مهدی‌پور: شعار امسال نمایشگاه رسانه‌ها، تاییدی بر مسیر حرکت خبری است+ فیلم

تهران- ایرنا- معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شعار امسال بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران «نجستم همیشه جز از راستی» گفت: شعار امسال نمایشگاه بیان‌کننده ذات و عملیات کار خبری است.

فرشاد مهدی‌پور روز یکشنبه در نخستین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: این شعار را در جشنواره رسانه‌ها به کار بردیم و از این جهت که بیان کننده ذات و عملیات کار خبری است به ذهنمان رسید که آن را حفظ کرده و شعار دیگری را جایگزین نکنیم تا این شعار به عنوان یک حکمت مسیر حرکت ما را تایید کند.

کافه‌هایی برای انسان‌رسانه‌ها

وی افزود: یکی از اتفاق‌هایی که در این دوره از برگزاری نمایشگاه شاهد آن هستیم، تمرکز بر بحث انسان‌رسانه است که در فراخوان اولیه برای مکان هایی که پیش‌بینی شده کافه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که انسان‌رسانه‌ها حضور پیدا و مناظره می‌کنند.

تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان و رسانه‌ها

مهدی‌پور همچنین با اشاره به حضور برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تاکید بر ضرورت توجه به این حوزه در مساله رسانه گفت: تعدادی از این شرکت‌ها را در نمایشگاه امسال رسانه‌های ایران تجمیع کردیم که زیرساخت‌ها و فناوری های جدید را عرضه کرده‌اند، امید است نزدیکی به دوستان رسانه‌ای به تعامل بین این دو منجر شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به توجه خاص رسانه ها به مساله غزه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اشاره کرد و از حضور تعدادی از رسانه‌های حامی فلسطین در نمایشگاه خبر داد و افزود: بحث غزه به طور خاص که اصلی‌ترین مساله جهان اسلام و عالم بشریت است مورد توجه ماست. امروز رسانه‌های فلسطینی در نمایشگاه شرکت دارند و برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده است.

فناوری ها حوزه رسانه را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد، شرکت های دانش بنیان فناوری های جدید را عرضه کرده اند و امید است رفت و برگشت با دوستان رسانه ای به تعامل بیانجامدوی اظهار داشت: از همکاران رسانه‌ای باید تشکر کنم که با وجود محدودیت‌های زمانی برای برگزاری نمایشگاه، استقبال خیلی خوبی انجام دادند و برای شرکت در نمایشگاه همراهی کردند.

مهدی پور گفت: فناوری ها حوزه رسانه را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد، شرکت های دانش بنیان فناوری های جدید را عرضه کرده اند و امید است رفت و برگشت با دوستان رسانه ای به تعامل بیانجامد.

وی ادامه داد: امروز غرفه غزه فعال شده و رسانه های هوادار فلسطین شرکت کردند و برنامه‌های خاصی برای اینها پیش بینی شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای حوزه کودک نیز تلاش کردیم محیط جدیدتری فراهم کنیم و برخی موارد هم از قبل بوده است.

مهدی پور درباره حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه ها اظهار داشت: حمایت های ما یارانه‌ای، حقوقی، بیمه ای و کمک هایی از حیث تامین اجتماعی، بحث کاغد و آگهی های دولتی و تخفیف هاست و تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان حمایت مستقیم صورت گرفته که تا پایان سال به مرز هزار میلیارد تومان می رسد.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از امروز یکشنبه -۲۹ بهمن ماه- به مدت ۴ روز با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌ و شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.

برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی از رویدادهای حاشیه‌ای این نمایشگاه است.

درهای سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) از امروز تا دوم اسفند ماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰، به روی علاقه‌مندان برای حضور و بازدید باز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha