فراخوان پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه جامع امام حسین (ع)

تهران- ایرنا- پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام آغاز شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، بر این اساس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ۴۵ رشته گرایش دکتری تخصصی و ۱۵۰ رشته در گرایش کارشناسی ارشد، دانشجو می‌پذیرد.

این مجموعه آموزشی به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور بر اساس رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه ISC، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در ۴۵ رشته گرایش دکتری تخصصی و ۱۵۰ رشته گرایش کارشناسی ارشد در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی و فنی و مهندسی دانشجو می‌پذیرد.

این دانشگاه بر اساس آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری تخصصی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۳۰۷۸۶۲/۲ مورخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ و آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۳۰۷۸۶۲/۲ مورخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، از میان دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی (برای دوره کارشناسی‌ارشد) و کارشناسی‌ارشد (برای دوره دکتری) از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (بدون آزمون) دانشجو می‌پذیرد.

دانشجویانی که علاقمند هستند باید آیین‌نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلی دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد» را مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط، اقدام به ثبت نام کنند.

این دانشگاه جذب دانشجو را به صورت هدفمند انجام داده و ثبت نام تمام داوطلبان و علاقمندان صرفاً از طریق سایت دانشگاه انجام می شود. علاقمندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ سه شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ به سایت دانشگاه مراجعه کرده و در این فراخوان ثبت نام کنند.

دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای علاقمندان تسهیلاتی به قرار زیر مشخص کرده است:

- پذیرفته شدگان استعداد درخشان و فارغ‌التحصیلان رتبه های برتر دانشگاه در اولویت بورسیه استخدامی قرار خواهد گرفت.

- دانشجویان غیربورس به سازمان ها و نهادهای حاکمیتی جهت استخدام (در صورت داشتن شرایط) معرفی می شوند.

- دانشجویان غیربورس پس از فارغ‌التحصیلی به مراکز علمی و تخصصی سپاه جهت انجام خدمت مقدس سربازی (در صورت داشتن شرایط) معرفی می شوند.

- جایگزین خدمت و کسر خدمت سربازی برای دانشجویان در صورت اجرای پروژه‌های واگذارشده از سوی دانشگاه و تأیید مراجع ذیربط.

- پرداخت حق الزحمه کامل پژوهشی به دانشجویان همکار و فعال در پروژه‌های تحقیقاتی مصوب مطابق ضوابط دانشگاه.

- استفاده رایگان از خوابگاه دانشجویی، اعطای وام، تسهیلات دانشجویی و تسهیلات خرید لب تاپ.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha