۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85390842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گانتس: مخالف به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین هستیم

تهران-ایرنا- در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم احتمالی آمریکا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، عضو کابینه جنگ و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی بر مخالفت تل‌آویو با چنین موضوعی تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ما با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین مخالفیم و اگر توافقی در این رابطه حاصل نشود، اقدام به عملیات در رفح خواهیم کرد.

وی گفت: اگر بازداشت شدگان (اسرای صهیونیست در غزه) تا ماه رمضان آزاد نشوند، عملیات نظامی برای هدف قرار دادن رفح گسترش خواهد یافت.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کابینه رژیم صهیونیستی با طرح پیشنهادی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای مخالفت با هرگونه به رسمیت شناخته شدن یکجانبه کشور مستقل فلسطین موافقت کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آکسیوس گزارش داد: استراتژی واشنگتن پس از جنگ تاکنون بر عادی سازی احتمالی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی به شکلی «غیرقابل برگشت» و در مقابل تشکیل یک کشور فلسطینی متمرکز بوده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته بود، در عین حال، برخی در دولت بایدن نیز اکنون به این فکر می‌کنند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین احتمالاً باید اولین گام در مذاکرات برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین باشد نه آخرین گام.

بلینکن اخیرا از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته است گزینه‌های سیاسی جاری درباره به رسمیت شناختن احتمالی کشور فلسطین پس از جنگ غزه را از سوی آمریکا و جامعه بین‌الملل بررسی و ارائه کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در پی این درخواست، تاکید کرد هیچ تغییری در سیاست واشنگتن ایجاد نشده و این بازنگری بخشی از روند جاری بررسی گزینه‌های مختلف سیاسی است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha