استاندار: تبدیل صنف به صنعت، رویکرد دولت در هرمزگان است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه به دنبال رویکرد تبدیل صنف به صنعت در این استان هستیم، گفت: رویکرد اصلی ما در اصناف یک راهبرد صنعتی است که این یک راهبرد مترقی، در کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد. 

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز شنبه در نشست با اتحادیه های صنفی هرمزگان، ضمن قدردانی از بازاریان و اصناف به پاس حضور پرشور در سفر رئیس جمهور به استان و راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: تامین مواد اولیه، مساله سوخت، عوارض و مالیات و توسعه شهرک های صنفی از دغدغه های بازاریان در نشست امروز بود که امیدواریم با حضور مدیران و مواردی که عنوان شد در مدت کوتاه تصمیم گیری شود.

وی بیان کرد: اغراق نیست اگر بگوییم بخشی از یکپارچگی کشورمان مدیون بازار هستیم و حضور پررنگ بازار در انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس و پشتیبانی های بازار و حضور گسترده بازاریان در دفاع بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به احداث شهرک‌های صنفی اظهار کرد: عملکردمان خوب نبوده و باید اصلاحاتی را در برنامه انجام دهیم، چون عملکرد ملی ضعیف بوده، نمایندگان در قانون اصلاحی به‌وجود آوردند و در اختیار سازمان صمت استان ها قرار داده اند که قبلا در اختیار شهرداری ها بود و این باعث می شود، تغییری انجام شود.

استاندار هرمزگان گفت: بسیاری از صنعتی های کشور افرادی بودند که از اصناف برخاسته اند که امیدواریم این زمینه در استان فراهم شود.

دوستی خطلب به اصناف و بازاریان استان گفت: وقتی شما بازار و صنف را محبوس کنید، در یک کوچه و یک بیابان قطعا نمی تواند رشد بکند ولی اگر شهرک های صنفی تشکیل شود این زمینه می‌تواند همراه با تولید در همان شهرک ها انجام شود که این یکی از راهبردهای صنف و صنعت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha