۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85394079
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

سامانه سردِ بارشی در راه اصفهان

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85394079
سامانه سردِ بارشی در راه اصفهان

اصفهان - ایرنا - هواشناسی اصفهان با صدور هشدار زرد از ورود سامانه سردِ بارشی از روز شنبه تا روز سه‌شنبه هفته آینده خبر داد و پیش بینی کرد که با فعال شدن این شرایط، بارش برف و باران، بیشتر مناطق استان را فرامی‌گیرد.

بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه سرد بارشی و بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رُخداد مه و کولاک برف موقت در ارتفاعات برفگیر و کاهش دید و نوسانات دما در روزهای یاد شده در همه مناطق بویژه شمال، غرب و مرکز استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال مه آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کولاک برف موقت در ارتفاعات برفگیر، آبگرفتگی معابر و تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو خودداری کنند و احتیاط لازم را هنگام عبور از گردنه‌ها به خرج دهند و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله راهداری نیز برای برفروبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر آماده باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌ و گو با ایرنا اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده جو پایدار از امروز(چهارشنبه) تا اواخر هفته جاری بر روی استان است و سامانه ناپایدار بارشی از ابتدای هفته آینده تا اواسط هفته در منطقه حاکم خواهد بود.

محمدرضا رفیعی با بیان اینکه آسمان بیشتر مناطق استان تا روز جمعه صاف، گاهی قسمتی ابری و در مناطق مرکزی و صنعتی غبار محلی، گاهی در ساعات بعداز ظهر وزش باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود، اظهار داشت: رشد ابر و گاهی وزش تُندباد لحظه‌ای از اواخر وقت روز جمعه از سمت غرب استان آغاز خواهد شد و از بعد از ظهر شنبه بتدریج بارش‌ها شروع می‌شود.

وی ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت دوشنبه بیشتر مناطق را در برخواهد گرفت که اوج فعالیت آن در غرب و شمال استان خواهد بود.

رفیعی گفت: فعالیت این سامانه بصورت بارش برف و باران و گاهی وزش باد به نسبت شدید، مه آلودگی و کاهش دید و احتمال کولاک برف موقت در مناطق مرتفع و گردنه‌های برفگیر است.

وی گفت: دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای این کلانشهر در روز پنجشنبه(فردا) هوای صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و برای روز جمعه هوای صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و از بعداز ظهر افزایش ابر پیش بینی کرد.

سامانه سردِ بارشی در راه اصفهان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha