آئین نامه ارتقاء اساتید دانشگاه به زودی توسط وزارت علوم نهایی می شود+فیلم

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آئین نامه ارتقاء مرحله علمی هیات علمی دانشگاه ها برای حوزه‌های مختلف آموزشی شامل علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی، هنر و معماری متفاوت است، گفت: این آئین نامه بزودی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و نهایی می شود.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر دوشنبه در با حضور در غرفه ایرنا در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یکی از مصوبات جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعیین اصول حاکم بر بازنگری آئین نامه ارتقاء مرتبه علمی اعضاء هیات علمی دانشگاه ها عنوان کرد.

وی افزود: این مهم که پیش از این باید تکمیل و به روز رسانی می شد، نقش بسیار مهمی در ارتقاء، رشد و بالندگی حوزه علم و فناوری کشور برخوردار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در توضیح بیشتری با اشاره به برخی اصول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آئین نامه ارتقاء مرتبه علمی اعضاء هیات علمی دانشگاه ها، تنوع بخشی به مسیرهای ارتقاء مرتبه اساتید در مسیری آموزش محور، پژوهش محور و همچنین آموزش - پژوهش محوری و ا در نظر گرفتن امتیاز ویژه در حل مسائل کشور را از مهمترین شاخصه های این ذکر کرد.

آئین نامه ارتقاء اساتید دانشگاه به زودی توسط وزارت علوم نهایی می شود

وی با اشاره به برخی اصول مصوبه تعیین اصول حاکم بر بازنگری آئین نامه ارتقاء مرتبه علمی اعضاء هیات علمی دانشگاه های شورای عالی انقلاب فرهنگی، متناسب سازی شیوه ارتقا اساتید با ماهیت گروه های علمی را یکی از این اصول دانست و افزود: به هر حال رشته های علوم انسانی با گروه های علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی، هنر و معماری متفاوت است و آئین نامه ارتقاء این گروها نباید یکسان دیده شود.

خسروپناه متناسب سازی شیوه ارتقاء با ماموریت دانشگاه ها و موساست آموزشی و همچنین متناسب سازی شیوه ارتقاء اساتید با زیرنظام های آموزش عالی و توجه ویژه به شان و نقش آموزشی و تربیتی فرهنگی اعضای هیات علمی را از دیگر اصول آئین نامه ارتقاء مرتبه اساتید دانشگاه نام برد.

وی با بیان اینکه تقویت جریان ملی دانش و نقش جوامع علمی و نظامات ارزیابی داخلی و ضرورت اثبات و استمرار شایستگی و صلاحیت علمی و کیفیت و اثربخشی فعالیت های اعضای هیات علمی دانشگاه ها از دیگر اصول این آئین نامه ارتقاء مرتبه اساتید است که به تصویت رسیده، افزود: بر اساس این اصول این آئین نامه تدوین و به طور حتم در آینده یک جهش علمی را در کشور شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که آئین نامه ارتقاء مرتبه علمی اعضا هیات علمی دانشگاه ها چه زمانی نهایی و ابلاغ خواهد شد نیز تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قول داده که بزودی این آئین نامه را بر اساس اصول مذکور برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و نهایی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha