معاون شهردار تهران: چینی‌ها فقط در بافت فرسوده سرمایه گذاری می‌کنند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص مباحث مطرح شده ساخت مسکن توسط چینی‌ها در پایتخت گفت: چینی‌ها فقط در بافت فرسوده سرمایه گذاری می‌کنند و موضوع استفاده از کارگر، مهندس، تکنولوژی و کارخانه چینی در ساخت و ساز اصلا مطرح نیست.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا صارمی روز یکشنبه در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: طرف چینی فقط درخواست کرده که در این طرح سرمایه‌گذاری کند که مذاکراتی بعد از عید چینی با آنها خواهیم داشت.

وی افزود: در موضوع مسکن به دلیل تکنولوژی ساخت پیشرفته، فراهم بودن مصالح ساخت و توانمندی مهندسی بالا به طرف خارجی نیاز نداریم و تنها موضوعی که با چینی‌ها مذاکره کردیم و در حال بررسی است، مبحث سرمایه‌گذاری برای ساخت مسکن در بافت فرسوده است.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص نرخ عوارض سال ۱۴۰۳ اضافه کرد: عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران طبق مصوبه شورای شهر حداکثر ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

صارمی گفت: امسال شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی تلاش کرد تا حد ممکن برای سال آینده افزایشی در بخش عوارض نداشته باشد ولی در خصوص پروانه‌های تجاری تقریبا عوارض در شهر تهران صفر و افزایشی ندارد و برای موارد مسکونی و اداری حداکثر ۱۹ درصد افزایش در سال آینده خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه برای بافت فرسوده در محور جنوب انقلاب تا طبقه چهارم ۱۰۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود و در محور شمال میدان انقلاب تخفیف عوارض ۵۰ درصد است، افزود: در مساحت‌های بالای ۲۰۰ مترمربع نیز ضریب افزایش خیلی ناچیز خواهد بود.

وی در خصوص مساحت کمتر از ۲۰۰ مترمربع هم تاکید کرد: عوارض به گونه‌ای است که فشاری به مردم وارد نشود.

وی یاداور شد: نکته مهم در تعیین نرخ عوارض اینکه تلاش شد عدالت فضایی در جغرافیای مناطق تهران رعایت شود به عنوان مثال اگر کسی در منطقه ۱۵ پروانه ساختمانی بگیرد، عوارض تقریبا به صفر میل می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: تعداد پروانه‌های صادره در سال ۱۴۰۲ تاکنون اعم از پروانه شهرسازی و ساختمانی در پایتخت ۱۲ هزار و ۸۰۰ پروانه بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha