سیاست دولت تسهیل گری در زمینه جوانی جمعیت است

بوشهر - ایرنا- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: باتوجه به سیاست تسهیل گری دولت در زمینه جوانی جمعیت یکی از اقدامات در دست پیگیری این دفتر اتخاذ راهکاری های تحقق این مهم است.

به گزارش ایرنا " زینب اختری " روز سه شنبه در نشست گام چهارم رویداد تحویل آفرین راهبری جمعیت در شهرستان عسلویه استان بوشهر اظهار کرد: ستاد خانواده و جوانی جمعیت در همه استانداری ها با هدف کمک به تحکیم بنیان خانواده تشکیل شده است.

وی افزود: مهمترین مساله کشور یعنی بحران جمعیت برعهده مجموعه بانوان قرارداده شده تا موضوع خانواده و جوانی جمعیت را پیگیری کنند.

مدیرکل دفتر امورزنان و خانواده وزارت کشور تصریح کرد: در این زمینه نشست‌های فصلی برگزار و مشکلات بررسی و راهکارهای لازم برای حل آن مطرح شده است.

وی یادآور شد: این امر با چالش‌هایی ربرو است که باید با هم افزایی موضوع ازدواج و فرزندآوری محقق و از سقط جنین پیشگیری شود.

اختری ادامه داد: تا چندی قبل تنها حکمرانی استان انجام می شد اما هم اکنون برنامه ریزی شده که تا سطح شهرستان، شهرها و روستاها موضوع جمعیت بررسی شود و دولت هم در این زمینه تسهیل گری کند.

مدیرکل دفتراموربانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: با هم افزایی ، هم اندیشی و انتقال تجربیات موفق در مورد جوانی جمعیت و ایده‌هایی اثرگذار دیگر استان‌ها از روند پیری جمعیت جلوگیری خواهد شد.

" رقیه زنگنه نژاد " افزود: در کنار حمایت‌های قانون جوانی جمعیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالیت حوزه خانواده و جوانی جمعیت نتایج مطلوب محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: حمایت از ازدواج و افزایش آن و همچنین افزایش موالید باید تا دل روستاها نیز برود و هریک از استان‌ها بوم حکمرانی شهرستانی و شهری خود را تدوین خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha