۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰
کد خبر: 85393296
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مدیر دفتر گروه رسانه‌ای چین: ایرنا تنها منبع و مرجع رسمی اخبار برای ماست

تهران- ایرنا- مدیر دفتر گروه رسانه‌ای چین تاکید کرد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تنها منبع و مرجع رسمی اخبار برای ماست و تمام اخبار سیاسی و دیپلماتیک ایران را از این خبرگزاری مهم انتخاب می‌کنیم.

«لی جیانان» مدیر و «نی زی خوآ» خبرنگار دفتر گروه رسانه‌ای چین امروز (سه‌شنبه) در گفت‌و گوی با خبرنگار گروه آسیا و اقیانوسیه ایرنا، با بیان این مطلب گفت: موقعیت جغرافیایی و توسعه همه جانبه ایران موجب شده تا تهران به یک بازیگر بسیار مهم در منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

این خبرنگاران چینی با اشاره به میانجی‌گری این کشور بین ایران و عربستان برای عادی‌سازی روابط بعد از هفت سال گفتند: پکن همیشه امیدوار به بازگشت صلح به خاورمیانه بوده است.

این فعالان رسانه‌ای با بیان اینکه صلح، عامل توسعه در منطقه است، افزود: برقراری روابط تهران و ریاض به عنوان ۲ قدرت بزرگ در منطقه، موج آشتی را در این منطقه راه انداخت.

«لی» و «نی» تاکید کردند استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل مشکلات منطقه‌ای مانند یمن، سوریه و ... بسیار مفید بوده است. چین همیشه بدنبال توسعه و صلح بوده و معتقد است با وجود ثبات می‌توانیم آینده مشترکی داشته باشیم.

چین به دنبال صلح و آمریکا به دنبال جنگ و غارت است

«لی» و «نی» با بیان اینکه چین به عنوان یک قدرت جهانی به دنبال ثبات و امنیت است، گفتند: آمریکا در این مناطق مختلف دنیا تنها بدنبال جنگ، غارت، نفت و فروش اسلحه است.

این ۲ خبرنگار چینی با تاکید بر اینکه تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک چین محسوب می‌شود، خاطرنشان کردند که رسانه‌ها و سیاستمداران غربی به ویژه آمریکا درباره استقلال تایوان اغراق می‌کنند یا از برخی از عناصر حامی استقلال تایوان حمایت می‌کنند.

لی با اشاره به اینکه واشنگتن از به اصطلاح دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کند، افزود: حضور آمریکا در آسیا، خاورمیانه و آفریقا تنها برای جنگ است.

مدیر و خبرنگار گروه رسانه‌ای چین خاطرنشان کردند که مساله تایوان فقط برای به چالش کشیدن پکن است و واشنگتن تلاش می‌کند تا سیاست‌های چین اجرا و موفق نشود.

«لی» و «نی» همچنین با تاکید بر اینکه همکاری های ایران و چین در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی گسترش داشته‌است، خاطرنشان کردند که این روند باید ادامه داشته باشد.

بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، از روز بیست‌وهشتم بهمن و به مدت چهار روز در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha