نویسنده عراقی: نیازمند ابتکار عمل‌های مردمی و اسلامی برای دفاع از مردم غزه هستیم

تهران- ایرنا- «مازن الزیدی» نویسنده و فعال رسانه‌ای عراقی امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مساله فلسطین و غزه نه تنها یک مساله اسلامی بلکه یک مساله جهانی است و ما نیازمند ابتکارعمل های مردمی و اسلامی برای دفاع از مردم غزه هستیم.

مازن الزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در تهران افزود: همدردی و همبستگی با مردم غزه تنها محدود به ملت‌های عربی و اسلامی نیست و ما اکنون شاهد تظاهرات گسترده و بی‌سابقه در کشورهای جهان هستیم. ما شاهد تظاهرات در آمریکا، اروپا و حتی استرالیا هستیم و وضعیت نوار غزه وجدان انسانی را تحت تاثیر قرار داده و مظلومیت فلسطینیان را در بُعد جهانی نشان داده است. مساله فلسطین، مساله وجدان انسانی بوده و حکایت و داستان ملتی است که در معرض نسل‌کشی بی‌سابقه قرار دارد.

وی در خصوص نقش امت اسلامی در سطح بین‌المللی در دفاع از مظلومیت غزه گفت: ما اکنون شاهد مواضعی در سطح مردمی هستیم، مواضع ملت اسلامی شرافتمندانه بوده و از همان روز اول مردم با قدرت از غزه دفاع کرده اند اما در سطح دولت‌ها و سازمان‌های سیاسی متاسفانه به جز موضع جمهوری اسلامی ایران و عراق شاهد موضع مطلوبی نبودیم.به طور کلی، حکومت های عربی و اسلامی این قدرت را دارند که اهرم فشاری بر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف این جنایت‌ها باشنداما متاسفانه تا این لحظه موضع رسمی عربی و اسلامی مطلوب نبوده است.

این نویسنده عراقی در پاسخ به این سوال که چرا تاثیر کشورهای اسلامی کم‌تر از کشور آفریقای جنوبی است، تاکید کرد: در خارج از جهان اسلام و جهان عرب ابتکارعمل‌های قوی اتخاذ شده و همان طور که اشاره کردید اقدام آفریقای جنوبی یکی از آن‌ها است. ما نیازمند ابتکارعمل های مردمی و اسلامی در سطح اقدام آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر هستیم که از مردم غزه دفاع کردند.

وی همچنین گفت که نمایشگاه رسانه‌های ایران یک فعالیت رسمی و حتی مردمی در راستای حمایت از مردم فلسطین و غزه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha