چشم‌روشنی ۱۵ هزار میلیارد ریالی وزیر کار برای کاهش بیکاری در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه امسال در سفری ۲ روزه به لرستان از تزریق ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح‌های این استان خبر داد و امیدوارانه به کاهش متوسط بیکاری لرستان به میانگین نرخ کشوری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان ازنا، بهره‌برداری از طرح دامداری ۶ هزار رأسی شهرستان دلفان، پیگیری و بررسی ۶۱ مصوبه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان، همچنین تزریق ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پروژه‌های این استان از دستاوردهای سفر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به لرستان می‌باشد.

تزریق ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات به مراکز فنی و حرفه‌ای لرستان، اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک رفاه برای پنج طرح زیربنایی از محل ماده ۵۶، اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک رفاه به یکی از تسویه خانه‌های لرستان دیگر دستاوردهای سفر وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به این استان بود.

چشم‌روشنی ۱۵ هزار میلیارد ریالی وزیر کار برای کاهش بیکاری در لرستان

متوسط بیکاری لرستان به میانگین نرخ کشوری کاهش می یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لرستان موقعیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که در این راستا تلاش می کنیم متوسط بیکاری لرستان به میانگین نرخ کشوری کاهش یابد.

سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در بدو ورود به الیگودرز افزود: توسعه مشاغل خانگی ، مشاغل خرد و کوچک، صنایع دستی و صنایع بزرگ باید تقویت شود که توسعه و گسترش صنایع بزرگ نیاز به حمایت دولت دارد.

وی همچنین هدف از سفر به لرستان را بررسی و رصد حوزه اشتغال و نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه های مرتبط وزارت کار برشمرد و اظهار داشت: تعداد قابل توجهی واحدهای با ظرفیت مناسب در لرستان شامل شرکت های سیمان ، دارو و لاستیک سازی وجود دارد که باید توسعه یابند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید از شرکت کشت و صنعت صبا پگاه الیگودرز یادآور شد: مقرر شد پرونده تسهیلات درخواستی این واحد از محل تبصره ۱۸ با عاملیت بانک رفاه بررسی و نسبت به پرداخت رقم پیشنهادی اقدام شود که در این صورت میزان دام مولد در این واحد از ۲ به چهار هزار راس افزایش می یابد.

مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت کارگروه استان های زاگرس نشین افزود: این کارگروه به منظور رصد نیازمندی ها و رفع مشکل بیکاری این استان ها فعالیت می کند که تصمیماتی در این راستا در حال اتخاذ است.

چشم‌روشنی ۱۵ هزار میلیارد ریالی وزیر کار برای کاهش بیکاری در لرستان

واحدهای زیرمجموعه این وزارتخانه موظف به سرمایه‌گذاری در لرستان هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان گفت: واحدهای زیر مجموعه این وزارتخانه موظف به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی لرستان هستند.

مرتضوی افزود: مقرر شد شرکت شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق عشایر و روستاییان، سازمان تامین اجتماعی، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه ای اقداماتی برای توسعه استان انجام دهند تا دِین خود را نسبت به مردم و جوانان مستعد لرستان ادا کنند.

وی تصریح کرد: دستور لازم برای رفع مشکلات و تکمیل طرح های مربوط به وزارت تعاون و شرکت های وابسته صادر شده و این شرکت ها سرمایه گذاری خوبی در حوزه دارویی، سیمان، شیر و لبنیات و دامپروری در لرستان انجام داده اند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری مشکل منابع مالی واحد ۳۵ هزار تنی لاستیک الیگودرز تاکید کرد: لرستان امکان توسعه بیشتر از این را دارد که همه از جمله بانک ها باید در این راستا کمک کنند.

چشم‌روشنی ۱۵ هزار میلیارد ریالی وزیر کار برای کاهش بیکاری در لرستان

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در لرستان پرداخت می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از محل منابع ۲ بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در لرستان پرداخت می شود.

سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر ۲ روزه به لرستان وا نظارت میدانی و پیگیری های متعدد مصوبات سفر ریاست جمهوری اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مصوبات سفر به اتمام رسیده و یا در حال اجرا و تعدادی از مصوبات نیازمند پیگیری هستند و پیگیری های لازم در این راستا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در سطح استان افزود: لرستان در حوزه راه، راه آهن، سدها و بخش خصوصی با سرمایه گذاری های متعدد تبدیل به کارگاهی شده است و شب گذشته ۶۱ مصوبه در خصوص سازمان ها و شرکت های وابسته به این وزارتخانه تصویب شد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعدادی مصوبه در خصوص سرمایه گذاری شرکت شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق عشایری و روستائیان و سازمان فنی و حرفه ای برنامه ریزی شده است.

مرتضوی یادآور شد: همچنین تا سقف ۳۵۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید به مراکز آموزش فنی و حرفه ای لرستان تزریق می شود.

وی با اشاره به طرح های متعدد بهزیستی در لرستان تاکید کرد: تمام افراد پشت نوبتی تحت پوشش قرار خواهند گرفت و برای اعطای کمک های موردی و معیشتی در حوزه مسکن مددجویان تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت تسهیلات اضافه کرد: مقرر شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به پروژه های معرفی شده برای رونق و توسعه استان در اختیار صنایع مختلف قرار بگیرد و مشکلات شرکت های خصوصی نیز از طریق بانک رفاه بررسی خواهد شد.

مرتضوی گفت: بانک رفاه کارگران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پنج طرح زیربنایی در حوزه راه از محل ماده ۵۶ و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای یک طرح تصفیه خانه در سطح استان در نظر گرفته است، بانک رفاه کارگران به تنهایی از محل ماده ۵۶ و تسهیلات متمرکز حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال در لرستان سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون نیز چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ پرداخت می کند و منابع پرداخت این ۲ بانک در لرستان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش مدیران ارشد استان در جهت توسعه و رفع مشکلات استان بیان کرد: شب گذشته به عملکرد یکی از بانک های استان انتقاد شد ، مدیریت استان قابل، جامع، پرتوان و پرکار است و در ذیل محوریت نماینده معزز ولی فقیه در استان امورات استان در حال پیگیری است.

چشم‌روشنی ۱۵ هزار میلیارد ریالی وزیر کار برای کاهش بیکاری در لرستان

نیاز لرستان به سرمایه گذاری بخش خصوصی

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان نیز گفت: مردم و افکار عمومی منتظر هستند طرح های نیمه فعال وزارت کار و واحدهای جدید وارد مدار و احداث و صنایع تعطیل شده احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت هایی از استان وجود ندارد که نیاز است با همکاری وزارت کار و هیات دولت در خصوص ایجاد مشوق ها یا سرمایه گذاری هلدینگ های دولتی ورود پیدا کنند.

وی خواستار حل مشکل سهام عدالت برخی بازنشستگان در استان شد و تصریح کرد: همچنین تعداد بیمارستان های لرستان محدود است که تزریق اعتبار برای این توسعه طرح ها و تسویه مطالبات پزشکان ضروری است.

چشم‌روشنی ۱۵ هزار میلیارد ریالی وزیر کار برای کاهش بیکاری در لرستان

مصارف بانکی لرستان بیش از منابع است

استاندار لرستان شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان نیز اظهار داشت: منابع بانکی استان ۵۵ و مصارف آن ۶۲ هزار میلیارد تومان است ولی همه باید به هر شکل ممکن برای توسعه منطقه کمک کنند.

فرهاد زیویار با تاکید بر نیاز ویژه مناطق غربی استان به توسعه و سرمایه گذاری افزود: لرستان مانند استان های صنعتی پشتوانه بانکی و سرمایه گذاری ندارد اما همه خواستار و آماده خدمت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha