بهره‌برداری از لاین کُند رو شمالی بزرگراه آزادگان پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل بخش باقی‌مانده کُند رو شمالی بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت: همزمان با یکصد و یکمین رویداد امید و افتخار و با حضور شهردار تهران این طرح مهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هادی حق‌ بین روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بزرگراه آزادگان با طول بیش از ۳۸ کیلومتر از تقاطع بزرگراه شهید خرازی در شمال غرب تهران آغاز و تا سه راه افسریه در جنوب شرق تهران ادامه پیدا می‌کند، افزود: اتصال به ۱۳ بزرگراه شهر و مبادی ورودی و خروجی پایتخت این بزرگراه را به یک شاهراه مواصلاتی تبدیل کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردای تهران ادامه داد: ترافیک بالا از یک سو و فقدان مسیرهای کُند رو در بخش‌هایی از این بزرگراه از سوی دیگر سبب برخورد جریان‌ ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تُندروی بزرگراه آزادگان می‌شد، امری که زمینه‌ساز ایجاد گره‌های ترافیکی، پس‌زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است از این رو تکمیل مقاطع باقی‌مانده از مسیرهای کُند رو با هدف روان‌ سازی و ایمن‌ سازی ترافیک بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: احداث و تکمیل مسیر کُند روی بخش شمالی حدفاصل خیابان فداییان اسلام تا بزرگراه شهید تندگویان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در مدت ۲۱ ماه به ثمر نشست تا امروز زیر بار ترافیک برود.

حق‌بین گفت: طرح تکمیل کُند روی شمالی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کُندرو به طول ۳.۶ کیلومتر و عرض ۱۱.۵ متر شامل سه خط عبوری، اجرای ۲ دهنه پل بر روی خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی شامل سه خط عبوری و یک خط پیاده، اصلاحات هندسی چهار رمپ راستگرد و سه لوپ در تقاطع این بزرگراه با خیابان شهید دستواره و خیابان شهید رجایی به طول مجموع یک هزار و ۳۸۰ متر، اجرای سه هزار متر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و ۶۰۰ متر دیوارسازی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: تکمیل کُند روی شمالی بزرگراه آزادگان و اصلاح هندسی دسترسی‌های تُندرو به کُندرو این بزرگراه منجر به اصلاح تبادلات در این بخش از بزرگراه خواهد شد.

حق‌ بین با اشاره به اصلاح هندسی محل اتصال رمپ و لوپ‌ها به کُندرو بزرگراه مذکور، از ایمن‌سازی ترافیک عبوری در باند تُندرو و کاهش احتمال تصادفات خبر داد و یادآور شد: اجرای این معبر علاوه بر روان‌سازی ترافیکی، کاهش قابل توجه زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

وی همچنین از طراحی و اجرای توقفگاه‌های اضطراری در موقعیت‌ها و فواصل مناسب در این لاین کُندرو خبر داد و گفت: از این پس امکان توقف خودروهای پلیس، خودروهای امدادی و وسایل نقلیه شخصی در موارد ضروری فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha