قومگرایی در انتخابات؛ مانعی برای پیشرفت مناطق محروم/ هر رای تیری بر قلب دشمن

زاهدان- ایرنا- شماری از دانشجویان رای اولی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر رای تیری بر قلب دشمن است، گفتند: پای صندوق‌های رای حاضر خواهیم شد و با حضور خود به عنوان اولین سرنوشت‌سازها مهر تأییدی بر دوست داشتن و مقبولیت نظام و انقلاب می‌زنیم.

به گزارش ایرنا، شرکت در انتخابات حق مردم و از وظایف و تکالیف هر فرد محسوب می‌شود و در واقع، مشارکت سیاسی به این معناست که مردم فعالانه در امر سیاست‌گذاری‌های آتی کشور مشارکت داشته باشند و نسبت به آن احساس مسوولیت کنند.

در بین تمامی اقشاری که در انتخابات شرکت می‌کنند، افرادی هستند که نقش جدیدی در مشارکت ملی ایفا می‌کنند و آن‌ها همان جوانان رأی اولی هستند که در جشن بلوغ سیاسی برای مشارکت و نقش‌آفرینی در رویداد مهم سیاسی کشور در انتخابات شرکت خواهند کرد.

رأی اولی‌ها می‌خواهند سرنوشت کشور را به دست کسی بسپارند که با آگاهی انتخابش می‌کنند و حضور پرشور آنان در انتخابات می‌تواند موتور شور و نشاط انتخابات را در جامعه به حرکت درآورد.

بیش از ۲۸ هزار رأی اولی امسال هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۱ اسفندماه با حضور پرشور و گسترده خود در انتخابات در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان مهر تأییدی بر حقانیت نظام و در واقع مشارکت در تعیین سرنوشت خود و یاس و ناامیدی دشمنان خواهند زد.

در همین راستا میزگرد دانشجویان رای اولی با هدف «چرایی حضور در انتخابات و مهمترین هدف مشارکت» با حضور دکتر احمد میرگل مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به عنوان مجری میزگرد، علی همت دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر، حمیدرضا زارع دانشجوی رشته زیست‌شناسی، مینا معیریان دانشجوی رشته روانشناسی، دانیال نصرتی دانشجوی رشته حقوق از سراوان و ریحانه شریفی دانشجوی رشته حقوق به عنوان دانشجویان برگزار و به بررسی حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداختیم.

مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان به عنوان مجری میزگرد انتخاباتی گفت: اساساً انتخابات به عنوان یکی از جلوه‌های اصلی هر نظام سیاسی محسوب و به عنوان پشتوانه مردمی از آن یاد می‌شود.

دکتر احمد میرگل در ارتباط با موضوع رای اولی‌ها و کسانی که برای اولین بار تجربه انتخابات را در یازدهم اسفندماه جاری حس خواهند کرد به بیان پرسشی از دانشجویان مبنی بر چرایی اهمیت حضور آنان در این عرصه مهم سیاسی پرداخت و از شرکت‌کنندگان خواست تا نظرات خود را در اینباره بیان کنند؟

مینا معیریان، دانشجوی رشته روانشناسی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات تأثیر شگرفی در آینده کشور و سیستان و بلوچستان دارد، گفت: پای صندوق‌های رای حاضر خواهیم شد و با حضور خود به عنوان اولین سرنوشت‌سازها مهر تأییدی بر دوست داشتن و مقبولیت نظام و انقلاب می‌زنیم.

دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر ادامه داد: در سال‌های اخیر دشمن با ایجاد جنگ رسانه‌ای قصد داشته و دارد که‌ اندیشه و تفکر ما را در یک مسیر که رای ما تأثیرگذار نیست سوق دهد اما ما ثابت خواهیم کرد که حتی یک رای چگونه می‌تواند در آینده کشور تأثیر داشته باشد.

علی همت بیان کرد: به عنوان یک رای اولی می‌خواهم در انتخابات شرکت کنم چون وظیفه دینی بوده و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر شرکت در انتخابات باید حضور حداکثری داشته باشیم و مشتی محکم بر سینه دشمنان بزنیم.

با حضور خود به عنوان اولین سرنوشت‌سازها مهر تأییدی بر دوست داشتن و مقبولیت نظام و انقلاب ثبت خواهیم کرد

حمیدرضا زارع دانشجوی رشته زیست‌شناسی افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، همه باید در این عرصه حضور مستمر داشته باشند در غیر این‌صورت دیگران به جای ما تصمیم می‌گیرند، بنابراین حضور رای اولی‌ها قوت قلب و انگیزه برای کسانی است که در هر انتخابات مشارکت گسترده دارند.

ریحانه شریفی، دانشجوی رشته حقوق اظهار کرد: اتفاقاتی که ماه‌های اخیر رخ داد باعث شد برخی فکر کنند نسل جدید پای کار انقلاب نیستند اما رای اولی‌ها با حضور خود در انتخابات نشان می‌دهند این نظام و انقلاب را دوست دارند و توطئه دشمن را خنثی می‌کنند.

دانشجوی رشته حقوق از سراوان تأکید کرد: برخی به این فکر می‌کنند که نباید رای دهند اما دشمن همین را می‌خواهد چراکه ضربه زدن به نظام از خواسته‌های اصلی استکبار است پس ما باید وحدت خود را حفظ و نشان دهیم که همدل هستیم.

دانیال نصرتی بیان کرد: سیره امامین انقلاب همواره بر تأکید در مشارکت انتخابات است، جمهوری اسلامی از ۲ کلید واژه جمهوری و اسلامی تشکیل شده پس به عنوان رای اولی برای ساختن آینده کشور مشارکت گسترده خواهیم داشت و نشان می‌دهیم به آینده کشورامیدوار هستیم.

قومگرایی در انتخابات؛ مانعی برای پیشرفت مناطق محروم/ هر رای تیری بر قلب دشمن

مجری: به عنوان رای اولی اگر بخواهید نماینده‌ای انتخاب کنید چه معیارها و شاخصه‌هایی مد نظر دارید؟

دانشجوی رشته حقوق از سراوان در این خصوص اظهار کرد: برای انتخاب یک نماینده اصلح پایبندی فرد به نظام جمهوری اسلامی باید ملاک باشد، اینکه مردمی و دغدغه‌مند مردم و به درد مردم آشنا باشد و شعارهایی دهد که عملی شود نه اینکه مانند برخی از نمایندگان قبلی وعده‌های پوچ و خالی دهد بلکه مرد عمل و دارای تجربه و ایده باشد.

دانشجوی رشته زیست‌شناسی ادامه داد: یک کاندید اصلح باید آینده نگر و با ایده و نوآوری حلال مشکلات در حوزه‌های مختلف باشد، همچنین تعهد و مردمی بودن شاخصه مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد.

با تفکر انقلابی مشکلات را احصا کنید

دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر گفت: برای انتخابی اصلح، فرد منتخب باید شجاع باشد، به فکر پُر کردن جیب خود نباشند و منافع مردم برایش مهم باشد، دغدغه‌مند و پای کار نظام بوده و به درد مردم آشنا باشد.

دانشجوی رشته روانشناسی بیان کرد: یک نماینده منتخب باید دارای صلاحیت و تجربه و مردمی باشد، با تفکر انقلابی مشکلات را احصا و برای رفع آنان‌ایده‌یابی کند.

دانشجوی رشته حقوق افزود: یک کاندید اصلح باید با تقوا، دلسوز، دغدغه‌مند باشد و از یاد نبرد اگر با رای مردم رای بالا برای ورود به کرسی بهارستان گرفته پس سفره خود را از مردم جدا نکند و خود را از مردم بداند، همچنین اطلاعات و آگاهی بروز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

کاهش مشارکت و ایجاد ناامیدی سناریوی تکراری دشمنان/انتخابات؛ مهمترین فرصت برای تعیین سرنوشت

غیرواقعی خواندن انتخابات بازی در پازل دشمنان است/ مشارکت، مهمترین مؤلفه پای صندوق رای

تثبیت مقبولیت نظام با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای+فیلم

قومگرایی در انتخابات؛ مانعی برای پیشرفت مناطق محروم/ هر رای تیری بر قلب دشمن

مجری: به عنوان یک رای اولی فکر می‌کنید هر رای شما در جریان سرنوشت کشور چه تأثیری دارد؟

معیریان با بیان اینکه حضور رای اولی‌ها در عرصه انتخابات نشان از امید داشتن به آینده کشور است، گفت: هر یک رای جوانان این مرز و بوم خاری در چشم دشمن بوده و مایه‌ امید مملکت است و زمینه ساز شور و نشاط در جامعه شده و به این نکته می‌پردازد که به دشمن اجازه دخالت در امور کشور ایران اسلامی را نخواهیم داد.

نصرتی گفت: حضور پای صندوق‌های رای و انداختن رای یعنی به خود و نظرمان احترام قائل هستیم و اگر ما در این صحنه مشارکت نکنیم دشمن به اهداف خود می‌رسد پس هر رای ما در سرنوشت کشور اثرگذار است، بنابراین ما رأی اولی‌ها برای حمایت از کشور و رهبرمان در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت خواهیم کرد و به دشمنان نشان خواهیم داد که پای آرمان‌های انقلاب و شهدا ایستاده‌ایم.

زارع بیان کرد: حضور و رای ما به نظام و کشور اسلامی ایران اقتدار و عظمت می‌دهد و تأیید بر واژه ایران قوی است، باید بدانیم اگر رأی‌دادن تأثیری نداشت، دشمنان تا این میزان رأی ندادن را تبلیغ نمی‌کردند.

همت تأکید کرد: هر رای اثر دارد و دشمن را مایوس و توطئه آنان را نابود می‌کند، همچنین حضور ما نماد و نگینی بر تأیید به ایران اسلامی است و عدم حضور ما در انتخابات باعث می‌شود تا افراد دیگر بروند و برای سرنوشت و آینده ما تصمیم بگیرند.

مجری: به عنوان یک رای اولی از انتظارات و دغدغه‌های خود از کاندید انتخاباتی و نمایندگان مجلس بگویید؟

دانشجوی رشته حقوق از سراوان گفت: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند تنها کرسی نشین نباشند و محل زندگی خود را تهران ندانند بلکه در بین مردم و حاشیه نشینان باشند تا به درد مردم آشنا شوند، برای یک قوم و طایفه کار نکنند و منافع جمع را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند با توجه به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در فکر جذب سرمایه‌گذار باشند نه اینکه سرمایه خود را در سایر استان‌ها هزینه کنند، همچنین در طول چهار سال در بدنه مردم خود را جای دهند نه اینکه در آستانه انتخابات در روستاها، مجالس و محافل برای گرفتن اعتماد و رای مردم حضور یابند.

برای انتخابی آگاهانه و اصلح باید نگاه قوم گرایی را دور بیندازیم

نصرتی بیان کرد: نمایندگان باید قول‌های عملی بدهند نه اینکه پس از کاندید شدن بر روی شعارهای تبلیغاتی خود غبار فراموشی بزنند، یک نماینده باید برای روشنگری و جلب اعتماد مردم از عملکرد خود گزارش ارائه دهد تا انتخاب مردم آگاهانه‌تر باشد و بدانند آیا واقعاً کار در خورشانی انجام شده یا نه، فقط شعاری بیش نبوده است.

وی تأکید کرد: در سیستان و بلوچستان برای انتخابی آگاهانه و اصلح باید نگاه قوم گرایی را دور بیندازیم و شایسته سالاری را جایگزین کنیم چرا که تا زمانی انتخابات قومگرایی پیش برود پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

دانشجوی رشته زیست‌شناسی تأکید کرد: دغدغه ما این است نمایندگان به مسائل گروه خاصی رسیدگی نکنند مسائل مردم و حوزه انتخابیه را پیگیری کنند، در طول چهار دوره در بین مردم باشند نه اینکه تنها چند روز مانده به انتخابات مردم را بشناسند.

یک نماینده باید برای روشنگری و جلب اعتماد مردم از عملکرد خود گزارش ارائه دهد تا انتخاب مردم آگاهانه‌تر باشد و بدانند آیا واقعاً کار در خورشانی انجام شده یا نه، فقط شعاری بیش نبوده است

دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر اظهار کرد: خواسته ما از نمایندگان مرد میدان عمل بودن است نه وعده‌های پوچ؛ در شمال سیستان و بلوچستان مردم در پی خشکسالی بیش از ۲ دهه خشکسالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و سلامت، اشتغال و زندگی آنان تحت شعاع قرار گرفته نمایندگان برای مردم شفاف‌سازی کنند برای پیگیری حقابه هیرمند چه مطالبه‌گری کرده‌اند.

همت افزود: نماینده باید در بین مردم باشد اگر واقعاً کاری کرده‌اند شفاف‌سازی و ارائه گزارش دهند تا انتخاب مردم با بررسی و تحقیق سوابق علمی و کاری آنان آگاهانه‌تر باشد، همچنین انتخاب مؤثر بر اساس حزب و طایفه نباشد چرا که این اقدام و اجبار یک طایفه در انتخاب فردی که هیچ آشناییتی بر آن وجود ندارد اجحاف در حق مردم است.

دانشجوی رشته روانشناسی گفت: یک نماینده خوب باید بتواند از حق مردم حوزه انتخابیه خود دفاع کند و توانایی اجرا به وعده‌های که در زمان تبلیغات داده را داشته باشد.

معیریان ادامه داد: نماینده‌ای را باید انتخاب کنیم که توانایی استفاده از افراد باتجربه، کارآمد، نخبه و متفکر را در سطح حوزه انتخابی خود داشته باشد تا در شرایط بحرانی از نظرات و پیشنهادهای آنان در حل مشکلات استفاده کند.

دانشجوی رشته حقوق افزود: نمایندگان فقط برای گرفتن چند عکس یادگاری و تبلیغات روی کار نیایند بلکه واقعاً دلسوز مردم باشند و در میدان عمل جهادی کار کنند.

شریفی تأکید کرد: انتخاب نماینده نباید با واسطه پیش برود باید یک رای بر اساس عملکرد افراد مستقل و آزادانه باید انجام شود چرا که پذیرش دیدگاه دیگران توهین به شعور افراد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha