۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85392883
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حضور صاحبان صنایع در دانشگاه زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی است

همدان-ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: وقتی صاحبان صنایع در دانشگاه حضور می‌یابند و ارتباط مستقیم و چهره به چهره با دانشجو و اعضا هیات علمی دارند ظرفیت‌های همکاری مانند مساله اشتغال و کارآفرینی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر مومنی روز سه شنبه در ششمین همایش روز مهندس و گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی در دانشگاه صنعتی همدان، هدف از برگزاری این همایش را توسعه روابط بین صنعت و دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در نسل جوان و دانشجویان رشته های فنی و مهندسی در سطح استان همدان از جمله اهداف دیگر برگزاری این همایش است.

وی تصریح کرد: امیدافزایی بین دانشجویان فنی و مهندسی و نگاه ویژه به حوزه کارآفرینی با برگزاری چنین همایش‌هایی دنبال می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه تاکنون پنج دوره همایش روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شده است، افزود: از این تعداد یک همایش در دوران کرونا با ظرفیت محدود و چهار دوره در سال‌های قبل‌تر برگزار شده، بنابراین برگزاری روز مهندس در سال‌جاری شروعی جدید با حضور پرشور دانشگاهیان و صاحبان صنایع پس از رخوتی است که کرونا در فعالیت‌های دانشگاهی ایجاد کرد.

مومنی با بیان اینکه تمامی صنایع خصوصی و دولتی و دستگاه های مرتبط به حضور در ششمین همایش دعوت شده‌اند ادامه داد: هرچند همایش روز مهندس برنامه‌ای یک روزه است اما اهداف بلندمدت و مهمی را دنبال می‌کند و اگر برگزاری آن در سال‌های آینده تداوم داشته باشد بدون تردید یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط رخوت در میان دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی و ایجاد کننده جریان موثر علمی در صنایع خواهد بود.

وی از پیش بینی ۲۷ کارگاه علمی، اجرایی و صنعتی با تدریس اساتیدی از صنعت و دانشگاه برای همایش خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌ها در راستای اهداف همایش است و دیدار چهره به چهره صاحبان صنایع، مدیران ارشد، سازمان‌ها و نهادها با دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌تواند به ارتقای توانمندی‌های دانشجویان منجر شود.

حضور صاحبان صنایع در دانشگاه زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی است

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان نیز در این همایش گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تعداد مهندسان کشور هزار و ۴۳۰ درصد افزایش یافته است.

عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه مهندسان ایرانی حاذق ترین مهندسان جهان هستند اظهار کرد: سالانه حدود ۵۰ نفر از دانشجویان به عنوان کارآموز در نیروگاه مفتح کارآموزی می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در این همایش افزود: از زمان حضور ریاست جدید دانشگاه صنعتی همدان شاهد اتفاقات مبارکی در دانشگاه صنعتی همدان بودیم.

حضور صاحبان صنایع در دانشگاه زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی است

سیدمجتبی حسینی خطاب به دانشجویان رشته های مهندسی دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: در شرایط امروز کشور شما مهندسان پیشگامان عرصه سازندگی در مسیر آبادانی کشور می توانید نقش آفرینی کنید.

وی اظهار کرد: اگر امروز تصمیم سازی‌ها در کشور انجام و محقق می‌شود از طریق ابزارهای مهندسی خواهد بود و اگر می‌خواهید در دنیای امروز پابرجا بمانید به سرعت تغییر کنید، آینده یک هدف متحرک است و تصمیم های خود را بروز رسانی کنید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: امروز مفهوم باسوادی در جهان تغییر کرده و بی سوادی به معنای منقرض شدن دانش است و حتما باید آینده نگاری و آینده پژوهی را در دستور کار قرار دهید و کارهای تاکنون انجام نشده را جامع عمل بپوشانید.

حضور صاحبان صنایع در دانشگاه زمینه ساز اشتغال و کارآفرینی است

در پایان این همایش تفاهمنامه همکاری بین نیروگاه مفتح و دانشگاه صنعتی همدان در راستای افزایش و توسعه همکاری ها، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت ها و برطرف کردن نیازها منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha