۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85392681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز معلول ایلام در مدارس عادی تحصیل می کنند

ایلام - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام گفت: یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز معلول این استان در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند.

نسرین مهدیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این دانش آموزان دارای بهره هوشی عادی بوده که با معلولیت های بینایی، شنوایی و جسمی، حرکتی با درجه خفیف تا شدید در مقاطع مختلف در مدارس عادی سراسر استان به تحصیل اشتغال دارند.

وی بیان کرد: به منظور خدمات دهی هرچه بیشتر به این دانش آموزان معلمان استثنایی به عنوان تسهیل‌گر و معلم رابط، هفته ای بین ۲تا چهار ساعت در این مدارس حضور یافته و متناسب با نوع معلولیت دانش آموزان به متناسب سازی محتوای آموزشی آنها کمک می کند.

مهدیزاده به دانش آموزان تحصیل کننده در مدارس استثنایی با معلولیت ذهنی و چند معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: این افراد به تعداد ۶۴۵ نفر در ۱۸مدرسه استثنایی درس می خوانند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۲۴۰ دانش آموز دختر و مابقی پسر بوده که در این مدارس که ۲فضای آن هنرستان است تحصیل می کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی ایلام بیشترین آمار دانش آموزان استثنایی استان را مربوط به ایلام، ایوان و دهلران عنوان و گفت: این افراد از خدمات آموزشی، توانبخشی و پرورشی با اولویت توانبخشی و آموزش مهارت برخوردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha