۶ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85395102
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ملایر می‌تواند جزیره ارتباطی با کشورهای اوراسیا باشد

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری و فرهنگی و کسب ۲ نشان جهانی، به دنبال این هستیم که ملایر به عنوان جزیره ارتباطی با کشورهای اوراسیا باشد و این اتفاق شدنی است.

«مجید فرجی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تلاش هستیم با کشورهای همجوار و کشورهای همسایه که از نظر فرهنگی به ما نزدیک هستند، ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به حضور موفق ملایر در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران، افزود: ملایر ظرفیت‌های خود را به خوبی در این نمایشگاه معرفی کرد و معاونان وزرا، مدیران کشوری، استانی و شهرستانی بسیاری از غرفه شهرداری بازدید کردند و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

شهردار ملایر ادامه داد: به گفته مدیرکل حوزه شهرهای جهانی وزارت میراث فرهنگی، تنها شهر جهانی که صنایع دستی آن اقتصادی محسوب می شود، ملایر است که هنرصنعت مبلمان منبت آن به ثبت جهانی رسیده و در این حوزه حرف برای گفتن دارد.

فرجی با تاکید بر اینکه همواره پیگیر رفع نقاط ضعف برای حضور هر چه بهتر در نمایشگاه‌های گردشگری هستیم، بیان کرد: استاندار همدان هنگام بازدید از نمایشگاه، غرفه شهرداری ملایر را مورد تحسین قرار داد و تاکید کرد که ملایر آبروی استان همدان است و شهرهای دیگر استان از ملایر الگو بگیرند.

وی یادآور شد: به اذعان مهمانان و بازدیدکنندگان، صنعتگران مبلمان منبت ملایر برای غرب کشور یک نعمت بزرگی هستند و دستاوردهای این هنرصنعت و سایر صنایع دستی همچون مرواربافی که دارای نشان ملی است، دستاوردی مهم برای این شهرستان است.

شهردار: ملایر می‌تواند جزیره ارتباطی با کشورهای اوراسیا باشد

مبلمان منبت ملایر، شاهکار صنایع دستی ایران

شهردار ملایر گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در بازدید از غرفه شهرداری ملایر، هنرصنعت مبلمان منبت را شاهکار هنر دست ملایری‌ها و ایران دانست و این ظرفیت باید در سطح ملی و جهانی بیشتر معرفی و شناسانده شود.

فرجی با بیان اینکه حضور گردشگران داخلی و خارجی و مهمانان کشوری دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت، بیان کرد: در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در سال ۱۴۰۲، تمام شرکت‌ها، شهرداری‌ها، هتل‌ها و فعالان حوزه گردشگری حضور داشتند و از معدود نمایشگاه‌هایی است که تمامی سالن‌ها پُر است.

وی ادامه داد: شهرداری ملایر نیز امسال در قالب استان همدان و کرمان در سالن ۲۷ حضور داشت که بیش از دو سوم سالن مربوط به استان همدان بود و ملایر با ۱۵۰ مترمربع غرفه حضوری موفق داشت.

فرجی با بیان اینکه جهان شهر ملایر با دارا بودن ۲ نشان جهانی، نشان ملی مُرواربافی، کلوچه روستای گوراب و دهها نشان دیگر در حوزه صنایع دستی و سوغات، در این نمایشگاه خوش درخشید، اظهار داشت: در غرفه شهرداری ملایر دوره آموزشی، اجرای زنده مرواربافی، منبت و پیکرتراشی روی چوب، عرضه سوغات در بسته‌بندی شکیل انجام شد که جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان داشت.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه تنوع اقلام و اجرای زنده هنر صنایع دستی در نمایشگاه، یک حُسن بزرگ برای شهرداری بود، گفت: یکی دیگر از شاخص‌های شهرداری کتاب گردشگری ملایر به هشت زبان زنده دنیا بود که رضایت بسیاری از گردشگران خارجی را جلب کرد.

فرجی همچنین به بازدید ده‌پهلوان مدیرکل پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و بیان کرد: در حوزه صنایع دستی و گردشگری تحقیقات ویژه‌ای انجام داده و از او قول گرفتیم که حتما به ملایر سفر کنند و از تجربیاتشان در اختیار جهان شهر ملایر قرار دهند.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای ساخت هتل

وی یادآور شد: از کارهای زیبای دیگر غرفه شهرداری ملایر، انتخاب منبت‌کاری‌های برادران محبی برای عرضه در همایشی در برج آزادی برای ۱۷ کشور جهان بود که برای ما موجب افتخار است.

شهردار ملایر همچنین جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و امضای تفاهم‌نامه‌ها را از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه برشمرد و تاکید کرد: چندین سرمایه‌گذار برای حضور در شهرستان ملایر به ویژه در حوزه ساخت هتل اعلام آمادگی کردند.

شهردار: ملایر می‌تواند جزیره ارتباطی با کشورهای اوراسیا باشد

فرجی با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در نمایشگاه ارایه و به واسطه آن تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و گردشگری ایجاد شد، گفت: این فرصت‌ها به مقامات اول کشوری ارائه شد و داشته‌های اقتصادی مد نظر ماست.

به گفته وی؛ هدف دیگر ما از حضور در نمایشگاه گردشگری تهران؛ دیپلماسی اقتصادی و ایجاد فضایی است تا از کشورهایی که خواهان محصولات ما هستند، بهره بگیریم و در این رابطه با معاونان وزیر همچون گردشگری و وزارت امور خارجه صحبت کردیم تا ارتباط ما را با کشورهایی که خواهان محصولات ما هستند، برقرار کنند.

شهردار ملایر یادآور شد: در جلسه‌ای که قبل از برپایی نمایشگاه گردشگری با مدیرکل حوزه اوراسیای وزارت امور خارجه داشتیم، بسیار مشتاق بودند که این اتفاق بیفتد و به تازگی نیز استاندار همدان در سفر به کشور ازبکستان و حضور آنها در استان همدان؛ فرصت خوبی ایجاد خواهد کرد که بتوانیم در نمایشگاه‌های خارجی هم شرکت کنیم.

فرجی با تاکید بر اینکه ایجاد تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف برای مبادلات اقتصادی و شرکت در نمایشگاه، باید منجر به آورده اقتصادی و جذب گردشگر شود، افزود: هنوز ابتدای راه هستیم و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه استان همدان نیز ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری و فرهنگی دارد که با برقراری ارتباط فرهنگی، ارتباط اقتصادی را نیز به دنبال دارد، بیان کرد: با همه توان برای پیشرفت اقتصادی استان و شهرستان کار می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha