۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85392015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پشت پرده طرح اسرائیل برای ساخت ۸۴۰۰ واحد مسکونی در شرق بیت المقدس

تهران – ایرنا – یک سازمان حقوقی افشا کرد که رژیم صهیونیستی با بهره گیری از شرایط جنگی کنونی در حال تثبیت نفوذ و سلطه خود بر مناطق فلسطینی در شرق بیت المقدس است که ساخت هزاران واحد مسکونی در این راستا صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، سازمان حقوقی «عیر عمیم» امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۱۷ طرح شهرکسازی برای صهیونیست ها در داخل خط سبز در شرق بیت المقدس با هدف ساخت بیش از ۸۴۰۰ واحد مسکونی ارائه شده است که چهار طرح آن به شهرک های کاملا جدیدی اختصاص می‌یابد که در داخل یا نزدیکی محلات فلسطینی ایجاد خواهند شد.

این سازمان حقوقی تاکید کرد: از ابتدای جنگ کنونی که توجه جهانی به سمت غزه و شمال فلسطین معطوف شده است، تبلیغات برای اجرای پروژه هایی در محلات شرق بیت المقدس با سرعت بی سابقه ای جریان دارد و این پروژه ها در سامانه برنامه ریزی با سرعت تایید می شوند.

هفته گذشته نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که پروژه‌های شهرک سازی این رژیم در مناطق مختلف قدس شرقی از زمان آغاز تجاوز علیه نوار غزه، چهار برابر افزایش یافته است.

این روزنامه افزود: تنها پس از ۲ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، کمیسیون شهرک سازی در قدس اشغالی طرحی را به تصویب رساند که براساس آن یک محله صهیونیست نشین جدید به نام «کدمات تسیون» در داخل محله راس العمود ساخته خواهد شد.

طرح مذکور همچنین شامل یک پیوست امنیتی درباره دستورالعمل های مربوط به ساخت دیوار در منطقه و همچنین مسیری برای عبور خودروهای زرهی و نصب دوربین های امنیتی تشخیص چهره است.

هاآرتص اضافه کرد که براساس آنچه تاکنون مشخص شده این فقط سرآغاز این پروژه ها خواهد بود و از هفتم اکتبر تاکنون رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را در زمینه پیشرفت در زمینه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در داخل مناطق فلسطینی نشین در قدس به کار گرفته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، رژیم در زمینه شهرک‌سازی در این برهه تصمیماتی را اتخاذ کرده که از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی سابقه بوده است.

این روزنامه همچنین تاکید کرد که چند سازمان صهیونیستی فعال در زمینه ساخت شهرک های مذکور به ویژه در محلات چهارگانه فوق الذکر که شامل سه هزار واحد مسکونی برای افراطیون صهیونیست می شود، اعلام کرده اند این پروژه ها به طور چشمگیری در حال پیشرفت هستند.

به گزارش ایرنا،گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha