۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85393056
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خیز وزیر تندرو صهیونیست برای انحلال کابینه جنگ

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85393056
خیز وزیر تندرو صهیونیست برای انحلال کابینه جنگ

تهران- ایرنا- وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه انتقادهای خود از کابینه جنگ این رژیم، این بار خواستار انحلال آن شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» امروز (سه شنبه) در این باره به نقل از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت که «کابینه جنگ باید منحل شود.»

پیشتر نیز وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: کابینه جنگ صلاحیت و اختیار تصمیم گیری درباره جنگ غزه را ندارد.

بن گویر ماه دسامبر نیز خواستار انحلال کابینه مذکور به دلیل شکست آن در مدیریت نبرد در نوار غزه شده بود.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی متشکل از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «ران درمر» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی به همراه «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» ۲ عضو خارج از کابینه سیاسی رژیم صهیونیستی است؛ کابینه‌ای که ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) برای مدیریت جنگ در نوار غزه تشکیل شد.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای صهیونیستی از وجود اختلافات شدید میان خود اعضای کابینه جنگ پرده برداشته بودند.

به گزارش ایرنا؛ عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه، پایه‌های نظام امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را سست کرده و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست این ضعف را ترمیم کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha