۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85392620
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گشت هوایی مشترک فیلیپین و آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین

تهران- ایرنا- ارتش فیلیپین یک گشت هوایی مشترک را با ایالات متحده آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین انجام داد.

به گزارش ایرنا از رویترز، مقام نظامی فیلیپین امروز سه شنبه پس از اینکه پکن مانیل را به ایجاد مشکل در دریای جنوبی چین متهم کرد، گفت که گشت هوایی مشترک فیلیپین با ایالات متحده با هدف حفاظت از قلمرو و منافع ملی در دریای جنوبی چین انجام شده است.

جنگنده‌های فیلیپین و یک هواپیمای بمب‌افکن آمریکایی روز دوشنبه با هم بر فراز دریای جنوبی چین پرواز کردند.

خشایارشاه ترینیداد، رئیس روابط عمومی نیروهای مسلح فیلیپین گفت: «این کار برای افزایش قابلیت همکاری نیروهای مسلح و افزایش قابلیت‌های نیروی هوایی ما در اجرای وظایف خود در حفاظت از قلمرو، حقوق حاکمیت و منافع ملی است.

ارتش چین پیشتر فیلیپین را متهم کرده بود که با انجام گشت زنی هوایی مشترک با کشورهای فرامنطقه‌ای، «مشکلاتی ایجاد کرده است».

فرماندهی تئاتر جنوبی چین اعلام کرد که نیروهای دریایی و هوایی خط مقدم را سازماندهی کرده تا از نزدیک تمرینات مشترک روز دوشنبه را زیر نظر داشته باشند و سربازان "برای دفاع قاطعانه از حاکمیت ملی هوشیاری بالایی را حفظ کرده اند."

چین حاکمیت تقریباً تمام دریای جنوبی چین را برای خود می‌داند و روابط فیلیپین با پکن نیز در سال گذشته و در زمانی که مانیل در حال گسترش روابط دفاعی دیرینه خود با ایالات متحده تحت ریاست جمهوری فردیناند مارکوس جونیور است، بدتر شده است.

ترینیداد گفت که فیلیپین انتظار دارد فعالیت های دریایی مشترک بیشتری را با متحد خود و دیگر شرکای "همفکر" خود برای حفظ صلح هند و اقیانوس آرام انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha