کاندیدای دهه شصتی خبرگان از بشاگرد هرمزگان: فراجناحی و فرامذهبی هستم

بندرعباس - ایرنا - حجت‌الاسلام محمد ابراهیمی متولد سال ۱۳۶۲ در یکی از روستاهای بشاگرد و یکی از جوان‌ترین‌ کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در کشور است که در صورت پیروزی، ایجاد اتحاد بین اقشار مختلف را یکی از مهمترین برنامه‌های خود می‌داند.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از دیدگاه‌های کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه هرمزگان را در این مصاحبه بخوانید؛

برنامه شما در صورت ورود به مجلس خبرگان چیست؟

به عنوان نماینده خبرگان رهبری در هرمزگان می‌خواهم همچون «نخ تسبیح» عمل کرده به گونه‌ای که همه را با هم برای پیشرفت استان هرمزگان متحد کنم.

وظیفه اصلی نماینده خبرگان رهبری در اصل ۱۰۷ قانون اساسی ذکر شده است که نظارت بر تداوم شرایط رهبری و تعیین رهبر است، ولی ظرفیت های مغفول دیگری هم وجود دارد که می خواهم از این ظرفیت‌ها به نفع استان و مردم آن استفاده کنم.

چون از جنس این مردم هستم و از یک منطقه محروم بیرون آمده و محرومیت را با تمامی وجود لمس کرده ام، خودم را هیچ وقت جدای از مردم نمی بینم و با حضور پیوسته بین آنان، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم خواهم بود.

مردم هرمزگان در حال حاضر نیاز دارند که شخصی مشکلاتشان را به گوش مقامات کشور برساند و این خلاء، در سال های گذشته بیشتر احساس شد.

همچنین کمک به اتحاد و همدلی بین نمایندگان مجلس، نخبگان و علما، چه آن‌هایی که به بنده رای بدهند و چه آن‌هایی که رای ندهند را در پیش خواهم گرفت.

با این که انقلابی و ولایی هستم و خودم را مدیون این نظام و انقلاب می‌دانم ولی فراجناحی و فراحزبی عمل می کنم و خودم را متعلق به هیچ شخص، گروه و حزبی نمی دانم بلکه با همه افراد و احزاب کار و برای رفع مشکلات مردم و برای پیگیری آن‌ها تلاش خواهم کرد.

درباره مشکلات کلان هرمزگان با نخبگان مشورت خواهم کرد و راه حل رفع آن ها را به دست می آورم و از هر طریقی که می شود این مشکل را حل کرد آن را پیگیری می کنم.

سه مشکل اصلی هرمزگان از دیدگاه شما چیست؟

یکی از مشکلات عمده هرمزگان این است که متاسفانه از ظرفیت های بومی آن خوب استفاده نمی شود و غالبا نیروهای بومی استان هرمزگان را باور ندارند.

به عنوان مثال در همین قضیه انتخابات خبرگان رهبری، خیلی ها می گفتند شما اصلا نمی توانید نماینده و کاندیدایی از خود استان داشته باشید که این حرف خیلی سنگین بود و یکی از علت هایی که بنده شرکت کردم نیز همین بود که ثابت کنیم ما هرمزگانی ها ظرفیت های بزرگی داریم.

بنده چه رای بیاورم و چه رای نیاورم با قبولی در نخستین آزمون تایید صلاحیت، این را ثابت کردم که جوانی برآمده از دل منطقه محرومی مانند بشاگرد می تواند خودش را به عنوان کاندیدای خبرگان رهبری به جامعه معرفی کند.

یکی دیگر از مشکلات استان هرمزگان این است که یک قوانینی برای این استان وضع شده است که زندگی را برای مردم سخت کرده است و من اگر این جایگاه را به دست بیاورم تا حدی که توان دارم برای رفع این مشکل تلاش خواهم کرد.

به عنوان مثال، یکی از مشکلات استان قوانین سخت گیرانه در مورد قاچاق است که این ها را با کمک نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در استان و نخبگان و دیگر مسوولان و متولیان امر، پیگیری و حل خواهیم کرد.

یکی دیگر از مشکلات استان جایگاه علمی ضعیف آن است و اگر با استان های دیگر مقایسه کنیم ؛جایگاه علمی هرمزگان هم در حوزه های علمیه و هم در دانشگاه ها، بسیار پایین است.

- باتوجه به اینکه ترکیب جمعیتی هرمزگان را اهل سنت و شیعیان تشکیل می دهند و علاوه بر آن تنوع فرهنگی و اجتماعی زیادی در این استان مهاجرپذیر داریم، تعریف شما از رویکرد اتحاد محور چیست؟

کاندیدای دهه شصتی خبرگان از بشاگرد: فراجناحی و فرامذهبی هستم

بنده معتقد به عدالت اجتماعی هستم و همان طور که عرض کردم علاوه بر اینکه فراجناحی و فراحزبی هستم، فرامذهبی هم بوده و از همه ظرفیت های استان اعم از برادران اهل سنت و تشیع استفاده خواهم کرد و با همه علمای شیعه و اهل سنت، نخبگان شیعه و سنتی، مشورت می کنم.

هرگز اهل تنش نیستم؛ نه تنش سیاسی و نه مذهبی. بلکه از همه ظرفیت ها به ویژه توانمندی های عزیزان اهل سنت که واقعا بسیار با محبت و پای کار انقلاب و نظام بوده و شهروند هرمزگان هستند استفاده می کنم و هیچ تفاوتی در این مسیر قائل نیستم.

همین طور هیچ تفاوتی بین شرق و غرب استان قائل نیستم؛ چون در سفری که پارسیان داشتم مردم این شهرستان گلایه داشتند که نگاه مسوولان به شرق استان با نگاه‌شان به غرب استان متفاوت است که این مساله را هم پیگیری می‌کنم.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه امسال برگزار می شود.

در هرمزگان سه کاندیدا برای یک کرسی مجلس خبرگان با یکدیگر رقابت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha