۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 5304
کد خبر: 85389407
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

اردکان رکورددار بارندگی در فارس 

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85389407
اردکان رکورددار بارندگی در فارس 

شیراز-ایرنا- مدیرکل هواشناسی فارس گفت: اردکان در ۳۶ ساعت گذشته با ۷۳ میلیمتر باران رکورد دار میزان بارش در ایستگاه‌های اصلی استان فارس است.

مسعود حقیقت، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی فعالیت سامانه اخیر در استان پس از ایستگاه هواشناسی اردکان، به ترتیب اقلید با ۷۰ میلی متر، رستم با ۶۸ میلی متر، پاسارگاد ۵۳ میلی متر و نور آباد ممسنی با ۵۱ میلی متر بیشترین میزان دریافتی از سامانه اخیر را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی در ایستگاه های فرعی استان نیز قابل ملاحظه است؛ افزود: در ایستگاه کمهر واقع در سپیدان ۱۳۰ میلی متر، جوزاربکش در ممسنی ۱۱۹ میلی متر، امیر ایوب و پشتکوه در رستم ۱۰۵ میلی متر و دژکرد اقلید ۸۶ میلی متر باران باریده است.

حقیقت با اشاره به اینکه تقریبا در بیشتر مناطق فارس شاهد بارندگی بودیم افزود: در ایستگاه فرودگاه شیراز ۲۵ میلی متر بارندگی ثبت و گزارش شد که این میزان بارش، جانی تازه به رودخانه «خرم رود» که به رودخانه خشک معروف است بخشید و بعد از مدت ها آب در این رود جاری شد.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد، سامانه بارشی که از دیروز در استان فعال شده است، تا اواخر وقت امروز مرزهای شرقی استان را ترک می کند.

پیش از این اداره کل مدیریت بحران فارس و اداره کل هواشناسی استان نسبت به ورود سامانه بارشی به استان و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها هشدار داده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha