کاندیدای انتخابات:اصلاح ساختار نظام بانکی اولویت مجلس آتی باشد + فیلم

شیراز-ایرنا-کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح ساختار نظام بانکی تأکید کرد و گفت:در حال حاضر واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به شدت با چالش‌های اساسی در حوزه بانکی رو به رو هستند و برای برون رفت از این موضوع باید اصلاح ساختار بانکی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی جاودانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نگاه و طیف فکری من مستقل و منتقد است و گلایه مندم از عملکرد مسئولانی که در سنوات گذشته بر مسندهای قدرت در حوزه‌های مختلف از مجلس گرفته تا ارگان‌های ادارای تکیه زده‌ و باعث شده‌اند امروز پس از ۴۵ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد مردم در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی زندگی کنند.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه شیراز و زرقان ادامه داد: از مردم انتظار می‌رود که در این دوره از انتخابات شرکت کنند و با حضور در پای صندوق‌های رأی بر اساس شایستگی، تخصصی و توانمندی کاندیدا به ارزیابی آنها بپردازند و نماینده موردنظر خود را انتخاب کنند.

مجلس و دولت نباید همسو باشند

جاودانی اضافه کرد: به اعتقاد من مجلس و دولت تحت هیچ شرایطی نباید همسو باشند چراکه این همسویی در بُعد نظارتی مجلس خلل ایجاد می‌کند همچنان که این رویکرد اخیراً موجبات گسترش فساد در جامعه را فراهم کرد، لذا ما این نوع همسویی را برنمی‌تابیم.

وی افزود: مجلس و دولت در حوزه مدیریت و نظارت باید از نظر فکری در تضاد باشند تا بتوانند هر کدام در جایگاه خود نقش نظارتی و مدیریتی خود را به درستی پیش ببرند.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا باشد در مجلس آینده همسویی شکل بگیرد بحث نظارت از بین می‌رود و مجلس شأن و جایگاه خود را از دست می‌دهد.

جاودانی که معتقد است شأن و منزلت مجلس باید حفظ شود، بیان کرد: مجلس یازدهم در حوزه نظارتی ضعیف عمل کرد و قوانینی وضع شد که بخشنامه پذیر بود، لذا مجلس آینده باید نظارت را در دستورکار قرار دهد و از وضع قوانین بخشنامه‌پذیر بپرهیزد.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین و اساسی‌ترین کاری که باید در دستورکار مجلس آتی قرار بگیرد بحث تعامل سازنده با دنیاست، ۲۰ سال از بحث برجام می‌گذرد و این اقدام نه تنها نتیجه و خروجی مطلوبی به همراه نداشت بلکه هزینه‌های سنگینی را به کشور وارد کرد، لذا ارتباط سازنده با دنیا در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی عدم رعایت اصل ۴۴قانون اساسی را از دیگر مشکلات کنونی دانست و افزود: برای اداره دولت و مدیریت اقتصاد در وهله اول دولت باید از بنگاه‌داری خارج شود.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت بانوان در ساختار مدیریتی کشور را ضروری دانست و گفت: بانوان نقش اساسی در کشور دارند اما متأسفانه از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است، لذا در مسیر توسعه و پیشرفت باید نقش بانوان را جدی گرفت.

جاودانی بر لزوم بهره‌گیری از نخبگان فکری برای حل مشکلات و جلوگیری از مهاجرت این قشر به خارج از کشور تأکید کرد و گفت: در استان فارس باید بیش از پیش از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود و شایسته سالاری در اولویت قرار بگیرد.

تاکید بر صیانت از منابع آبی

وی بر ضرورت مدیریت منابع آب در کشور و استان فارس تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سالهاست با بحران کم‌آبی و پدیده خشکسالی مواجه هستیم، انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس باید از ۲۰ سال پیش محقق می‌شد؛ من بر این باور هستیم که باید پیش از رسیدن به بُن‌بست به دنبال راهکار و استدلال باشیم.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر رویکردی که با هدف دستیابی به پیشرفت استان ارائه می‌شود، باید با استدلال و برنامه عملیاتی باشد.

جاودانی مشکل معیشت و اقتصاد را از مهمترین دغدغه‌های کنونی مردم دانست و گفت: معیشت مردم در استان فارس عمدتاً بر مبنای کشاورزی است؛ این در حالیست که این استان با بحران آب و خشکسالی رو به روست و این مسائل حتی صنایع را با معضلات بسیاری مواجه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استان فارس این ظرفیت را دارد که به استانی صنعتی تبدیل شود، گفت: با بررسی شهرک‌های صنعتی متوجه خواهیم شد که فقط ۳۰ درصد کارخانه‌ها به صورت رسمی فعالیت دارند، سایر کارخانه‌ها یا تعطیل و نیمه تعطیل هستند یا در رکود به سر می‌برند.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد:۱۰ درصد از صنایع بزرگ کشور در استان فارس مستقر هستند، این در حالیست که این استان هم می‌تواند مانند استان اصفهان در حوزه صنعت پیشرو باشد، متأسفانه مدیران در گذشته نتوانسته‌اند از این ظرفیت استان به خوبی بهره ببرند، اگر بتوانیم صنعت و تولید را در مناطق مختلف استان فعال کنیم قطعا وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ساماندهی خواهد شد.

جاودانی با اعتقاد به اینکه استان فارس دارای میراث فرهنگی و گردشگری بسیار قدرتمندی است، گفت: شهرستان‌های مختلف فارس با وجود اماکن مختلف تاریخی و تفریحی از پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری بهره می‌برند اما من معتقدم در حوزه گردشگری به شدت ضعف داریم و این ظرفیت عظیم نادیده گرفته شده، لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

کاندیدای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر تعامل با سایر کشورها برقرار و گردشگری در کشور و شیراز فعال شود دیگر حتی نیازی به باز کردن چاه‌های نفت و اخذ مالیات از مردم نخواهیم داشت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

"خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس فرصت تبلیغات و ارایه برنامه را برای همه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم کرده و تا روز چهارشنبه ۹اسفندماه جاری( بر اساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها در این رسانه ملی وجود دارد."

استان فارس ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان چهار کرسی نمانیدگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha