کاندیدای انتخابات: مجلس باید بر سیاست‌های پولی و مالی نظارت کند + فیلم

شیراز - ایرنا - کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: کار اصلی مجلس سیاست‌گذاری و خط مشی‌گذاری است،مجلس باید بتواند سیاست‌های پولی و مالی را تنظیم کند و بر اساس رویکردهایی پیش برود که موجب کاهش نرخ تورم شود.

منصوره طاهری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برنامه نمایندگان مجلس در سطح کلان باید متناسب با نیاز و اولویت روز جامعه باشد، در حال حاضر مهار تورم، مسائل اقتصادی و معیشتی به عنوان مهمترین اولویت کشور به شمار می‌روند، لذا نخستین دغدغه ما نیز برطرف شدن این مشکلات و گشایش شرایط اقتصادی است.

نقش مجلس در مهار تورم

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه شیراز و زرقان ادامه داد: نقش مجلس در مهار تورم باید بر اساس اصلاح ساختارها و رویه‌های اقتصادی باشد، لذا باید سعی کنیم تا به کمک مجلس و دولت به مهار تورم و بهتر شدن شرایط اقتصادی بپردازیم.

وی افزود: طبیعتاً سیاست‌های مالی از طریق تنظیم لایحه بودجه‌ای که از سوی دولت تنظیم شده تعیین می‌شود، لذا باید تمرکز مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور بر لایحه بودجه باشد.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولی سیاست‌های پولی بانک مرکزی است، گفت: مجلس باید در تنظیم‌گری، کنترل و نظارت بر بانک مرکزی به خوبی به ایفای نقش بپردازد و سعی کند این نهاد مهم را در بحث اقتصادی فعال‌تر کند تا سیاست‌های پولی را به نحوی هدایت کند تا این سیاست‌ها به کاهش تورم بیانجامد.

طاهری که معتقد است حل مشکلات در استان فارس هم باید با در نظر گرفتن اولویت‌های این استان انجام شود،گفت: توجه به اولویت‌های استان فارس از مهمترین برنامه‌های من در این دوره از مجلس است‌.

مدیریت منابع آب در استان فارس

وی ادامه داد: در آمایش سرزمینی، استان فارس به عنوان استان کشاورزی و دامپروری شناخته می‌شده اما در دهه‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی و گسترش پدیده خشکسالی این نقطه قوت استان مورد تهدید قرار گرفته، لذا باید به سمت برنامه‌ریزی برای مشاغل جایگزین‌ پیش برویم یا برنامه‌هایی که بتواند بخش کشاورزی را به سمت شرایطی متناسب با کم‌آبی استان سوق دهد، در حقیقت باید مدیریت منابع آب در صدر کار قرار گیرد.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: سالهاست که منابع زیرزمینی آب در استان فارس مورد تهدید واقع شده‌اند لذا باید سیاست‌ها را در بحث صرفه‌جویی و هدایت درست مصرف آب پیش ببریم.

وی حفظ منابع آب و انتقال آب از دریا به استان فارس را ضروری دانست و افزود: برگرداندن آب به صورت پساب به چرخه استفاده غیرشرب، هم به حفظ منابع آب و هم به استفاده آب در صنعت و فضای سبز کمک خواهد کرد.

طاهری بر ضرورت صنعتی کردن برخی مناطق استان تأکید کرد و پیشنهاد داد: می‌توان در مناطقی که از شرایط مطلوبی برای کشاورزی بهره نمی‌برند مشاغل صنعتی را جایگزین کشاورزی کرد، البته این رویکرد باید با بهره‌گیری از تجربه صنعتگران، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران دنبال شود.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید به سمت جانمایی صنایعی برویم که بتواند بازار جنوب کشور و بازار صادرات کشورهای جنوبی همسایه ایران را تصاحب کند.

ضرورت توجه به صنعت گردشگری

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری فارس نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: استان فارس از پتانسیل بالایی در گردشگری طبیعی، تاریخی و سلامت بهره می‌برد و یکی از مهمترین برنامه‌های ما ایجاد زیرساخت گردشگری در این استان پهناور است‌.

طاهری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند در بحث رونق اقتصاد گردشگری با تدوین و تصویب قوانینی برای حمایت از گردشگران و توسعه این صنعت تأثیرگذار باشد.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه استان فارس با داشتن ظرفیت بالای پزشکان متخصص از پتانسیل خوبی در گردشگری سلامت برخوردار است، گفت:با جذب اعتبارات برای تحقق این امر و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توان گام‌های بزرگی در این مسیر برداشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مردم نارضایتی در حوزه‌های عملکردی نسبت به برخی مسئولان دارند و توقع آنها برای حل این مشکلات از مجالس پیشین بیشتر بوده، امیدواریم مجلس آتی بتواند پاسخگوی این توقعات باشد، ما هم در صورت پیروزی و حضور در مجلس تلاش می‌کنیم این توقع را در مجلس دوازدهم برآورده کنیم.

اهمیت حضور زنان در مجلس

طاهری درباره اهمیت حضور زنان در مجلس نیز گفت: زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت پیدا کردند تا در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی حضور فعالی داشته باشند اما شاید حضورشان در عرصه‌های کلان سیاسی کم‌رنگ‌تر بوده است، در حقیقت ضرورت حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی با تعداد بیشتر احساس می‌شود.

او هدف از تلاش بانوان برای راهیابی به مجلس را سهیم شدن در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور دانست و افزود: البته بخشی از این سیاست‌گذاری‌ها متعلق به ۵۰درصد جمعیت کشور است که این جمعیت را همان بانوان تشکیل می‌دهند.

"خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹اسفندماه جاری( بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد."

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار کرسی نمانیدگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha