رییس ستاد انتخابات فارس: انتخابات محور اصلی پیشرفت کشور است

شیراز- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان فارس، انتخابات را محور اصلی پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: برای اینکه پیشرفت خود را در عرصه‌های مختلف به دست آوریم باید نمایندگانی را انتخاب کنیم که عالمانه، مدبرانه و جهادی در این جهت گام بردارند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل قزل سفلی، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: وظیفه احزاب و گروه های سیاسی و گروه های مختلف مردمی است که تلاش کنند در فضای حقیقی و فضای مجازی نامزدهای انتخابات به ویژه آنها که شناخت چندانی نسبت به آنها وجود ندارد را به مردم معرفی کنند.

وی، با اشاره به فرایندهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: در انتخابات مجلس خبرگان از مجموع ۱۶ فرایند تاکنون ۱۳ فرایند انجام شده و هم اینک در مرحله تبلیغات نامزدها قرار داریم که این مرحله تا پایان روز نهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

او اظهار کرد: اهمیت انتخابات مجلس خبرگان نیز بر هیچ کس پوشیده نیست و نمایندگان این مجلس به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام نیز از طریق انتخابات و با رای مردم انتخاب می شوند که بیانگر مترقی بودن قانونی اساسی و نظام سیاسی کشور است که از صدر تا ذیل مسئولان آن از طریق رای مردم انتخابات می‌شوند.

رییس ستاد انتخابات فارس: انتخابات محور اصلی پیشرفت کشور است

رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: در بحث انتخابات مجلس از ۳۲ فرایند تعریف شده هم اینک در فرایند بیست و سوم قرار داریم که این روزها ما مشغول تهیه لوازم و ملزومات برگزاری انتخابات از جمله تعرفه ها هستیم که آنها را به استان منتقل کرده‌ایم و در بین حوزه ها توزیع خواهد شد.

قزل سفلی افزود: یک رزمایش هم در ادامه ۲ رزمایش قبل برای آمادگی دستگاه‌های احراز هویت و زیرساخت‌های برگزاری انتخابات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این روزها آموزش عوامل شعب از جمله عوامل اجرایی، نظارت، هیات بازرسی و عوامل تامین امنیت در حال انجام است و افزون بر ۸۷ هزار نفر در استان فارس در این چهار بخش عهده دار برگزاری انتخابات هستند.

او اظهار کرد: هیات بازرسی استان نیز که وظیفه پیشگیری از انحراف و تلاش برای اجرای قانون انتخابات را بر عهده دارد هم اینک فعال است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در بحث جا به جایی حوزه‌های انتخابیه نیز تاکنون ۳۵ درخواست جا به جایی در استان ارائه شده است.

قزل سفلی افزود: علاوه بر این با تایید صلاحیت یک نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس در شیراز، تعداد افراد تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به ۳۰۳ نفر رسید که البته ممکن است این آمار باز هم دچار تغییر شود.

وی گفت: در انتخابات آتی ۳۰۲ سالن اجتماعات بعلاوه ۲۱۹ تابلو تبلیغاتی به جز کلانشهر شیراز در سایر شهرستان های استان احصا و دسته بندی شده و فرمانداران تا قبل از سوم اسفندماه با دعوت از نامزدها یا نمایندگان نامزدها از طریق قرعه کشی این سالن ها و تابلوهای تبلیغاتی را در اختیار آنها قرار می دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha