فیلم|مافیای انتخابات اجازه دهند مردم از روی توانمندی انتخاب کنند/من کودک کار بوده‌ام

اراک - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب، گفت: ۲۰ سال تجربه مدیریت در قسمت‌های مختلف کسب کرده‌ام و بر موضوعات مختلف از جمله مالی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، مدیرت شهری در همه زیرشاخه‌ها، مدارس و مساجد تسلط کامل دارم.

منصور فامرینی متولد سال ۱۳۵۸ روستای ایبک‌آباد شهرستان اراک عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فعالیت خود را از زمین خاکی شروع کردم و از سوم ابتدای وارد عرصه کار شدم و شاگری قالیبافی انجام می‌دادم و هشت سال نیز تا زمان ورود به دانشگاه در کنار خیابان‌ها دست فروشی کردم و کودک کار بوده‌ام.

وی بیان کرد: وضعیت مالی خانوادگی من از زیر خط فقر هم پایین‌تر بود و همین الان هم سرمایه‌ای برای انتخابات ندارم اما از یک توانمندی و تجربه برخوردارم و به خودم ایمان دارم که می‌توانم اهداف و خواسته‌های مردم را حل کنم.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: موضوعاتی که به مشکل تبدیل شده اگر به چالش تبدیل شود دیگر قابل حل نیست، جمع کردنش خیلی سخت است.

فامرینی اظهار کرد: شعارم «مشارکت مردمی برگرفته از خاک» است که خ آن به معنای خنداب، الف آن اراک و ک آن کمیجان است و پیرو موضوع اهمیت خاک، جانم را نثار می‌کنم و امیدوارم بتوانم خواسته‌های برآورد نشده مردم را تا حدودی محقق کنم.

وی گفت: نماینده موضوعاتش برنامه نیست، مصوبات قانون فعلی و اصلاح قانون‌های قبلی است، متاسفانه مشکلات و خواسته‌های مردم زیاد شده اما اگر نماینده‌ای توانمند باشد، این خواسته‌ها را در کنار موضوعات مجلس می‌تواند محقق کند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب، اضافه کرد: اکثر زیرساخت‌های روستایی و جاده‌ای و شهرهای اراک و آب شرب روستایی بسیار نامناسب است.

فامرینی عنوان کرد: برنامه‌های من در بحث آلودگی هوا متفاوت است، نمی‌توانم کامل یا نصف آن را حل کنم اما، به هر حال هر سازمان و ارگانی یک درصدی در آلودگی هوا مداخله دارد که با این دستگاه‌ها جلسه می گذارم و نسبت به درصدهای آنها برنامه‌هایی برای توسعه فضای سبز دارم .

وی با بیان اینکه در بحث پالایشگاه به طور حتم ورود می‌کند، گفت: در این راستا ۱۰۰ درصد از نظر متخصصانمحیط زیست که ایده و حرفی برای گفتن داشته باشند، بهره‌گیری می‌کنم زیرا معتقدم هرجا متفکرین و جامعه خلاق موضوعات را رصد و بررسی کنند، مشکلات حل می‌شود،

این نامزد انتخاباتی افزود: اراک به طور حتم در پنج سال آتی با معضل ترافیک سنگین همراه می‌شود و توجه به این موضوع مورد غفلت قرار گرفته اما من در توسعه و تعریض خیابان‌ها برنامه‌ جدی دارم و ایجاد مترو در این شهر یکی از برنامه‌ها است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب ادامه داد: ورود به بحث معادن اراک که در دست اشخاص حقیقی است، از دیگر برنامه‌ها است، طرف یک کوه را صاف می‌کند و فقط به فکر جیبش است، دریغ از اینکه خروجی داشته باشد، این افراد به عنوان مافیای ثروت، در حال مکیدن خون مردم هستند.

وجود دفاتر شرکت‌ها و کارخانه‌جات بزرگ اراک در تهران بزرگترین جنایت به حق مردم این شهر است

فامرینی عنوان کرد: چرا دفاتر کارخانه‌جات استان مرکزی، بویژه اراک در تهران است؟ آلودگی آن برای مردم و عوارض آن برای تهران است، این بزرگترین جنایت به حق مردم اراک است و پیگیری بازگشت این دفاتر از برنامه‌های اولویت‌دار است.

وی گفت: متوجه شدم کمباین سازی یک دفتر زیر نظر آستان قدس مشهد دارد و افرادی که قصد قرارداد بستن و یا هر کار دیگر داشته باشند باید کلی مسافت طی کنند و برای حل این مشکل پیگیری می کنم تا دفتری نیز در اراک دایر شود.

بومی سازی مشاغل جزو برنامه‌های مهم است

این نامزد انتخاباتی اضافه کرد: بومی‌سازی مشاغل خیلی اهمیت دارد و از دیگر برنامه‌ها است، چرا باید نیروهای این استان در سایر استان‌ها کار کنند و بخشی عمده‌ای از نیروهای کار این استان از سایر مناطق کشور باشد.

فامرینی با بیان اینکه، موضوعات خدمات شهری و مبلمان شهری از دیگر مسایلی است که با جدیت ورود پیدا می‌کند، گفت: متاسفانه خنداب و کمیجان ۲۰ سال است که شهر شده اما یک متخصص ساده ندارند و موضوعات و مسایل خنداب، کمیجان، ساروق و داودآباد خیلی برایم مهم است و نگاه ویژه برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق در موضوعات تفریحی، ورزشی و درمانی خواهم داشت.

وی تصریح کرد: استعدادهای زیادی بویژه در بخش ورزش در این مناطق وجود دارد که اگر حمایت شوند در کشور به یک ستاره تبدیل می‌شوند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب ادامه داد: عوارض آلایندگی برای خنداب هشت درصد، اراک ۴۰ درصد و شازند ۴۲ درصد در نظر گرفته شده که برنامه دارم تا این درصدها ارتقا یابد و عوارض آن به حساب‌ هر شهر واریز شود.

فامرینی عنوان کرد: افزایش اشتغال، جذب کارآفرینان و بخش بانوان از دیگر برنامه‌ها است.

حل مشکلات زمین‌های روستائیان استان مرکزی با اوقاف از برنامه‌های مهم است.وی گفت: بیشتر روستاهای استان مرکزی دارای زمین‌های اوقافی هستند و مشکلات زیادی با این نهاد دارند که باید این مشکل برای همیشه ساماندهی شود.

این نامزد انتخاباتی افزود: روحانی رییس جمهور سابق طرحی را در خصوص استخدام دهیاران و شوراها مطرح کردند که بلاتکلیف ماند اما توقعاتی را برای این قشر ایجاد کرد که به طور جد این موضوع پیگیری می‌شود.

فامرینی اظهار کرد: روستاهای گاوخانه، مرزیجزان، نظم‌آباد و حین آباد در روستای بغدادی خواستار اتصال به بخش شهری هستند که این موضوع نیز دنبال می‌شود.

وی با انتقاد از نظرات و دخالت‌های نمایندگان در خصوص مدیران و شخص اول استان، گفت: باید تلاش شود تا الگوی مردم باشیم، اینگونه رفتارها پسندیده نیست، اگر شخص اول استان ضعیف عمل کرده، نمایندگان چندبار برای رفع نقاط ضعف پیش این افراد حاضر شده‌اند؟

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب اضافه کرد: پیرو فرمایش رهبری که فرمودند، نمایندگان در عزل و انتصابات ورود نکنند، من هم ورود نمی‌کنم اما اگر ببینم مدیری ضعیف عمل می‌کند و مشکل دارد، کمک می‌کنم، مشاوره می‌دهم و رها نمی‌کنم که مردم به چالش کشیده شوند.

فامرینی تاکید کرد: حمایت جدی از جامعه هنرمندان، نخبگان و ورزشکاران خواهم داشت و همه آنها را می‌پذیرم و بر بنگاه‌های بزرگ نظارت ویژه خواهم داشت.

وی گفت: اراک ضعف شدید در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دارد که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود و راه اندازی تله کابین و پیست اسکی برای مردم اراک از دیگر برنامه‌ها است.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: تمام طرح‌های نیمه تمام حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهم و تلاش می‌کنم تا در اسرع وقت تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

فامرینی تصریح کرد: سرانه فضای سبز اراک ۲۶ مترمربع است که بسیار پایین است و باید به بالای ۵۰ متر مربع افزایش یابد و در این راستا با مسئولین شهری جلسه خواهم گذاشت و زمین‌هایی که قابلیت تبدیل به فضا سبز و منابع طبیعی داشته باشد، با جدیت پیگیری می‌شود.

مسیر انتخابات به مافیا تبدیل شده و این موضوعی ناراحت کننده استوی گفت: متاسفانه در چند مدت اخیر که موضوع انتخابات مطرح است، رفتارهایی از سوی برخی افراد دیده می‌شود که ناراحت کننده و مایه تاسف است.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب افزود: برخی افراد وقتی می‌بینند که شخص فامرینی به عنوان نامزد مجلس، شخصی جوان، توانمند با برنامه‌های منسجم، هدفمند و قابل اجرا است،می‌پذیرند اما تا می بینند که از نظر مالی ضعیف است، رفتار دیگری نشان می‌دهند.

فامرینی تاکید کرد: مردم قرار است توانمندی من را بسنجند و نباید از روی ثروت انتخاب کنند و انتخاب آنها باید تنها از روی توانمندی و تجربه کاری باشد.

وی اظهار کرد: یک تیمی از نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی راه افتاده و اعلام کرده‌اند در روستاها به هر مسجد یک کولر گازی یا یک تُن برنج اهدا می‌کنند، با این رفتاها شخصیت مردم را پایین نیاورید. روستاها احترامشان بالا است.

این نامزد انتخاباتی گفت: طرف خود را سلطان سنگ، ماسه و معدن می‌داند، اما اینها که مایه افتخار نیست، سلطان کار کردن و خدمت برای مردم مهم است.

فامرینی تاکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های من است و به طور قطع این قشر را رها نمی‌کنم، برخی از آنها افراد بااستعدادی هستند که نباید رها شوند و آزادی زندانیان غیرعمد نیز از دیگر برنامه‌های با اهمیت است.

وی اظهار کرد: صمیمیت نمایندگان با مردم موضوعات مختلف را حل می‌کند و به طور حتم، همه را به دیده منت می‌پذیریم و همه در چشمم یکسان خواهند بود.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب، با بیان اینکه، با کوله باری از تجربه برای خدمت به شهر خود آمده‌، عنوان کرد: برگشتم تا پای جانم تا به مردم خدمت کنم.

فامرینی بیان کرد: برای حضور در مجلس از مدت‌ها قبل و از حدود چهار سال گذشته برنامه‌ریزی داشتم، دیشب نخوابیدم و صبح بلند شوم بگویم می‌خواهم به مجلس بروم و زمانیکه این تصمیم را گرفتم، یک کفش آهنی برای خودم کنار گذاشتم و می‌خواهم خمس طول مدت زندگیم را به مردم تقدیم کنم.

وی گفت: پیرو تاکید رهبری برای اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش‌رو نیز همه تلاش‌های خود را به کار گرفته‌ام تا افرادی که اعتمادشان برگشته را مجاب به شرکت در انتخابات کنم و تاکنون در این مسیر گام‌های خوبی برداشته‌ام.

این نامزد انتخاباتی اضافه کرد: اگر در این آزمون سیاسی پیروز شوم، دفتر اصلی خود را در روستاها دایر می‌کنم تا مردم مناطق محروم برای پیگیری موضوعات خود مجبور به رنج سفر نشوند، البته دفتری نیز در شهر اراک آن هم در مناطق حاشیه دایر می‌کنم.

فامرینی اظهار کرد: بازبینی عوارض مشاغل نیز از دیگر برنامه‌های مهم است که با جدیت دنبال می‌شود نباید عوارض کسبه بالا شهر و پایین شهر یکسان باشد و باید موقعیت جفرافیایی شهرها در نظر گرفته شود و یک پیوست اجتماعی و مطالعات میدانی در هر شهر جداگانه اتخاذ شود.

وی گفت: عوارض باید روی سرمایه ‌های سنگین گرفته شود تا به قشر ضعیف فشار وارد نشود.

منصور فامرینی متولد سال ۱۳۵۸ روستای ایبک‌آباد شهرستان اراک، دارای مدرک تحصیلی لیسانس تکنولوژی آموزشی و فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی است که در آخرین مسئولیت خود، سمت رییس بودجه و اعتبارات، برنامه‌ریزی، کنترل پروژه بهای تمام شده سامانه جامعه معاونت مالی و ناظر تام‌الااختیار پروژه‌های عمرانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران را برعهده داشت.
فعالیت در حوزه ارتباطات و رسانه، رئیس امور مدارس و رئیس امور مساجد، از دیگر فعالیت‌های این نامزد انتخاباتی در گذشته است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha