۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85390906
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین به دنبال افزایش همکاری‌ها با لهستان

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۲۵
کد خبر: 85390906
چین به دنبال افزایش همکاری‌ها با لهستان

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه چین از تمایل پکن برای گسترش همکاری‌ها با لهستان در جهت تقویت اعتماد متقابل سیاسی و گسترش همکاری‌های متقابل سودمند خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان، ‌وانگ یی ین سخنان را هنگام دیدار با رادوسلاو سیکورسکی همتای لهستانی خود در حاشیه «کنفرانس امنیتی مونیخ» در آلمان بیان کرد.

وزیر امور خارجه و عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین افزود: روابط دیپلماتیک دو کشور از ۷۵ سال پیش تاکنون توسعه پایدار خود را حفظ کرده و روز به روز بالنده‌تر و انعطاف‌پذیرتر شده است.

وانگ یی از هر دو طرف خواست تا به روند احترام و اعتماد متقابل خود ادامه دهند و به طور مشترک روابط دو جانبه را تقویت کنند تا از نقطه شروعی جدید به توسعه بیشتر و سطح بالاتری برسند.

وی افزود: چین آماده است تا در همکاری با لهستان از سازمان ملل متحد در ایفای نقشی محوری حمایت و همچنین به طور مشترک با هژمونی و سیاست قدرت مقابله کند.

وانگ یی گفت: چین مایل است با لهستان همکاری و به زودی جلسات سازماندهی را برگزار، همکاری‌های مهم در زمینه‌های مختلف را هماهنگ و تبادل تجربیات در حکمرانی دولتی را تقویت کند.

وی لهستان را «پیشاهنگ» همکاری چین با کشورهای اروپای مرکزی و شرقی عنوان کرد و متعهد شد این ارتباط را تقویت و به طور مشترک همکاری «یک پهنه، یک راه» را در سطح مطلوبی با لهستان ایجاد کند.

وزیر امور خارجه لهستان نیز در این دیدار گفت: ورشو همواره از سیاست چین واحد به شکل کامل حمایت می‌کند و قول می‌دهد تبادلات سطح بالا با پکن را تقویت، نشست «کمیته همکاری بین دولتی چین-لهستان» را به خوبی سازماندهی و مراحل بعدی همکاری در زمینه‌های مختلف را برنامه ریزی کند.

دو طرف همچنین در مورد نگرانی‌های مشترکی همچون جنگ اوکراین تبادل نظر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha