۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 85393896
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نامزد خبرگان رهبری همدان: گلایه مردم به جاست اما منفعت رای دادن بسیار زیاد است

همدان- ایرنا- آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: گلایه‌های مردم نسبت به مسایل و مشکلات اقتصادی به جاست اما منفعت رای دادن و مشارکت در پای صندوق های را بسیار زیاد است و بدون شک مجلس قوی و حداکثری می تواند بهتر به امور کشور بپردازد.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان در پاسخ به این سوال که آیا عدم مشارکت با حل مشکلات برابر است؟ اظهار کرد: مشارکت بخشی از عوامل فشارهای اقتصادی زا را کنترل می‌کند اما قطعا عدم مشارکت عوامل فشار زا را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه گله مندی ها و مطالبات مردم در رابطه با مسایل و مشکلات اقتصادی به جاست،ادامه داد: بدون شک رای دادن منافع بیشتری برای کشور و مردم دارد و تحلیل ها نشان می‌دهد منفعت مشارکت برای مردم خیلی بیشتر از عدم مشارکت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یکی از عوامل اصلی امنیت در کشور را رهبری ولی فقیه، رکن رکین نظام و موثر در حفظ انسجام و اقتدار در کشور برشمرد و افزود: تعیین رهبری، نظارت و رصد بر آن به عنوان یکی از عوامل اقتدار بخش کشور از وظایف مجلس خبرگان است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: از دیگر عواملی که به اقتدار کشور کمک و آن را تقویت می‌کند، نوع حکمرانی های ما و رویکرد ما در عرصه های حاکمیتی است و مجلس خبرگان می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: ما در کشور گره هایی داریم که به نظر می رسد باید بگردیم و منشاء و عوامل آنرا پیدا کنیم، یکی از عواملی که قطعا می‌تواند در حل این گره ها موثر باشد رویکرد حکمرانی و روش‌های ماست و مجلس خبرگان در این قضیه خیلی موثر است و علاوه بر تعیین و نظارت و رصد بر ویژگی‌های رهبری، عوامل اقتدار زا را شناسایی می‌کند و یا یا عواملی که موجب ضعف در اقتدار کشور می‌شود را شناسایی و برطرف می‌کند و از نظر اصول قوانین اساسی یک خود تنظیمی در قوانین خود دارد و از این نظر خیلی می‌تواند برای کشور موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: یکی از مجالس و جاهایی که بیشترین تاثیر را می‌تواند در تحقق آرمان‌های انقلاب، حفظ اقتدار و تحقق عدالت داشته باشد مجلس خبرگان است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: آیا اصلاح قوانین ماهوی در مجلس به مساله اقتدار کشور و تحقق عدالت کمک می‌کند یا ساختار خبرگان؟، به نظر من اهمیت مجلس خبرگان در این راستا خیلی بیشتر است و نقشی که در به حرکت در آوردن مجموعه های دیگر از نظام می‌تواند داشته باشد حایز اهمیت است.

وی در پاسخ به این سوال که پیام شما به بعضی افراد که در مشارکت انتخاباتی مردد هستند یا فکر می‌کنند رای آنها تاثیری ندارد چیست؟،اظهار کرد: مردم با رای خود در آخرین انتخابات ریاست جمهوری دولت فعلی را برگزیدند که از لحاظ تلاش‌ و مردمی بودن و دغدغه مند بودن انصافا عملکرد مطلوبی داشته که انتخاب این دولت محصول انتخاب و رای مردم بوده است.

امام جمعه همدان یادآور شد: ما در ۴۵ سال گذشته انتخابات های خوبی داشتیم و نباید بگوییم که رای بدهیم که چه شود، بعضی دولت هایی سر کار آمدند که در پیشبرد اهداف نظام موثر بودند، گاهی رای هایی به افرادی داده شده که واقعا به مردم خدمت کردند، بنابراین رای ما مهم است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: در کشور ما مردم‌سالاری دینی برقرار است دولت‌ها و مسولان همه مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

وی با طرح این سوال که چرا برخی افراد می‌گویند در انتخابات شرکت نکنیم آیا فکر می‌کنند با شرکت نکردن مشکلات حل می‌شود؟،ادامه داد: اگر دشمنان به فکر ما و کشور ما هستند چرا کشورمان را تحریم کردند؟ چرا داروی کودکان با بیماری های خاص را تحریم کردند؟ یا اینکه می‌گویند شما در انتخابات شرکت نکنید تا ما فشار بیشتری بیاوریم؟ آیا نتیجه عدم مشارکت حل مشکلات است؟ یا اینکه نتیجه عدم مشارکت فشار بیشتر دشمن است؟ اگر فشار اقتصادی دشمن بیشتر شود آیا بر حاکمیت است یا بر مردم؟ رسانه های دشمن اگر با حاکمیت مشکل دارند این فشار چرا به مردم وارد می‌شود و چرا جایی که پای منافع عموم هست کشور را دچار مشکل می‌کنند؟، این مسایلی است که باید روی آن تامل کرد.

امام جمعه همدان افزود: دشمن ما حاکمیت را هدف قرار داده اما اول به مردم ضربه می‌زند تا از این طریق به حاکمیت آسیب وارد کند و در طول ۴۰ سال گذشته ثابت شده که دشمن با جمهوری اسلامی سر ناسازگاری دارد اما مردم را دچار مشکل می کند زیرا خوب می‌داند که جمهوری اسلامی مردم هستند.

آیت الله شعبانی موثقی در پاسخ به این سوال که فرد اصلح کیست که موجب اقتدار بیشتر نظام شود و مسائل اقتصادی را با رویکرد جهادی حل کند؟ و چه توصیه ای برای انتخاب درست دارید؟،گفت: صرف تایید صلاحیت از طرف شورای نگهبان کافی نیست چون این شورا نگاه حداقلی در تطبیق شاخصه ها و مولفه ها بر فرد دارد و قانونی عمل می‌کند، در فضای انتخاباتی خیلی ها تلاش می‌کنند با ایجاد فضای تبلیغاتی رای بیاورند و سوار بر احساسات عواطف جامعه می‌شوند تا رای بیاورند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: جامعه ما با فضاهای مختلف از انتخابات روبرو بوده و به این حد از بلوغ رسیده که رای دادن ها مبتنی بر منطق کاملا علمی باشد.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: به نظر من بهترین منطق در انتخاب نماینده مجلس این است که ببینیم این شخص در نوشتن قانون کارآمد چقدر توانمندی دارد و تا چه حد می‌تواند قوانین دست و پاگیر و مانع تولید را اصلاح و برای کشور گره گشایی کند.

وی با اشاره به اینکه قانون گذاری هنر، فن و مهارت است،اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در مجلس توجه نکردن به این موضوع است که گاهی قانونی مصوب می‌شود و کل کشور را به دردسر می‌اندازد و برهمین اساس مهارت قانون گذاری در مجلس از میزان بودجه آوری خیلی مهمتر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، یکی از مشکلات کشور را قانون‌های متورم و انباشته شده دانست و افزود: رسانه ها باید مطالبه کنند کاندیدای نمایندگی مجلس باید مسلط به قوانین باشد و در مورد لوایح و طرح ها با اشرافیت و آگاهی رای دهد.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha