۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85388579
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان در نشست دوحه با محوریت افغانستان شرکت می‌کند

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان اعلام کرد که نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان با هدف تجدید حمایت از تلاش‌های جامعه جهانی برای صلح و رفاه پایدار در افغانستان، در نشست دوحه شرکت خواهد کرد.‌

به‌ گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، آصف علی خان دُرانی نماینده ویژه پاکستان قرار است در نشست نمایندگان ویژه درخصوص افغانستان در دوحه به ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد شرکت کند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست دوحه توسط دبیرکل سازمان ملل متحد برای بحث در مورد رویکردهای تعامل بین المللی با افغانستان به شیوه‌ای منسجم تر و ساختاریافته تر برگزار می شود.

در این بیانیه آمده است: مشارکت پاکستان در نشست دوحه بخشی از تلاش‌های اسلام‌آباد برای تعامل فعال با جامعه جهانی از جمله سازمان ملل متحد برای تقویت تلاش ها در راستای صلح و رفاه پایدار در افغانستان است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع آگاه گفتند که نماینده ویژه این کشور قرار است با هیات طالبان افغانستان و همتایان خود از کشورهای مختلف دیدار کند.

نشست ۲ روزه دوحه برای افغانستان به ابتکار سازمان ملل ۱۸ و ۱۹ فوریه مطابق با ۲۹ و ۳۰ بهمن در پایتخت قطر برگزار خواهد شد و در آن نمایندگان کشورها درباره پیشنهادات هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان درباره پیوستن این کشور به جامعه بین‌المللی، مسیرهای تعامل با حکومت سرپرست در کابل و تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان تصمیم می‌گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha