سقف هزینه تبلیغات انتخاباتی در گناباد و بجستان پنج میلیارد ریال اعلام شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: سقف و حداکثر میزان تبلیغات هر یک از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ها پنج میلیارد ریال است و افراد بیشتر از این مجاز به هزینه نیستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری دوشنبه شب در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شهرستان های گناباد و بجستان افزود: نامزدهای انتخاباتی مجاز هستند ۲۰ درصد هزینه های تبلیغاتی خود را توسط بخش های حقیقی و حقوقی، مردمی یا خیران تامین کنند و ۸۰ درصد این هزینه باید توسط خودشان تامین شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: اگر نماینده منتخب با ۹۰ درصد مشارکت واجدان شرایط به مجلس شورای اسلامی راه یابد بهتر می تواند پیگیر مطالبات مردم و حوزه انتخابیه خود به خصوص از طریق مسوولان کشوری باشد.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزاری مناظره های انتخاباتی بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در ایجاد زمینه مشارکت پرشور مردم در انتخابات موثر دانست و گفت: عقد اخوت با هیچ فرد و نامزد انتخاباتی نبسته ایم و همه نامزدها در برابر قانون یکسان هستند.

وی آمادگی مسوولان اجرایی ذیربط برای ارایه اطلاعات طرح های عمرانی نیمه تمام و در حال اجرا در این منطقه به نامزدها برای افزایش آگاهی آنان از وضعیت موجود را اعلام کرد و افزود: نامزدها از دادن هر گونه وعده های انتخاباتی که توانایی تحقق آنها را ندارند، پرهیز کنند.

سرهنگ پاسدار "علیرضا محبی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم برقراری امنیت با کمک نیروهای نظامی و اطلاعاتی، توجه به جهاد تبیین و تبیین اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از طریق اعزام هادیان و راویان سیاسی به مناطق شهری و روستاییی و بیان خصوصیات نامزد اصلح در انتخابات بدون ذکر نام و هواداری از نامزد خاص را مهمترین رویکرد سپاه و بسیج در انتخابات امسال برشمرد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان های گناباد و بجستان هم با بیان اینکه اجرای قانون و برگزاری سالم انتخابات مهمترین اهداف هیات های نظارت و اجرایی است، تصریح کرد: ما به دنبال مچ گیری نیستیم ولی هر گونه تخلف احتمالی از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان منعکس شود، موظف به پیگیری هستیم.

کاظم گلباف افزود: براساس قانون، حمایت و هواداری احزاب و تشکل های سیاسی از نامزدهای انتخاباتی باید با هماهنگی قبلی با مسوولان هیات های نظارت و اجرایی انتخابات باشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار می شود که در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان از میان ۳۹ نفر افراد تایید صلاحیت شده، یک نفر راهی مجلس می شود.

به منظور انجام فرایند رای گیری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان ۱۳۱ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی دست اندرکار برگزاری این انتخابات خواهند بود.

از مجموع ۵۷ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان پیش از این صلاحیت ۳۷ نفر از داوطلبان توسط هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان تایید شد که با تایید نهایی ۲ نفر دیگر این تعداد به ۳۹ نفر افزایش یافت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha