آمار بانوان داوطلب نمایندگی مجلس در فارس بیش از سه برابر شد

شیراز - ایرنا -  استاندار فارس گفت: حدود یکصد زن در میان داوطلبان نمایندگی مردم فارس در مجلس شورای اسلامی هستند که نسبت به دوره گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در همایش تجلیل از زنان تاثیرگذار رویستایی و عشایری فارس، اظهار کرد: شما بانوان می‌توانید با حضور پای صندوق‌های رای و انتخاب داوطلبان زن که برنامه جامع و همسو با اهداف شما ارائه می‌کنند، به ورود آنها به مجلس کمک کنید.

وی افزود: اگر می‌خواهید بانوان به مجلس راه‌ یابند، فراکسیون زنان را قوی کنند و در زمان‌های لازم رای جدی و قوی داشته باشند، در انتخابات از آنها حمایت کنید.

ایمانیه اضافه کرد: از آنجا که اهداف بانوان استان، انقلابی و ارزشی و مورد تایید دین و دیانت ما است، می تواند اهداف مقدسی برای بانوان نماینده نیز باشد.

استاندار فارس ضمن تجلیل از بانوان تاثیرگذار روستایی و عشایری فارس، توصیه کرد: تنها به حوزه اقتصادی اکتفا نکنید و باید از زنان توانمند و خلاق برای حل مسائل ازدواج جوانان، کاهش طلاق، فرزندآوری، حل معضل اعتیاد و دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز هم‌اندیشی کنند.

ایمانیه ادامه داد: باید ما شرایط را برای هم اندیشی بانوان تاثیرگذار فراهم کنیم، نشست‌های هم اندیشی برگزار و به نتایج آن اعتنا شود، تصمیم‌سازی کنید و ما مسئولان نیز با استفاده از آن تصمیم‌گیری و اجرا کنیم.

آمار بانوان داوطلب نمایندگی مجلس در فارس بیش از سه برابر شد

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، اظهار کرد: در حضور رسانه‌ها بیان می‌کنم، اگر قرار است همایش زنان تاثیرگذار فارس برگزار شود، باید فضایی به اندازه حضور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر (یعنی جمعیت زنان استان) در نظر گرفته شود، چرا که همه زنان این استان تاثیرگذارند؛ یا بر والدین، همسر و فرزندان خود تاثیر می‌گذارند یا در سطح اجتماعی موثرند.

ایمانیه اذعان کرد: اگر قرار است یک خانواده نیز اصلاح شود ابتدا زن باید تصمیم بگیرد و تاثیرگذاری مرد خانه، به پای زن خانواده نمی‌رسد.

وی در انتقاد از مسئولانی که از زندگی در روستاها حمایت نمی‌کنند، گفت: این بی‌انصافی است که شهرنشین‌ها ندانند که چقدر مدیون روستاییان هستند، چرا که بعید است زندگی در شهرها بدون اتکا به فعالیت روستانشین‌ها ممکن باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha