‌ای برای جلوگیری از انتفاضه ماه رمضان، حفظ مناطق کلیدی ، خرید زمان برای حمله به رفح، افزایش ورود کمک‌ها با هدف بهبود تصویر خود و سرد کردن سلاح مقاومت در لبنان به دنبال اهداف شوم خود است.

سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان منتظر کمک‌های ملت مهربان ایران هستند

حسینی با اشاره به ضرورت کمک به سیل زدگان، توضیح داد: درفصل زمستان و در آستانه عید نوروز مردم سیستان و بلوچستان گرفتار سیل شدندومشکلاتی که از نبود امکانات آنها را فرا گرفته است .

وی افزود: همه ما مثل همیشه حمایت ها و کمک های پر از مهر و محبت خود را به این عزیزانمان داشته باشیم و به نهادهای متولی مانند هلال احمر کمک های خود را تحویل بدهیم.

در چهارشنبه آخر سال مراقب خود و فرزندان خود باشید
امام جمعه شهرستان پردیس تاکید کرد: در شب دهم اسفند چهارشنبه آخر سال مراقب خود و فرزندان خود و جان مردم باشیم تا حق الناس بر گردنمان نباشد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام‌جمعه دماوند : مسئولان نظام اسلامی باید گله‌های مردم را بشنوند/ مشارکت ۴۱ درصدی مردم، دشمنان را شگفت زده و عصبانی کرد

امامان‌جمعه استان تهران : منتخبان مردم با همدلی و تلاش زمینه حل مشکلات را فراهم‌کنند

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، خطیب نماز جمعه دماوند: از حماسه آفرینی مردم فهیم ایران اسلامی در برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور کمتر بود، شاهد مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بودیم؛ پس قوای سه گانه باید در جهت کاهش مشکلات اقتصادی هم قسم شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمنان انتظار داشتند که مشارکت مردم در این انتخابات بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد، اما مشارکت ۴۱ درصدی مردم، دشمنان را شگفت زده و عصبانی کرد. مسئولان نظام اسلامی باید گله‌های مردم را بشنوند و با خدمت بیشتر به مردم، رضایت آنها را بالا ببرند تا در انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتر مردم باشیم.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: به خاطر نعمت استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و برای وجود رهبر دلسوز و حکیم و به خاطر وجود مردم فهیم و قدرشناس، خدای متعال را سپاس می‌گوییم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، از حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای تشکر می‌کنم؛ آفرین بفهم و غیرت شما مردم نجیب و صبور که با وجود همه مشکلات، باز هم به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتید و حماسه‌ای دیگر خلق کردید.

وی افزود: به نماینده منتخب مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، دکتر رامین بابت جلب اعتماد مردم تبریک می‌گوییم و امیدواریم بعد از تایید انتخابات توسط شورای محترم نگهبان و استقرار در مجلس، شاهد خدمات ایشان باشیم.

خطیب نماز جمعه دماوند با اشاره به رونمایی از کتاب ارزشمند ملا عبدالرحیم دماوندی، گفت: اثری عرفانی و چراغی برای رهپویان سیر و سلوک الی الله است، برگ زرین دیگری بر افتخارات شهرستان دماوند افزود چ از تلاشگران محترم این رویداد فرهنگی تشکر می‌کنیم. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت حضور در دماوند قدردانی نموده و تقاضامندیم به نیازمندی‌های فرهنگی این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: سخت‌افزارهای هنری و فرهنگی پنج شهر ما باید متناسب با نیازهای جدید طراحی و اجرا و به روزرسانی شود. شهرستان دماوند در برخی موضوعات آیینی مثل تعزیه و هنرهای مرتبط با اهل بیت عصمت و طهارت، از جمله میراث آیینی حسینی استعداد خوبی دارد که باید به آن عنایت بیشتری شود.

وی افزود: تقویت کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد و افزایش امکانات و بودجه مربوطه و توجه به خواسته‌های هنرمندان دماوندی از مطالبات فرهنگ یاران و فرهنگ دوستان شهرستان دماوند است. امیدواریم مسئولان در وزارت ارشاد و اداره کل مربوطه، به خواسته‌های مردم در حوزه مسئولیت خود در تقویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند عنایت خاص خود را مبذول فرمایند.

امام جمعه قرچک: مجلس جدید برای مردم امیدافرین باشد

امام جمعه قرچک گفت: مجلس جدید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره جدید برای مردم امید آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه قرچک با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهم اسفند گفت:تشکیل هر مجلس جدید حامل امیدهای جدیدی است که برای هر کشور یک ارزش به حساب می‌آید.

وی افزود:نمایندگان جدید باید مراقب باشند تا درگیر سخنان اختلاف انگیز و دشمن پسند نشوند.

امام جمعه قرچک تصریح کرد:در انتخاباتی که گذشت یک جهاد اتفاق افتاد چراکه دشمنان با تمام ابزارهای تبلیغی خود تلاش داشتند تا مانع حضور مر م شوند ولی بار دیگر مردم پیروز این میدان شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی،شهادت طلبی را ازضروریات انتظار فرج دانست .

اسماعیلی با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید گفت: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب‌اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) است؛شهدا مالک سلامتی،امنیت،آرامش،علم،زندگی و عزت ما شهدا هستند و همه باید در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کوشا باشند.
امام جمعه قرچک افزود: توجه و تکریم به عظمت شهدا برای آینده کشور حیاتی است،فرهنگ ایثار را باید از شهدا بیاموزیم چرا که آنها فدای امنیت و آسایش دیگران شدند.

وی تصریح کرد:یکی از اهداف بزرگ این نظام و مسئولین بنیاد شهید ،رساندن پیام شهدا به جوانان امروز است؛نسلی که تشنه روحیه جوانمردی،شجاعت و شهامت هستند چراکه اگر نتوانیم الگوهای حقیقی را معرفی کنیم دشمن الگوهای کاذب را به آنان معرفی می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین:شکوه عظمت حضور مردم در انتخابات دشمن را مات کرد

 امام جمعه موقت ورامین گفت: شکوه عظمت حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند دشمن را مات و مبهوت و دوستداران نظام را امیدوار کرد.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین گفت: مردم در انتخابات وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و اکنون نوبت مسئولان است، که دقت داشته باشند و بدانند، این مردم مستحق خدمت هستند.
وی افزود:مردم ایران اسلامی ثابت کردند که با شناخت کامل از توطئه دشمنان،همواره پشتیبان انقلاب و نظام تلخی خود هستند و با لبیک گفتن به ندای رهبر،اجازه نمی دهند خدشه ای به ارزش های نظام وارد شود.

قدوسی نژاد سپس با اشاره به قرارگیری در آستانه ماه رمضان بر لزوم آمادگی همگانی برای میهمانی خدا تاکید کرد و افزود: باید حضور در مساجد پرشور باشد و از فضای معنوی این ایام برای فراهم کردن مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه بهره برد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به جنگ غزه و مسائل فلسطین گفت: در فلسطین برخی از مردم به ویژه کودکان از گرسنگی جان می‌دهند و جای سوال است چرا وجدان‌ها به درد نمی‌آید و برخی دولت‌های اسلامی با بی غیرت نظاره گر این جنایات هستند.

قدوسی نژاد افزود: دشمنان بدانند، ایران برای همیشه در کنار فلسطین خواهد بود و لحظه ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تردید نمی کند.

امام جمعه شهرستان شهریار:لزوم توجه آموزش و پرورش به معلمان 

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری اظهار داشت:۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا ،شهادت سبب رسیدن به کمال مطلق بعنوان هدف خلقت انسان است،شهادت سبب غفران الهی است.

وی ادامه داد:مهمترین وظیفه ما در قبال شهدا زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است،مراقب باشیم دفاع مقدس را تحریف نکنند خیلی ها تلاش می‌کنند تا اسلامیت و ملیت را در مقابل هم قرار دهند ،اما شهدا خط بطلان بر این نقشه های شیطانی کشیدند.

حسینی نوری در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار خاطر نشان کرد:,سیره جدی اهل بیت توجه به نیازمندان جامعه بود،کمک به فقرا فقط کار حاکمیت نیست بلکه همه مردم یک به نوعی این تکلیف  را دارند،این را همه باید بدانیم هر آن مقدار که  در توانمان است  به افرادی که با مشکلات مالی روبرو هستند  یاری برسانیم.

وی افزود:از حضور با شکوه عموم مردم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تشکر داریم،حماسه ای ماندگار آفریدید،این حضور شما بر سر صندوق های رای اقدامی جهادی و لبیک به پیام رهبری بود،این حضورتان را مورد امتنان قرار میدهیم.

حسینی نوری گفت:حضور مردم در شهرستان شهریار نسبت به دور قبل انتخابات با رشد روبرو شد که این نیز نشان از درایت و ذکاوت عموم مردم شهید پرور و همیشه در صحنه این شهرستان دارد و در پایان از عوامل اجرایی انتخابات که پر تلاش در مسیر هر چه با شکوه تر شدن این حماسه قدم برداشتن تشکر می کنیم.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: برای ورود به ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برای خودسازی است.

امام جمعه پاکدشت:حضور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بود

امام جمعه پاکدشت گفت: حضور بیش از ۴۰ درصدی مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خارجی و داخلی بود.

حجت‌الاسلام رضا جوکار با اشاره به روز بیستم اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور، اظهار داشت: راهیان نور حرکت خوبی برای ارتباط با شهدا و شناخت نسل جدید از سیره نورانی شهدا و رزمندگان اسلام است. 

وی با اشاره به ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز تکریم شهدا، خاطرنشان کرد: شهدا از جان خود و خانواده‌های آنها از ثمره وجود خود برای آرامش، امنیت و حفظ ارزش‌های اسلامی گذشتند. 

امام جمعه پاکدشت ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله امامی کاشانی، اضافه کرد: آیت الله امامی کاشانی شخصیتی حکیم، فقیه، عارف و ربانی بود که بیشترین سابقه ایراد خطبه در نماز جمعه تهران را داشت، خدمات آیت‌الله امامی کاشانی در سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگی امام در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و تولیت مدرسه عالی شهید مطهری بر کسی پوشیده نیست. 

حجت‌الاسلام جوکار شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان راهبری را خلق دو حماسه بزرگ از سوی مردم خواند و تصریح کرد: علی‌رغم همه توطئه‌های دشمن چه در افزایش تحریم‌های اقتصادی و تبلیغات سنگین رسانه‌ای برای تحریم انتخابات مردم وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی و اطاعت از دستورات مقام معظم رهبری نشان دادند. 

وی با اشاره به اینکه مردم در ۱۱ اسفند نمایشگاهی  از شکست‌های سنگین دشمن را رقم زدند، افزود: مردم و مسئولان در انتخابات جمعه گذشته چهار راهبرد امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت مورد تاکید رهبر انقلاب را محقق کردند.

امام جمعه پاکدشت تأکید کرد: با وجود تبلیغات مسموم دشمن برای القاء اینکه رقابت در بین شرکت‌کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و تعداد آنها پایین است، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب برای تصاحب ۲۹۰ کرسی مجلس با هم به رقابت پرداختند. 

حجت‌الاسلام جوکار ادامه داد: در استان تهران شرکت‌کنندگان برای کسب ۳۵ کرسی در مجلس شورای اسلامی ۳ هزار و ۶۵۱ داوطلب با یکدیگر به رقابت پرداختند و برای رسیدن به هر صندلی ۱۰۴ نفر حضور داشتند. 

وی حضور بالای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس خبرگان را بالاترین نمونه رقابت انتخاباتی دانست و گفت: مردم در عرصه مشارکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خوش درخشیدند و در حالی دشمن با کمپین‌ها و پویش‌های تحریم انتخابات پیش‌بینی می‌کرد امسال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد در انتخابات شرکت کردند که حضور بیش از ۴۰ درصدی مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خارجی و داخلی بود.

امام جمعه پاکدشت تاکید کرد: مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات ره در اوج سلامت برگزار کردند. 

امام‌جمعه شهر ری : خدمت به خانواده شهدا و خدمت به ایثارگران از جمله بالاترین خدمت هاست

امام موقت جمعه شهر ری در جمع نماز گزاران گفت : فردا سالروز آغاز عملیات بدر و یاد همه شهیدان نازنین و جانبازان و رزمندگان و ایثارگرانی که به گردن ما به گردن جامعه اسلامی حق بزرگی دارند.

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی افزود: در همین هفته سالروز تاسیس بنیاد شهید بوده  که به فرمان امام عظیم الشانمان این نهادی که مسئول خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگر است را تبریک عرض می کنیم و به همه خدمتگزاران و دست اندرکاران این نهاد مقدس.

وی ادامه داد : خدمت به خانواده شهدا و خدمت به ایثارگران از جمله بالاترین خدمت ها و سعادت هاست که حق داشتن این خدمت هم خودش نیاز به یک توفیق ویژه و فوق العاده ای دارد و باید یاد کنیم امروز از شهدای بزرگ از جمله سردار پاسدار حاج همت شهید حاج کاظم رستگار شهید حاج کریم رمضان شهید محمود ثابت سرلشگر شهید دستواره شهید اصغر پاشاپور شهید سرلک  شهید وحید زمانی نیا شهید مدافع حرم شهید مصطفی محمد میرزایی و همه شهدایی که قطعا در این خطبه نمی شود از آنها اسم برد.

ابراهیمی گفت: اما اصرار داشتم من که دانشمندان شهرمان را به عنوان نمادین یاد کنم و وظیفه می دانیم که همیشه و در همه جا و در هرحال این شهدای عظیم را یاد کنیم‌ و گرامی بداریم و یاد کردن و گرامی داشتن شهیدان هم فقط با بردن نامشان نیست بلکه به یادشان و عمل کردن به وصیت نامه هاشان است .

خطیب جمعه ری اظهار داشت:  سیل سیستان و بلوچستان مردم محروم این‌منطقه را آزرده باید به آنها کمک کرد .

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری برکنار شد اما در مناطق محروم میزان درصد حضور مردم از مناطق برخوردار و مناطقی مثل تهران و بعضی از شهرهای بزرگ بیشتر بوده و این نشان دهنده این است که نظام جمهوری اسلامی و مسئولین باید خط سیر خدمت را نسبت به این مناطق محروم بیشتر و تیزتر و تندتر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha