سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر باندراه در استان مرکزی برفروبی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر باندراه این استان با تلاش شبانه‌روزی راهداران برفروبی شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی «مهرداد جهانی» افزود: ۲۲۰ نفر از نیروهای راهدار و پشتیبان در قالب ۲۷ گروه در ۳۶ ساعت گذشته با استفاده از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات اقدام به برفروبی جاده‌های استان کردند.

وی بیان کرد: سامانه بارشی برف از عصر روز پنجشنبه گذشته وارد استان شد و بر این اساس هشت شهرستان شاهد بارش برف و کولاک و در برخی ساعات نیز شاهد پدیده مه‌گرفتگی بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، با بیان اینکه این سامانه در شهرستانهای تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب، کمیجان، شازند، اراک و بخش نوبران ساوه، باعث بارش برف شد، گفت: در سایر شهرستان‌های استان نیز بارش شدید باران گزارش شد.

جهانی افزود: به منظور جلوگیری از یخزدگی سطح جاده‌ها و انسداد مسیر نیز ۸۵۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تردد روان در محورهای اصلی استان برقرار بود، اضافه کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها پیش از انجام سفر از سامانه ۱۴۱ بهره بگیرند و همچنین به آنها توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و انسداد مسیر بدون زنجیرچرخ در محورهای برف‌گیر تردد نکنند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهارهزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha