استاندار آذربایجان‌غربی: طرح‌های عمرانی شهر ارومیه تعیین تکلیف شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام گفت: هیچ پروژه‌ای در شهر ارومیه نیز نباید زمین بماند و برای اجرای صحیح و درست آن نیاز به شفاف سازی و تصمیم گیری درست است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در نشست با اعضای شورای شهر و مدیریت شهری ارومیه اظهار کرد:۸۵ هزار پروژه نیمه تمام برای دولت مانده بود که از صفر درصد تا ۹۵ درصد پیشرفت داشتند که اغلب آنها مدت‌ها بلاتکلیف مانده بودند اما با توجه به عملکرد دولت سیزدهم در کشور و آذربایجان‌غربی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم و از این رو انتظار عدم زمین گیر شدن پروژه‌های شهری ارومیه و عدم بلاتکلیف ماندن آنها هستیم.

وی اضافه کرد: مردم ارومیه امروز به یک مکان تفریحی مناسب نیاز دارند که متاسفانه شهرستان ارومیه علی‌رغم توسعه و پیشرفت همه جانبه، عاری از فضای تفریحی بزرگ و عظیم است.

وی افزود: در حوزه تفریح مردم نیاز به اتفاقات جدیدی داریم که یکی از مطالبات مردم در زمینه تفریح، داشتن مکان تفریحی عظیم و مناسب در شهر است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر الگوگیری از شهرهای موفق دیگر در زمینه ایجاد بستر فضای تفریحی ادامه داد: ایجاد طرحی با عنوان بام ارومیه می‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های مردم شهر درحوزه تفریح و سرگرمی باشد.

معتمدیان گفت: پارک جنگلی ارومیه و زمین‌های اطراف آن فرصت مناسبی برای ایجاد فضایی در قالب بام‌ارومیه است که با سرمایه گذاری مناسب امیدوارم از این فرصت مناسب به بهترین نحو بهره برداری شود.

وی‌ افزود: ساخت هتل، رستوران‌های سنتی و مدرن، ایجاد پارک شهری، ایجاد فضای سبز و ظرفیت‌های دیگری که در بام ارومیه می‌توان به آن رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی: طرح‌های عمرانی شهر ارومیه تعیین تکلیف شود

وی در خصوص ارایه زمین‌های لازم برای مدیریت شهری گفت: با توجه به مصوبات شورای شهر، دولت نیز زمین‌های مورد بهره برداری را می‌تواند در صورت اجرای طرح در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ساماندهی اراضی خیابان شهید سردار سلیمانی افزود: خیابان ارتش در ادامه خیابان امام(ره) امروز نیاز به توجه ویژه دارد تا ضمن ساماندهی آن شاهد اتفاقات خوب با اجرای طرح‌های مناسب باشیم.

معتمدیان با اشاره به یکی دیگر از دغدغه های مردمی در حوزه صنایع دستی اضافه کرد: ساختمان شهر بازی ارومیه که در بهترین فضا بزرگراه والفجر در کنار فضای سبز تبدیل به محل متروکه شده بستر مناسبی برای تبدیل شدن به فرهنگسرای صنایع دستی را دارد.

وی ادامه داد: اشتغال زنان بی سرپرست واشتغال خانگی یکی از دو مولفه‌های مهم در زمینه بانوان است که در صورت بهره‌برداری از آن می‌توان به نتایج خوبی دست یافت که دولت سیزدهم نیز در حوزه ارائه تسهیلات لازم برای اشتغال همراه این مجموعه خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات و انباشت دغدغه‌های شهری در کنار کمبودهای لازم شاهد اتفاقات خوبی در شهر و استان هستیم که همه این‌ها نیاز به عزم ملی در این زمینه است.

معتمدیان با بیان اینکه حمل و نقل عمومی از دغدغه های مهم شهری است، افزود: سنگینی ترافیک از لحاظ روحی و روانی به مردم فشار می‌آورد که نیاز به عزم جدی مدیریت شهری و عزم ملی در این خصوص است تا ضمن تصویب مصوبات لازم به سمت اجرای طرح‌ها ‌حرکت کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهر هوشمند افزود: تمام ۴۸ شهر استان آذربایجان‌غربی دارای قرارداد کاری در این زمینه هستند تا ضمن بهره برداری از اینترنت پر سرعت، در منازل و محیط کسب و کار نیز شاهد بهره‌مندی متناسبی از آن باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: طرح‌های عمرانی شهر ارومیه تعیین تکلیف شود

وی با بیان اینکه همه خدمات دولت در راستای حل مشکلات مردمی است، افزود: محور ‌تمامی کارها باید کارشناسانه باشد و از دغدغه مردم کم کنیم نه اینکه ذهنیت آنان را نیز در این خصوص پسرفت دهیم.

معتمدیان با اشاره به چالش‌های شهری ارومیه ادامه داد: چالش‌های بافت فرسوده، بافت‌های تاریخی و مرکزی ارومیه از جمله مباحثی است که با توجه ویژه به آن می‌توان دایره خدمات مناسب‌تری به مردم شهر ارائه کرد.

وی با اشاره به تصمیم‌های جدی حاکمیتی در استان گفت: هر جا مدیری کم کاری کرده و مغایر با قوانین حرکت داشته باشد، مسلما برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیران شهری و اعضای شورای شهر با نکته نظرات خود دغدغه های خود را در حضور استاندار آذربایجان‌غربی به چالش کشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha