حملات علیه غزه وحشتناک‌تر از رژیم آپارتاید است/ اسرائیل نسل‌کشی به راه انداخته است + فیلم

تهران - ایرنا - نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری تاکید کرد که تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وحشتناک‌تر از سیستم آپارتاید است و این رژیم نسل‌کشی به راه انداخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الجزیره» قطر، نماینده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری در دومین جلسه رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در این دیوان گفت که خشونت و حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با قوانین بین المللی منافات دارد.

وی افزود که اقدامات رژیم صهیونیستی اوضاع را برای فلسطینیان بدتر خواهد کرد و ملت فلسطین خود باید سرنوشتشان را رقم بزنند و جامعه بین المللی به عنوان یک کل باید سازوکارهایی برای احترام به حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین ایجاد کند.

نماینده آفریقای جنوبی تاکید کرد که فلسطینیان نوار غزه در منطقه ای دورافتاده، تکه تکه شده و در محاصره نظامیان صهیونیست زندگی می کنند و تجاوز به نوار غزه حق حیات را از آن ها سلب کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت محاکمه تل‌آویو افزود: اسرائیل جنایتی بزرگ در حق فلسطینیان مرتکب شده و آن جنایت، نسل‌کشی است.

به گزارش ایرنا، جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از دیروز (دوشنبه) در لاهه آغاز شد.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز ( ۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

در طول این جلسات، قرار است افزون بر اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی، به درخواست های رسیده به دیوان بین المللی دادگستری از ۵۲ کشور جهان که در تاریخ دادگاه بی سابقه است، رسیدگی شود.

اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر ترکیب جمعیتی و وضعیت شهر اشغالی قدس و همچنین تصویب قوانین و اقدامات تبعیض آمیز رژیم اسرائیل در این خصوص، از جمله مواردی است که مورد رسیدگی قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha