رویش رای‌های سرنوشت ساز در بهار سیاسی

۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبر: 85391251
رویش رای‌های سرنوشت ساز در بهار سیاسی

خمین - ایرنا - در آخرین روزهای زمستان و در حالی‌که طبیعت با جوانه زدن درختان، سرسبزی و شکوفایی گل‌های خود را برای بهاری دیگر آماده می‌کند، رویش برگه‌های رای در بهار سیاسی می‌تواند سرنوشت بهتری را برای این سرزمین رقم بزند. 

به گزارش ایرنا، در آستانه بهار طبیعت مردم به رسم هرساله با خانه تکانی برای ورود به سال جدید آماده می‌شوند و امسال پایان زمستان همراه است با آغاز بهار قرآن و خانه تکانی دل و روح لازمه ورود به این بهار است.

و زمستان امسال همزمان با رویداد سیاسی بزرگی به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران همراه شده است و مردم این روزها علاوه بر تکاپوی ورود به بهار طبیعت خود را برای این رویداد آماده می‌کنند.انتخابات یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری در ایران است و مردم به خوبی می‌دانند که حضور آنها در مهمترین عرصه سیاسی کشور تاثیرگذار و سرنوشت ساز است. این در حالی است که دشمن با سناریوهای متعدد درصدد القای ناامیدی مردم و عدم مشارکت آنها در پای صندوق‌های رای است و همه اهتمام خود را به کاربسته تا فضای انتخابات کمرنگ نشان دهد، اما امروز مردم انقلابی و فهیم ایران که به خوبی می‌دانند دشمن با این ترفند به دنبال افزایش فشار به کشورمان است، با انسجام، وحدت و حضور در صحنه، پاسخ محکمی به دشمن خواهند داد و بدون شک هر برگ رای در دورانی که چشم دنیا به ایران دوخته شده است همانند یک شاخه گل است که موجب طراوت و سرسبزی این سرزمین می‌شود.

خمین یکی از ۶ حوزه انتخابیه در استان مرکزی است و مردم این شهرستان نیز از ماه‌ها قبل با پیگیری اخبار انتخابات، خود را برای حماسه سازی دیگری در عرصه سیاسی کشور آماده می‌کنند.

خمین در بخش جنوبی استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

۸۸ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات شهرستان خمین

به گفته فرماندار خمین ۸۸ هزار و ۳۲۱ نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۲۳۰ نفر مرد و ۴۴ هزار و ۹۱ نفر زن هستند..

حمید کمانکش گفت: یک‌هزار و ۴۴۶ رای اولی شامل ۷۰۳ دختر و ۷۴۳ پسر در انتخابات ۱۱ اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه سازی خواهند کرد.

فرماندار خمین با اشاره به تدارک ۱۱۲ شعبه اخذ رای در این شهرستان، گفت: این شعب شامل ۹۳ حوزه در شهر و بخش مرکزی و ۱۹ حوزه در بخش کمره است.

کمانکش اضافه کرد: ۱۴ تا ۱۵ نفر در هر حوزه کار رای گیری را انجام می‌دهند.

حضور پرشور مردم خمین در انتخابات بعد از حماسه ۲۲ بهمن

امام جمعه خمین ،حضور هوشمندانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نویدبخش حضور گسترده در انتخابات پیش‌رو بیان کرد.

حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی گفت: مردم هیچگاه و در هیچ صحنه‌ای بازی خورده سیاسی نخواهند بود و هر حضور و خدمت مردم به دین خدا است و این حضور مردم باید تقویت شود.

وی با تاکید بر نقش خواص مهم، بیان کرد: خواص پیش برنده تحولات جامعه هستند و از رکود جامعه جلوگیری می‌کنند چراکه آنها دارای ویژگی‌های قدرت تشخیص و شجاعت در اقدام هستند.

حجت‌الاسلام میرصادقی تاکید کرد: تنوع فراوانی در نامزدهای انتخابات پیش رو وجود دارد و نامزدهای انتخاباتی از توهین، وعده‌های دروغ، افترا و تهمت پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات را تعقیب و بررسی و با آزادی کامل، فرد مناسب را انتخاب کنند.

امام جمعه خمین، مردم‌سالاری دینی را دستاورد بزرگی برای مردم ایران بیان کرد و گفت: مسئولان کشور باید قدردان این مردم آگاه و هوشیار باشند.

لزوم امیدآفرینی در جامعه با هدف افزایش مشارکت در انتخابات

رییس دادگستری خمین نیز با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در جامعه برای افزایش مشارکت در انتخابات گفت: تاسیس ستاد انتخاباتی در فضای مجازی به هریک از کاندیداها از ابداعات قانون انتخابات امسال است که می‌تواند نقش مهمی در شناخت نامزدها از سوی مردم داشته باشد.

محمد شاکرمی افزود: توطئه بدخواهان مردم و انقلاب اسلامی بر این قرار گرفته تا مردم در انتخابات شرکت نکنند در حالی که مردم ما با همه مشکلات موجود در انتخابات مشارکت خواهند کرد و می‌دانند که از این طریق، مشکلاتشان قابل رفع شدن است.

وی، شرکت نکردن در انتخابات را به نفع دشمن و به ضرر مردم بیان کرد و گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور با مشارکت گسترده مردم در انتخابات قابل رفع است.

بدون تردید انتخابات ۱۱ اسفند سرنوشت چهار سال آینده کشور در بخش قانونگذاری را مشخص می‌کند و مشارکت حداکثری در انتخابات در تعیین این سرنوشت، تاثیر قابل توجهی دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha