۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85394213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جشن تکلیفی با طعم انتخابات

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85394213
جشن تکلیفی با طعم انتخابات

دماوند - ایرنا - دانش‌آموزان رای اولی شهرهای رودهن و دماوند روز چهارشنبه با شرکت در آیین «جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها» و رای دادن به صورت نمادین، آمادگی خود را برای حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه سال‌جاری اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۹۶ دانش‌آموز رودهنی و یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز دماوندی در انتخابات پیش‌رو واجد شرایط رأی دادن هستند که امروز با حضور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وزارت کشور و مسئولان شهرستان دماوند مراسمی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این جشن گفت: ستاد انتخابات شهرستان دماوند از ماه ها قبل کار خود را آغاز کرده و با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی های لازم آماده برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و رقابتی با حضور همه سلایق سیاسی است.

جشن تکلیف سیاسی بیش از یکهزار رای اولی‌ رودهنی برگزار شد

رضا طاهرخانی اظهار داشت: برای نخستین بار در حوزه انتخابیه شهرستان های دماوند و فیروزکوه، ۱۹۸نفر خود را داوطلب این دوره از انتخابات معرفی کردند که در ثبت نام نهایی این تعداد به ۱۰۳ نفر رسید که تا این لحظه ۵۲ نفر نامزد نهایی این حوزه انتخابیه هستند.

این مسئول با بیان اینکه نخستین باری است که در دولت سیزدهم شاهد برگزاری انتخابات هستیم، افزود: لازم است تمام تلاش خود را بکار بسته تا با برنامه ریزی درست در مسیر چهار راهبرد اصلی سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در شهرستان دماوند شور و نشاط خاصی برپا است که این مهم از روز پنجشنبه و همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات دوچندان خواهد شد که نامزدها نیز می توانند در مدت زمان مشخص شده برنامه های خود را برای مردم ارائه دهند.

طاهرخانی اضافه کدر: در حوزه انتخابیه شهرستان های دماوند و فیروزکوه، ۱۶۸شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که از این تعداد حدود ۴۱ شعبه مربوط به بخش رودهن است تا شهروندان بتوانند در نزدیک ترین شعبه، آرای خود را به صندوق بیاندازند.

این مسئول به تشکیل گروه جوانان گام دوم انقلاب در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این گروه از زمان شکل گیری تاکنون طرح و برنامه های متعددی را ارائه و همچنین جلساتی را با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار کرده که موجب شد جوانان بتوانند حرف خود را در سطح ملی مطرح و مطالبات خود را پیگیری کنند.

رئیس خوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه یادآور شد: همچنین با توجه به سیاست دولت سیزدهم در خصوص بها دادن به جوانان، در این شهرستان در بخش های مختلف همچون مدیریتی چه در سطح شهری و چه روستایی سعی شده از جوانان استفاده کنیم و همچنین یک نفر اکنون به عنوان دستیار فرماندار از جوانان گام دوم انقلاب انتخاب و در حال فعالیت است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: انتخابات در کنار اینکه یک تکلیف سیاسی، شرکت در این حماسه بزرگ حق همه ما است تا تعیین کننده سرنوشت کشور و منطقه خویش باشیم.

جشن تکلیف سیاسی بیش از یکهزار رای اولی‌ رودهنی برگزار شد

عبداله مرادی با بیان اینکه انتخابات در سیاست داخلی و خارجی ۲ معنای مهم دارد، افزود: زمانی که انتخابات را حق مهم خود می دانیم در حقیقت مفهوم آزادی را بیان می کنیم، چراکه انتخابات فرصت تحقق آزادی است و آزادی و استقلال ۲ مفهومی هستند که از تعیین سرنوشت کشور خویش به دست می آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: دومین مفهوم جایگاه انتخابات، فراهم سازی فرصت برای همه ما است که بتوانیم به پیشرفت شهرستان، استان و کشورمان فکر کنیم؛ در انتخابات شرکت کرده و رای دهیم تا چالش ها و آسیب های موجود برطرف شود و شاهد تحول و پیشرفت در منطقه باشیم.

مرادی گفت: همه ما می توانیم از فرصتی که قانون در اختیار ما قرار داده، استفاده کنیم تا سهمی در توسعه آینده کشور داشته باشیم که نقش رای اولی ها، جوانان و نوجوانان در این عرصه بیش از پیش مهم است؛ چراکه اکنون آنان بیشترین تاثیر را در محیط خانواده دارند و از سوی دیگر بدون داشتن دلبستگی به جناح و یا حزبی می توانند، آزادانه تصمیم بگیرند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وزارت کشور نقش معلمان را در این عرصه بی بدیل خواند و اظهار داشت: معلمان به عنوان اصلی ترین مرجعیت های اجتماعی شناخته می شوند و فکر، اندیشه و نگاه مردم را معلمان می سازند و بدانید برای آینده منطقه خود هرچه می خواهید تنها راه، شرکت در انتخابات است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان نیز می توانند به عنوان اعضای صندوق و شعب اخذ رای به صورت ناظر افتخاری در این حماسه بزرگ سیاسی حضور یابند و نقش آفرین باشند که در این مهم اکنون در برخی از شهرستان ها اتفاق افتاده است.

امروز همچنین با حضور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری وزارت کشور؛ جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یکهزار و ۲۰۰ دانش‌آموزان رای اولی شهرستان دماوند روز چهارشنبه با شرکت در آیین «جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها» و رای دادن به صورت نمادین، آمادگی خود را برای حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه سال‌جاری اعلام کردند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در این جشن گفت: پس از حکومت پهلوی، امام راحل با رای و انتخاب مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داد و جایگاه جمهوریت و اسلامیت در کشور نهادینه شد.

وی با بیان اینکه در کشور باید جمهوریت وجود و مردم حق نظر و انتخاب داشته باشند، افزود: اکنون شاهد هستیم ملت ایران در تمامی انتخاب ها همچون رهبری، نمایندگان مجلس، خبرگان و قوای سه گانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش آفرین هستند و با رای خود در صندوق، مسئولان نظام را انتخاب می کنند.

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: ایران یک حکومت مردمی است و افتخار می کنند که آزادی و استقال در کشور وجود دارد درحالی که در بسیاری از کشورهای جهان اینگونه نیستند.

حجت الاسلام فتاح دماوندی افزود: در کنار جایگاه جمهوریت کشور، اسلامی بود نیز بسیار مهم است بطوری که وقتی قوانین وضع می شود، باید مطابق با دین مبین اسلام باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان نقش مهمی در پرشور برگزار شدن این حماسه بزرگ سیاسی دارند، گفت: گرچه ممکن است برخی از نوجوانان به سن رای نرسیده باشند ولی می توانند دیگران را تشویق به شرکت در انتخابات کنند تا کشوری قوی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون دشمن در تلاش است تا حضور مردم را در صحنه های مختلف کمرنگ کند که این کمرنگ کردن، موجب تضعیف کشور می شود اما می توان با حضور در صحنه و خنثی کردن اهداف دشمن، ایرانی قوی داشت.

دماوندی با تاکید براینکه البته در این سالها کشور قوی تر شده است، تصریح کرد: اگر مشکلاتی هم وجود دارد، راه حل رفع مشکلات شرکت در انتخابات است تا بتوانیم با انتخاب فرد اصلح، مشکلات را حل کنیم؛ امید است شما آینده سازان کشور با خوب درس خواندن، مسئولیت های مهم بگیرید و نقش آفرین باشید.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha