تلاش برای ایجاد ردیف بودجه مستقل برای پارک‌های علم و فناوری+فیلم

تهران- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا ردیف بودجه پارک‌های علم و فناوری را مستقل کنیم یا ردیف فرعی ذیل بودجه دانشگاه‌ها قرار بگیرند تا بهتر و راحت‌تر از واحدهای فناور حمایت کنند.

سجاد محمدعلی نژاد با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه ها در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و و آموزش ایرنا اظهار داشت: پارک های علم و فناوری استانی از ابتدا ردیف بودجه مستقل داشتند ولی حمایت های مربوط به پارک های دانشگاهی و پردیس های علم و فناوری دانشگاهی جزء ساختار بودجه ای مجموعه دانشگاه ها قرار گرفته است.

وی افزود: اتفاقا همین هفته اخیر هم مکاتبه ای از سوی وزیر علوم با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت تا ردیف بودجه پارک های دانشگاهی از دانشگاه ها مستقل شود؛ به این معنا که بتوانند از منابع درآمد اختصاصی خود که بخشی منابع مربوط به خود شرکت هاست ساده تر و راحت تر استفاده کنند. همچنین بتوانند حمایت هایی را که می خواهند از شرکت ها و واحدهای فناور به خصوص در مراحل پیش رشد و رشد انجام دهند تا وابستگی کمتری به منابع دولتی داشته باشند و بتواند در طول سال مستمر باشد.

علی نژاد ادامه داد: پیشنهاد و سیاست مجموعه وزارت علوم این است که تعامل های بین پارک های دانشگاهی برای تجاری سازی ایده ها و توسعه ایده ها به سمت فناوری های نوین در دانشگاه ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: ایجاد پردیس های علم و فناوری دانشگاهی است ولی در حوزه بودجه ای به دلیل مسائل مرتبط با امور مالی و ذی حسابی، به تفکیک امور مالی دانشگاه ها و پارک ها توصیه می کنیم و منتظر پاسخ سازمان برنامه و بودجه هستیم که محدودیت هایی به لحاظ شکل کامل سیاست های بودجه ای دارند.

معاون فناوری وزارت علوم ادامه داد: امسال یا ردیف مستقلی بر اساس صحبت های صورت گرفته ایجاد می شود یا ردیف فرعی ذیل دانشگاه ها ایجاد خواهد شد تا بحث های مرتبط با حوزه مالی پارک ها هم بهبود یابد.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه طی آیین رسمی با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت چهار روز تا دوم اسفند از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ دایر بود.

در این نمایشگاه ۴۰ نشست به طور تخصصی با محور رسانه برگزار شد که شامل تجلیل از پیشکسوتان و اساتید عرصه رسانه، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، رونمایی از کتب حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری، تجربه کاوی روزنامه‌نگاران و تحلیل و بررسی مسایل پیش‌روی حوزه رسانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha