استاندار لرستان: برگزاری نماز جماعت ادارات در شان جامعه اسلامی ضرورت دارد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: نماز جماعت ادارات باید در شان جامعه اسلامی برپا شود و دستگاه‌های اجرایی استان بیش از پیش در این خصوص فعال باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز چهارشنبه در همایش اجلاس نماز استان اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ آیه در قرآن کریم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به اقامه نماز اشاره کرده و تاکیدات فراوانی بر برپایی این مهم شده است بنابراین این فریضه الهی باید بیش از پیش در ادارات جدی گرفته شود.

استاندار لرستان افزود: دغدغه‌های موجود دستگاه های اجرایی استان در خصوص برپایی نماز جماعت باید برطرف شود همچنین ترویج و رونق بخشی برگزاری این فریضه در ادارات این استان ضروری است تا نماز با حضور حداکثری کارکنان برگزار شود.

زیویار تصریح کرد: در این راستا وظایفی برعهده دستگاه های اجرایی است تا نماز جماعت را در شان جامعه اسلامی اجرا کنند چراکه در کشوری زندگی می‌کنیم که حکومت مردم سالاری دینی بر آن جاری می‌باشد.

وی با تاکید بر افزایش اقدامات فرهنگی در مدارس گفت: همچنین حضور مسوولان در مساجد و برگزاری‌ نماز جماعت ضروری است و هم‌اندیشی برای رونق بخشی برگزاری جماعت باید در دستور کار قرار گیرد چراکه فریضه نماز و برگزاری پرشور آن در مساجد مختلف وظیفه دینی است.

نمازخانه ادارات لرستان تجهیز شود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز گفت: باید برپایی نماز در ادارات و مدارس استان جدی گرفته شود و نمازخانه‌ها در شان این فریضه الهی آماده و تجهیز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با تاکید بر ادای خالصانه نماز اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی اهدافی دارد که بدون نماز محقق نمی‌شود بنابراین این مهم باید در ادارات استان جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه نماز جماعت ۲۵ برابر نماز فردی برکت و ثواب دارد ادامه داد: نمازخانه ها باید در شان و منزلت این فریضه الهی بوده همچنین شرکت نمازگزاران مقبول و مطلوب باشد چراکه مسیر نماز شیطان را از انسان دور می‌کند.

وی افزود: اقامه نماز، باید پیشگیر، درمان کننده و زمینه ساز ظهور باشد همچنین در انتخاب مدیر و مجموعه مدیریت که پرچم‌دار امر به معروف و نهی از منکر هستند دقت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان اظهار داشت: سطح شهر و معابر باید مناسب با این عید آذین بندی شود و دستگاه های اجرایی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

۲هزار و ۱۷۷ مدرسه لرستان نماز جماعت برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در ادامه با اشاره به برگزاری نماز جماعت در ۲ هزار و ۱۷۷ مدرسه استان اظهار کرد: توطئه های دشمن همواره دانش‌آموزان را تهدید می‌کند بنابراین معرفی و تبیین ارزش های معنوی ضروری است.

رضا عزتی گفت: تشکیل ستاد اقامه نماز در تمامی مدارس با هدف برپایی کردن نماز جماعت دانش‌آموزان، جذب و هدایت خیرین برای ساخت نمازخانه ها، برقراری تعامل سازنده میان مدارس، مساجد و خانواده و برپایی دوره آموزشی معلمان و مدرسان خانواده از جمله اقدامات آموزش و پرورش لرستان می‌باشد.

وی افزود: لرستان اردیبهشت ماه سال آینده میزبان اجلاس سراسری نماز و دبیرخانه این رویداد فعال شده است که در این راستا استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر، ظرفیت اصحاب رسانه برای آگاهی بیشتر و ظرفیت گردشگری برای معرفی استان ضروری می باشد.

عزتی گفت: ۴۷۰ روحانی غیر فرهنگی، ۱۹۸ روحانی فرهنگی و یک هزار و ۵۵ فرهنگی نماز را در مدارس لرستان اقامه می‌کنند همچنین ۲۳۰ مدرسه نمازخانه ندارند اما این فریضه الهی در راهرو برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha