نماینده مصر در لاهه: سازمان ملل تا کی با رژیم صهیونیستی مماشات خواهد کرد؟

تهران- ایرنا- نماینده تیم حقوقی مصر در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه با بیان اینکه رژیم اسرائیل طی ۷۵ سال گذشته با نقض قوانین بین المللی به اشغالگری خود در سرزمین های فلسطینی ادامه داده‌است، خطاب به نمایندگان سازمان ملل گفت «سازمان ملل تا کی با صهیونیست‌ها مماشات می‌کند؟»

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری قاهره، «یاسمین موسی» نماینده تیم حقوقی مصر در سومین جلسه رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری اظهارداشت: رژیم اشغالگر اسرائیل به صورت مستمر مردم فلسطین را از حق تعیین سرنوشت خود محروم کرده است.

وی افزود: تقسیم و جداسازی سرزمین های فلسطینی و سیاست های اعمال شده توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بر سرزمین های فلسطین، نقض آشکار حقوق بین الملل است که اهمیت همجواری جغرافیایی برای هر کشوری را تصریح می کند.

یاسمین موسی با تاکید بر اینکه کرانه باختری و غزه، بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین های فلسطین هستند و قدس شرقی نیز تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، گفت: مصر، جلوگیری مردم فلسطین از حق تعیین سرنوشت خود را که نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی است، محکوم می کند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از طریق ادامه اشغالگری در سرزمین های فلسطین قصد دارد از دستیابی مردم فلسطین به حقوق مسلم خود جلوگیری کند، حمله این رژیم به غزه و حملات مستمر به ساکنان آن را در همین راستا ذکر کرد و افزود: ویرانی‌هایی که رژیم اسرائیل در غزه برجا گذاشته است و همچنین محاصره آن به منظور جلوگیری از احقاق حق فلسطینی‌ها انجام می شود.

نماینده تیم حقوقی مصر در دیوان بین المللی دادگستری اضافه کرد که حملات اسرائیل به ساکنان غزه، نشان دهنده حجم بالای نادیده‌انگاری قوانین بین المللی از سوی رژیم است.

نماینده تیم حقوقی مصر در دیوان بین المللی دادگستری بیان کرد: فلسطینیان ۷۵ سال است که با مجازات گروهی مواجه هستند و اکنون جنایات علیه آنها باید متوقف شود و این نسل کشی پایان یابد.

وی با بیان اینکه فلسطینیان از اقدامات نژادپرستانه و تبعض آمیز شهرک نشینان صهیونیست علیه خود رنج می برند، از رژیم صهیونیستی خواست تمامی قوانین و مصوبات نژادپرستانه را که علیه مردم فلسطین در نظر گرفته است، لغو کند.

این نماینده مصر تاکید کرد که اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر برای آواره کردن فلسطینیان از سرزمین‌هایشان تلاش می کند و در این راستا به بهانه دفاع از خود، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وی از دادگاه لاهه خواست تا با استناد به دلایل ارائه شده به این نهاد حقوقی سازمان ملل، در نظر مشورتی خود به سازمان ملل، اشغالگری رژیم اسرائیل و نقض قوانین بین المللی توسط این رژیم را تایید کند.

به گزارش ایرنا، جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از دیروز (دوشنبه) در لاهه آغاز شد.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز ( ۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

در طول این جلسات، قرار است افزون بر اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی، به درخواست های رسیده به دیوان بین المللی دادگستری از ۵۲ کشور جهان که در تاریخ دادگاه بی سابقه است، رسیدگی شود.

اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر ترکیب جمعیتی و وضعیت شهر اشغالی قدس و همچنین تصویب قوانین و اقدامات تبعیض آمیز رژیم اسرائیل در این خصوص، از جمله مواردی است که مورد رسیدگی قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha